/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brevfletning
Fra : sdam
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 04-02-13 12:04

Jeg har nu forsøgt i lang tid at lave en brevfletning fra en Excel fil og over i et Word dokunent. Det kommer der desværre ikke så forfærdentlig meget ud af, fortset fra, at der kommer en tekst frem med teksten, <Næste post>, der hvor adresserne skulle stå!!
Hvad gør jeg forkert ????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-13 12:08

Jeg har aldrig flettet i andet end word, men denne vejledning ser da simpel ud??

http://kronsell.net/BrevfletningExcelWord.htm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-02-13 14:19

Du skal have regnearket klar med overskrifter i hver kolonne, altså hver række er en modtager. Så laver du dit word dokument, så går du op i båndet på "Forsendelser", klik på pilen i nederste højre hjørne på ikonet "start brevfletning" og vælg "guiden brevfletning" følg derefter de enkelte trin.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 04-02-13 18:47

Tak for svaret Brassovitski, men der er bare den hage ved det, at det kun er side 1 jeg kan udskrive. Der er 12 sider!
Printeropsætningen er OK - Hvad er der galt mon ????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-02-13 18:59

Vedr. udksirft, så skal du vælge udskriv til sidst i guiden, i stedet for at vælge udskirv på båndet. Når du vælger udskriv i guiden kommer der en lille boks, hvor du kan vælge hvilke poster du vil udskrive. Brevet består rent teknisk kun af en side, når du ¨å vælger udskriv sidst i guiden, bliver der genereret et brev pr post og sendt til printeren.
Efter udskrivning, kan du så gemme brevet i en ny version, med alle poster i.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-02-13 19:00

PS. jeg bruger Word 2007.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-13 15:21

Hvordan går det så ???

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 05-02-13 16:33

Nu "spiller" det bare
Mange tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-13 18:51

Hej
Super. Vær venlig at acceptere et svar så tråden lukkes.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 06-02-13 11:59

Tak for svaret Brassovitski.
Og undskyld vedr. lukning af spørgsmålet

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-02-13 12:06

Det var så lidt. Guiden brevfletning er ikke så svær når man først lige har prøvet et par gange.