/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
AMU kursus-su/dagpenge-flere uddannelser
Fra : rasha01
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 31-07-12 13:36

Hej alle sammen,

Der er nogle ting, som jeg undre mig over, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
1. Det først er, omkring hvis man er under 25 år, og er på dagpenge(suppende dagpenge) og man har tænkt sig at tage et AMU kursus. Vil man få dagpenge/SU i den periode man er i kurset?

Jeg er blevet færdig med mit bachelor, og ville gerne vente med at tage min kandidat.
2. Hvis jeg på en tidspunkt tager mit kandidat, altså læser det helt færdigt eller stop efter lidt tid. Kan jeg læse andre uddannelser(bachelor/kandidat) gratis?

Jeg håber der er nogen her inde, der kan svarer på mit spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-12 16:00

De kurser du ønsker at tage skal godkendes --- have relevans --- så du nemmere kan få et arbejde bagefter.

Hvis dine kurser bliver godkendt, får du dagpenge imens, men er det su berettiget, så får du su.

Der er ved at blive ændret på reglerne, for hvor mange kurser man må tage, før var det max 5 uger, om det er blevet ændret nu ved jeg ikke, ej heller hvor meget man må læse.

Hvis det er su berettiget, og har du flere klip, så står det dig frit for at læse.

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 01-08-12 13:28

Mange tak:)

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 01-08-12 13:30

Tak for svaret Nordsted1.