/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android telefon , ikke nok hukommelse?
Fra : Brassovitski
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 17-01-13 23:30

Hej
Jeg har lige fået en Huawei Ascend p1 smartphone, og er ved at lære den at kende. Jeg har ikke haft en smartphone før, så alt er helt nyt for mig.
Når jeg prøver at trække en Widgwt fra Widgetlisten ogom på forsiden/startsiden, kommer der en besked om at der ikke er nok hukommelse. HVorfor gør der nu lige det. Jeg har tjekket hukkomelsesforbruget, og der er over 2 GB intern hukommelse ledig.
Er der nogen steder man kan indstille hukommelsesforbruget for startsiden, så den evt. kan sættes op?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-13 08:50

Der er stort set ikke andre muligheder end denne:

http://www.appsandroid.dk/joomla/fa-mere-hukommelse-pa-android.html

Trøst dig med at ....du er ikke alene om at have problemet:

http://androidforum.dk/archive/index.php/t-4928.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-13 08:57

Ps. Denne app vil lette 'arbejdet' med administrationen af den tilgængelige hukommelse ..for en flad 5'er.

http://www.appsandroid.dk/joomla/quick-app-clean-cache.html

På Google's "Play butik" kan du finde gratis app's der kan det samme.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-13 13:27

Tjah
Tak for de mange gode ideer, men er det ikke hurtigt hvis cahe'n allerede er fuld? Der skulle være 2 GB intern hukommelse fri, når jeg tjekker i hukkommelsesoversigten. Telefonen er helt ny, jeg har brugt den et par timer, for at lære den at kende.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-13 13:32

Ifølge spec på telefonen er der 1 GB RAM, 4 GB Flah Memory (ROM), og der er installeret 16 GB SD kort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-13 16:01

Tjaeh.. nu er det ikke den fri plads på dit SD kort som er problemet. Det er selve den 'indbyggede hukommelse. SD hukommelseskortet svarer til din harddisk på en PC og den interne hukommelse svarer til din RAM. Du kan desværre IKKE udvide RAM ..som på en PC. Du kan 'kun' sætte en større harddisk i = SDmicro hukommelse kortet!

Imidlertid 'registreres' App's i systemhukommelsen, meden DATA lagres på SD kortet.

Med en begrænset intern (system) hukommelse kan kun et begrænset App's installeres, selvom der er 'masser' af plads i din SD hukommelse.

Derfor...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-13 16:05

Løsning? Hvis jeg f.eks. får besked om manglende hukommelse for f.eks. opdatering af en eller anden App, så sletter jeg App'en og installerer den igen. Voila.. nyeste OG opdaterede App på mobilen.

Hvis ikke det er nok? Så må jeg slette 2 App's, installerer derefter først den ene,så den anden.
Pisse besværligt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 15:06

Brassovitski -> Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvor mange/store App's du har installeret. På min Samsung Xcover telefon har jeg 165 Mb. hukommelse og 2. Gb. microSD kort.

Dette giver plads til ca. 10-12 App's ..foruden de 'indbyggede' (Google Maps, Kalender osv.) som følger med Android.

Mine downloadede Apps' er f.eks.: Facebook, DMI, Mobilbillet, Mobilporto, Wikepedia, Super Compas, Adobe Reader osv.

Så har jeg brugt: 137 Mb af de 165 og har brugt 543 Mb af de 2 Gb. på microSD kortet.

Resten af microSD kort-hukommelsen kan jeg så benytte til billeder, film, musik mm.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-13 15:09

Ps. Tjek om nogle af dine App's kan flyttes til microSD kortet. Det kan de fleste downloadede, men ikke system App'sene.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-02-13 15:57

Hej
Har løst problemet. Det havde intet at gøre med for lidt hukommelse, slev om det var det telefonen, meddelte. Det var simpelthen et spørgsmål om at der på den side jeg forsøgte at trække appen til ikke var plads nok. Lige så snart jeg trak den til en anden side, var der ingen problem.
Iøvrigt fandt jeg ud af at når jeg instiller SD kortet til at være standard hukommelse, kan de fleste apps flyttes til kortet i stedet for at ligge i den interne hukommelse.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-02-13 16:01

Tak for indsatsen molokyle. Jeg bruger nu SD-move appen til at administrere, hvor de ligger, det fungerer fint.