/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
oprettelse af dokumenter til adobe read
Fra : 0463
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 02-11-12 22:06

Hej jeg har nogle dokunenter, som jeg gerne skulle have lavet om,
så jeg kan læse dem i adebo reader, men hvordan gør man det.
Jeg troede man kunne gøre det i word, og lave fil format om,
men er ikke lykkedes, desværre.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-12 22:23

Du kan bruge Open Office eller Libre Office

Eller denne online converter
http://www.freepdfconvert.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-12 22:28

Jeg bruger selv denne, den bliver installeret som en "printer" så kan man vælge Udskriv i f.eks. Word
og så vælge PDFCreator, så laver den en .pdf fil

PDFCreator
http://www.filehippo.com/download_pdfcreator/

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-12 22:32

Du kan også bare installer CutePDF Writer. Så skal du bare gøre som hvis du vil printe, bare vælg CutePDF Writer i stedet for din standard printer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-11-12 22:33

Glemte lige linket.
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
og det er forresten og gratis og bruge.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-12 22:39

Nu kommer det måske an på hvilken version Word du har, men Office 2003 og 2007 kan ihvertfald danne PDF filer...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-11-12 22:44

Citat
men Office 2003

Arg det passer nu ikke

The Portable Document Format (PDF) file format is commonly used to share Word documents among readers who might not have Word installed on their computers. The format preserves a document's layout and prevents editing in Word. Although Word does not provide a direct way to save documents in this format, many third-party software products provide the capability to save Word documents as PDF files and to convert PDF files into the Word file format.
Kilde: http://office.microsoft.com/en-us/word-help/convert-documents-between-pdf-and-word-HA001168333.aspx

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-12 22:54

Jeg var nu ret overbevist om at man kunne sende en *.doc fil konverteret til *.pdf via Outlook...

Men 2007 kan under alle omstændigheder gemme som *.pdf

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 03-11-12 06:44

Jeg har ingen problemer med at gemme som pdf fil fra word på min MAC.
De andre løsninger med at printe som flere skriver er også en god løsning.
Har du en scanner kan du scanne dem til et pdf dokument. Der er der mange firmaer der bruger i dag.

vic200

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-12 09:38

Office 03, 07, 10 KAN gemme som pdf. Der kan fremkomme enkelte små fejl i form af fed skrift, underdtregninger og lignende dom måske bliver formatetet forkert. Jeg bruger fet hver enrdye dsg.
Bare vælg - Gem som, vælg pdt i filformat, vælg hvor den skal gemmes,

Ellers er CutePdf også ganske glimrende til formålet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 09:51

http://www.kandu.dk/spg164689.aspx#1889545

Jeg har Office 2003 og der kan man ikke vælge Gem som... .pdf!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-11-12 12:03

Citat
Jeg har Office 2003 og der kan man ikke vælge Gem som... .pdf!

Der er da en send som vedhæftet pdf fil - mener jeg da så ganske sikkert -
Når så filen er genereret og vedhæftet en mail, snupper man den bare derfra og gemmer den som *.pdf

Men nu er det jo også alt sammen gætteri, vi ved jo ikke hvad spørgeren har af program...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-12 13:45

Rettelse, det er først fra office 07 man kan gemme som pdf. Beklager Men jeg skulle lige finde en pc med office 03 på. selv kører jeg med office 10

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-12 13:47

dog kan det lade sig gøre hvis man installerer adope reader
http://kb.seattleu.edu/oit/KnowledgebaseArticle10389.aspx

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-11-12 18:35
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 19:22

PDF CREATOR
Nemlig, den er linket til 2*

Kommentar
Fra : netop

Dato : 03-11-12 23:10

Det kører da vist på de høje nagler med gættekonkurrencen her,
har 0463 på noget tidspunkt givet sin mening til kende?

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 03-11-12 23:18

Tak for svaret webnoob.
jeg valgte at bruge CutePDF Writer,
men tak for alle de forslag som kom
frem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-12 07:49

selv tak!