/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
3D program eller lignende
Fra : mig-selv
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 16-08-12 21:46

Prøver på at lave et par tekniske tegninger af nogle reservedele jeg vil sælge.
Men, problemet er at de ikke kan vises i 3D så der kan (scrolles) i tegningen,
Findes der et godt program til det, samt det skal kunne vise millimeter osv på selve tegningen/ film eller hvad der må komme ud ad af det, samt det skulle gerne kunne vises på en almindelig pc

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 35 point
Dato : 16-08-12 22:38

Ja op til flere bla. AutoCad 3D, Solid works og Inventor. Men de er hamrende dyre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 22:57

Tak, har set på dem, men kan de vises som en skitse eller bare 3D på en anden pc,
der ikke har de programmer på deres pc.

Jeg har før været ude for at hvis jeg sender en PowerPoint til andre, så skal der være en
speciel ´presenter´ for at de kan se filen.
Og det ville jeg gerne være fri for, med et dyrt eller for den sags skyld billigt eller gratis 3D program.

Jeg har for mange år siden lavet lidt i en prøve udgave af CAD og/ eller lignende program, men kan ikke huske hvordan og hvor ledes det bruges mere, eller bare kan bruges nu om dage, med hensyn til en visning af filen i 3D, uden at vedkommende skal installere 3´die programmer.

Kan man så lave det helæe om til en `avi fil, hvor jeg så ikke rigtig kan se at egenskaberne
for den originale fil vliver vedholdt, altså det med at kunne dreje genstanden som det passer sig
og andre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 22:59

Beklager stavefejl, og andet, da jeg har lidt problemer med min pc/ mus og tastatur.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-08-12 00:18

Citat
Beklager stavefejl, og andet, da jeg har lidt problemer med min pc/ mus og tastatur.

JA GODAW DÅ, DET SKAL NOK BLIVE EN FIN FORRETNING!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-08-12 10:15

Mener man exportere det til Flash fra eks. AutoCad, så kan det ligges op på eks. en WEB side og ses via en Browser.

http://www.bestdwgconverter.com/dwg-to-flash-converter.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 20:05

JA GODAW DÅ, DET SKAL NOK BLIVE EN FIN FORRETNING!

Tror næppe at jeg har skrevet, at jeg ville oprette en netbutik, bare for sælge et par løsdele,
som gerne skulle indeholde fyldestgørende detaljer, samt at min pc ikke vil som jeg vil, kan jeg vel ikke ligefrem gøre for.
Men tror du skulle se et andet spørgsmål jeg har oprettet, hvis det kan hjælpe på dit humør.

Har hentet en prøve udgave af CAD, og det bliver for indviklet til mig,
syntes det mere simpelt i gode gamle dage, anno 2005.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 20:07

Tak for svaret Fijala.
Kender dem godt, havde bare håbet på et nemmere og anderledes program.
Så jeg går tilbage til Fotos, de siger trods alt også en hel del.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-12 20:09

Måske du skullw prøve det gratis Google Scetchup. Der kan du vist det hele mener jeg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 20:49

Scetchup

Mener jeg har en gammel udgave liggende, på en cd fra K-computer
men om den virker nu omdage, må jeg vist lige se nærmere efter,
da de gamle programmer vist er udløbet for både det ene og andet.

Men tak for rådene

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-08-12 19:46

Google Sketcup kan downloades i en version 8, der er helt gratis til privat brug. Pro versionen til professionel brug koster omkring 4000 Kr. hvi jeg huske rrigtig. Jeg er selv i gang med at lære Google sketcup:det er ikke hunde svært, så længe man ikke skal bruge meget avvancerede tegninger. Til gengæld er der masser af tutorials at finde både på Google Sketcup's egen side og på Youtube.

Download version 8 her: http://sketchup.google.com/download/ , bemærk både Pro og free version findes på siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:12

Tak for rådet ..brasso..
kan også se at jeg ikke er den eneste der har problemer med stavefejl herinde.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-08-12 11:44

Hej mig-selv
Stavefejl, tjahh de opstår jo en gnag i mellem, når man bliver lidt ivrig efter at få lagt et svar.
. Jeg synes Google Sketcup er et spændende program, og muligheden, med at du f.eks. tegner dit eget hus eller naboens, og så kan lægge det på Google Maps, synes jeg er lidt sjov.