/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallere Windows.
Fra : psoeborg
Vist : 797 gange
145 point
Dato : 06-02-13 03:00

Jeg har formateret min harddisk og geninstalleret Windows XP som jeg har gjort flere gange før.
Nu kan Windows bare ikke installere drivere til lydkortet,skærmkort og netværkskort.
Det har ikke været et problem før. Jeg kan ikke gå på nettet og finde driverne der.
Hvad kan der være galt?
Kan det være Windows-disken som er defekt? Har prøvet på 3 computere, men med samme fejl.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-02-13 05:42

Driverne ligger på en CD for sig selv, ellers skal du hente dem hos producenten

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 145 point
Dato : 06-02-13 07:08

Citat
har prøvet 3 computere men med samme fejl

har du prøvet at installere windows på 3 forskellige computere? De har jo ikke ens hardare så du kan ikke regne det for noget.
Hvad sker der når du har gebtartet så skulle der gerne ville installeres brugbare drivere. De ligger nemlig på skiven som tidligere nævnt i tråden.
Du kan alternativt gå på nettet med den pc du skriver på her. Hente driverne ned på en usb stik og installere dem derfra.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-02-13 07:52

Sørg for først at installere driveren til dit netkort. Derefter kan du hente Slimdrivers her: http://slimdrivers.en.softonic.com, kør en scan og den vil foreslå opdatering af diverse drivers. Installer kun en enkelt af gangen for ikke at lave koks i det.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-02-13 11:11

Alle driverne ligger på en CD som fulgte med bundkortet. Bundkort og drivere skal passe sammen, ellers du'r det ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-13 11:31

Citat
Kan det være Windows-disken som er defekt?
Nej
Citat
geninstalleret Windows XP som jeg har gjort flere gange før
så har du vel gemt drivere fra sidste gang installer de gemte drivere fra Enhedshåndtering.
Hvis du ikke har gemt drivere så find ud af hvad dit bundkort hedder og hent mindst netkort driver fra en anden computer og installer den på den som lige har fået Windows geninstalleret, så du kan gå på nettet og hente de andre drivere som mangler

Godkendelse af svar
Fra : psoeborg

Dato : 20-02-13 21:39

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-13 06:11

Hej psoeborg

Velbekomme, men lykkedes det og hvad gjorde du?