/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
out of memory line 1
Fra : lham
Vist : 1049 gange
50 point
Dato : 16-01-13 08:23

win xp sp3 home edit

når jeg åbnet web-sider er der jævnligt begyndt komme en dialogbox med gul trekant med udråbstegn indeni og teksten "out of memory line 1 " ( nogen gange line 6 )

hvad betyder det og kan jeg afhjælpe det udover at trykke OK ? ?
mener ikke at have nye tunge programmer kørende

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 08:28

Prøv at opdater Flash og Java ellers mener jeg at huske, det er MS Visuel Basic???
der kommer med fejlmeldingen, om det kan slåes fra, ved jeg ikke

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-01-13 08:50

jeg vil mene der er en fejl på siden. der forlanger mere af din side end din Pc er i stand til at levere. Her gør din PC så det at den fortæller det er galt, men løser det ellers selv. Så du kan se siden.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-01-13 10:56

Citat
mene der er en fejl på siden.

skal lige tilføje at der øverst på dialogboxen står"meddelelse fra website" så stone 47 måske har du fat i noget men hvorfor kommer det nu uden pc eller programmer er væsentlig ændret ?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-01-13 12:54

ja tænkte bare at disse rutiner der danner denne hjemmeside ikke rigtig tager højde for den måde memory er håndteret i denne Pc. jeg har jo lige siddet med noget lignende. det var bare tanker hej hej Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-13 14:01

Jeg vil også mene det er en fejl på siden. Hvilke sider drejer det sig om?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 14:26

Det er stadig et Windows program VB der giver meldingen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-13 09:45

Jeg har på det seneste oplevet det samme (XP Pro, IE8) på Politikens hjemmeside. Det er en server applikationsfejl ...enten på Politikens egen side eller hos en af annoncørerne som har købt plads på siden. (Det er dog IKKE den fejl du beskriver).

Det er en fejl i et VBscript ..ELLER i Javascript som begge er clientside scripting sprog. Sådanne fejl vil 'fanges' af browseren og vises i nederste venstre hjørne som en gul trekant med et udråbstegn. Sådanne scriptfejl kan du kun rette, hvis du selv er indehaver/administrere/koder websiden. (Det er en sådan fejl du beskriver!)

Når VBscript eller Javascript bruges serverside i ASP, PHP eller lign. så er der naturligvis mulighed for at serveren løber 'tør'. Opstår 'out of memmory' fejl på klientsiden selv når du IKKE surfer på nettet så kan der være tale om en applikationsfejl i et eller andet 'hjælpeprogram' du har installeret ..og det behøver ikke være skrevet i VB (Visual Basic), men kan lige så godt være Assembler (maskinkode), C, C++, Pascal, JAVA el. andre programmeringssprog. I dette tilfælde må du slette programmet som giver fejlen. En sådan fejl kan du læse om hér: http://support.microsoft.com/kb/126962

En 'out of memmory' fejl på internetserveren eller i browseren kan du intet gøre ved, når fejlen som i dit tilfælde ligger på websiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-01-13 06:40

webnob
Citat
Jeg vil også mene det er en fejl på siden. Hvilke sider drejer det sig om?

jeg kan ikke huske hvilke sider der meldte fejlen-de sidste 3 dage har fejlen dog ikke vist sig så mon ikke molekyle har ret.

Jeg vender tilbage med sider hvis fejlen viser sig igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-13 11:09

Her er en side som indikerer scriptfejl i min browser: http://www.kandu.dk/rules.aspx

..bemærk 'skjoldet' (..jeg skrev fejlagtigt 'trekant' tidligere) med udråbstegnet nederst til højre i browservinduets statuslinje.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 12:43

Du kan slå det fra i internetindstillinger
http://www.gratisimage.dk/share-7208_50FA86A0.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-13 15:31

mig-selv -> Man kan da ikke slå:
Citat
..gul trekant med udråbstegn indeni

..fra.

Det er jo en meddelelse fra serveren som via serverside scripting bliver sendt ud til klienten som en HTML/javascript 'ting' lokalt.

Så skal man da slå scripting fra i 'Internetindstillinger' menuen for at undgå en sådan meddelse.

En 'pop-up' blokker er heller ik' nok. Meddelsen er indlejret på selve siden som en AJAX 'dims'

1.) Hvad: http://en.wikipedia.org/wiki/Ajax_(programming)
2.) Hvorledes: http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-13 15:35

Skide smart i øvrigt, men har den 'hage' ved det, at teknikken 'smadre' browser historikken således, at 'tilbage'-knappen i browseren bliver sat ud af funktion
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-01-13 21:40

Citat
Windows program VB

VB i er ikke et program, VB er et programmeringssprog Visual Basic.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 21:47

webnoob -> Ja ja... det skrev jeg også hér:
Citat
..det behøver ikke være skrevet i VB (Visual Basic), men kan lige så godt være Assembler (maskinkode), C, C++, Pascal, JAVA el. andre programmeringssprog.

Ikke at forveksle med:
Citat
..VBscript ..ELLER i Javascript som begge er clientside scripting sprog.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-01-13 08:23

webnoob

Citat
Jeg vil også mene det er en fejl på siden. Hvilke sider drejer det sig om?

i dag tors 24-1 kom meddelelsen " out of memory line 5" så ved opslag på siden www recordere.dk

er denne information til hjælp ?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-01-13 09:26

ja den ser fin ud her ved mig.
kikkede lige om vi har hørt om der er explorer der gør det.
Eller har du prøvet chrome, om den giver samme fejl.
Det giver jo ikke nogen forklaring om hvorfor men måske lidt at gå efter.
windows har et sted noget der viser memory håndtering, man kunne se noget her måske.
Jeg tænker også om fejl meddelelsen ikke kan give nogle detaljer om hvor det går galt.
eks. jeg sad en dag og lavede en wamp server. det er en server der kører i et hjørne af min windows maskine. Godt nok installeret men kan ikke startes. Hvis jeg stoppede skype, startede wamp og genstartede skype levede det hele.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-13 09:46

stone47 ->
Citat
Eller har du prøvet chrome, om den giver samme fejl.

Dette er ingen indikation på fejlen. De to browsere har hver sin javascriptfortolker/-'motor' indbygget, så deres fejlmeddelelser er ikke direkte sammenlignelige. (Selvom de i sagens natur burde have det ifht. javascript standarden som formuleret af: http://www.ecma-international.org/publications/standards/Ecma-262.htm )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-01-13 15:46

Næste gang du får fejlen så tag et screen dump af det og læg det op på fx. www.peecee.dk og link til det herinde.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-01-13 18:32

webnoob

Citat
Næste gang du får fejlen så tag et screen dump af det og læg det op på fx. www.peecee.dk og link til det herinde

indlæggene er ved at være meget tekniske og langt over min hjerneskal , feks aner jeg ikke hvordan jeg tar et screndump og "lægger det op" , så hvis det kan forklares for lægmand vil jeg forsøge.

forøvrigt er det mærkeligt det kun forekommer på min bærbare og ikke på den stationære .
begge har win xp installeret fra samme cd-rom-hvis meddelelsen var knyttet til serveren skulle den vel komme på begge computere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-13 20:34

Et screenedump tager du således:

Når du er inde på websiden med den fejl som irriterer dig?

Så trukker du på dit tastatur tasten: Prt Sc ..som på et alm QWERTY tastayur (= alm. skrivemaskine/computer tastatur) vil sige den første af de 'grå' taster til højre for FUNKTIONSTASTERNE (..benævnt: F1, F2, F3 ... F12) øverst på tastaturet.

Nu ligger der et skærmdump (= screendump) i dit CLIPBOARD ( = RAM hukommelsen).

Dette SCREENDUMP i hukommelsen kan sættes ind (kopieres ind) i ethvert grafisk redigeringsprogram. F.eks. dét som følger med Windows : PAINT, ..eller f.eks 3. parts programmer som : Photoshop eller Paintshop eller Fatpaint (Gratis : http://www.fatpaint.com/ ) ..eller noget?

Indsætning af skærmbilledet fra hukommelsen foretager du nemmest ved at trykke tasterne CRTL + V ...eller benytter programmets menu: Indsæt...

Nu kan du gemme det ved at vælge billedredigeringsprogrammets menu : Gem som...

Derefter kan du lægge det gemte billede op på en gratis billeddelings-servic3e som f.eks. peecee.

Håber det var vejledning nok? ...eller spø'r du bare. Det er derfor vi prøver at hjælpe dig
..når vi får tid?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-13 20:36

Ps. Se lige bort for stavefejlene. De er nu ikke grelt forstyrrende i forhold til 'meningen'
Hvis du forstår hvad jeg mener
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-01-13 16:24

molokyle

er kommet så langt at jeg har gemt ( valgt save) print screen billede i PAINT, men kan ikke finde ud af at få det ind i peecee.dk-jeg kan gennemse nogle mapper/filer men hvordan finder jeg det jeg "savede" i PAINT ?

skulle det lykkes hvordan får jeg det så ind i mt kandu-spørgsmål ?

bekager mit manglende edb kendskab

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-13 09:56

Hvis nu du havde valgt: "Save as..." (Gem som..) så kunne du jo selv bestemme hvor det skulle gemmes. F.eks. i c:\temp og du kan også selv bestemme navn og formatet: Gif, Tiff, Jpg osv.

Vælger du "Save"? (Gem) Så gemmes det i Dokumenter\Billeder som unavngivet.bmp (..i en Dansk Windows version)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-02-13 13:08

molekyle

jeg har nu i paint fundet egenskaber for filen -C:\Documents and Settings\Lars\Skrivebord\print screen- og pastet den i peeceee i "filfeltet" og trykket på upload knappen, men får så beskeden at uload mislykket ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-13 07:05

Hvilket format er filen i? Jeg kender intet til peecee og deres uploadpolitik. Uden at vide det.. kunne det jo være at de kun accepterer webformaterne: Gif, Jpeg/jpg og Png. Du prøver muligvis at uploade et Bmp/24 bit billedformat? ..og så er det vel også et spørgmål om hvor meget filen må fylde i Kb./Mb.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-02-13 07:27

molekyle

i paint under egenskaber står der PNG billede
jeg ved med garanti mindre om peecee -s "uploadpolitik" end du og har ingen ide om hvor jeg skulle ud af det, kan man ikke bare copy og sætte ind i et kandu indlæg som i alle mulige andre dokumenter ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-13 08:07

Du må stille spørgsmålet til nogen med kendskab til peecee
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-02-13 16:23

webnoob

med hjælp fra flere på kandu prøver jeg nu at sætte et screendump ind via peecee-ved ikke om det vil virke

http://peecee.dk/upload/view/401413

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-13 08:15

Virker fint
Her lidt information fra Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/308260/da

Har kikket lidt på websidens kode, men man kan jo af gode grunde ikke se det bagvedliggende *.aspx script. (Det afvikles på serveren og er nok det som giver bemeldte fejl) Alternativt kunne det være en fejl i dette Javascript:
Kode
<script type="text/javascript">
if(document.location.protocol=='http:'){
var Tynt=Tynt||[];Tynt.push('duQ7u8SUOr36qqadbi-bnq');Tynt.i={"ap":"L&aelig;s mere:"};
(function(){var s=document.createElement('script');s.async="async";s.type="text/javascript";s.src='http://tcr.tynt.com/ti.js';var h=document.getElementsByTagName('script')[0];h.parentNode.insertBefore(s,h);})();
}
</script>

..som prøver at injektcere et javascript på siden som viser 'mere' ...med en teknik der kaldes Ajax: http://www.w3schools.com/ajax/default.ASP

Lige meget hvad 'årsagen' er? Så er det ikke noget du kan ændre på din pc. Det eneste du kan gøre er vha. dine sikkerhedsindstillinger i browseren at få den til at ignorere fejlen. (Pop-up blok, forhindring af scriptkørsel mm.) Du risikerer blot at andet indhold så ikke længere kan vises ...hverken på omtalte eller andre sider som benytter scripting (VBscript eller Javascript).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-02-13 07:29

webnoob

Citat
Næste gang du får fejlen så tag et screen dump af det og læg det op på fx. www.peecee.dk og link til det herinde.

jeg har lagt et screendump ind 12-2 -blev du klogere af det ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-02-13 17:55

Overhoved ikke, har du prøvet og fjerne og geninstallere Java og flash?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-02-13 07:57

webnoob

Citat
Overhoved ikke, har du prøvet og fjerne og geninstallere Java og flash?

java nyinstalleret for få uger siden i forbindelse med sikkerhedsproblemer-flach geninstaller: jeg er ikke meget for at ændre på ting der virker da min erfaring siger mig at der tit kommer flere problemer end løsning ud af det -så hvorfor mener du jeg skal "SKIFTE" flach ud ??

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-02-13 18:16

webnoob

Kode
Overhoved ikke, har du prøvet og fjerne og geninstallere Java og flash?

kastede mig ud i det og nu haft slettet og geninstalleret yeste versioner-dt ændrede desværre ikke noget

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-02-13 18:19

Har du installeret alle opdateringer, også dem der ikke er kritiske? Du bør nok også installere .netframwork 3 og 4 og opdateringerne dertil.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-02-13 08:25

webnoop

Kode
Har du installeret alle opdateringer, også dem der ikke er kritiske? Du bør nok også installere .netframwork 3 og 4 og opdateringerne dertil.

det ved jeg ikke- har installeret nyeste adobe og flach.

er netframework noget der "ligger indei" adobe og-eller flach ??-har du et link til det du mener der nu skal installeres ?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 25 point
Dato : 28-02-13 14:30

Inden tilføj fjern programmer kan du se hvad der er installeret, også .netframe work. Google for at finde dem og download dem KUN fra microsoft hjemmeside.

Her har du links til de 2 seneste versioner af .netframe work.
.netframe Work 4
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=17851

.netframe Work 4.5
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17851

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-02-13 16:16

webnoop

jeg har installeret noget der heddermicrosoft NET framework 2 stk unummereret og ver 2 ver 3 ver 3,5 sp1 samt 4Cli

først skriver du jeg skal installere 3 og 4
derefter næste indlæg at det skal være 4 og 4.5

hvad skal jeg vælge det er vel kun en version ?

skal de nuværende afinstalleres eller kan jeg bare "køre oveni" ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-13 21:45

Du skal bare installere dem alle sammen og sørge for at du få installeret alle opdateringerne til det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-03-13 10:16

webnoob

Kode
Du skal bare installere dem alle sammen og sørge for at du få installeret alle opdateringerne til det.

jeg har nu installet fra begge dine links , men det ser ud til at der ikke findes en ver 4.5 så i programoversigten optræder ver 4.5 ikke.

har kørt win update -den generelle og der var ikke nogen updates til framework

så vil det vel vise sig om det virker -håber ikke jeg mangler noget i forhold det du har skrevet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-03-13 21:53

Super, lad os så se hvad der kommer ud af det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-13 12:11
Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 04-03-13 07:08

Tak for svaret webnoob.
dit råd har været i brug et par døgn -og jeg har ikke mødt "out of memory" så jeg satser på du havde ret.

til alle andre debatører-tak for indlæg på trods af modstridende meninger

-endnu !!!