/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Farve laser kopi maskine
Fra : vedikkealt
Vist : 534 gange
300 point
Dato : 29-07-12 19:27

Hej med jer.

Hvad er jeres bedste bud på en farve laser kopimaskine, der er mange typer på markedet, men hvad er pt bedste køb ? og som kan køre på Win 7.

Jeg har det bedst med Brother eller Canon, men kommer der et bedre forslag, kommer det da med i vurderingen.

I dag har jeg en farve HP kopi og pulver printer, og så en Brother HL-2030 Laser i sort, og ny patron pg tromle koster en 5 - 600 kr., og begge maskiner fungerer, men er begge omkring 5 år gammel.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-07-12 21:26

Hvor stort er dit behov? Der findes kopimaskiner i mange prisklasser, så det er ret væsentligt at du oplyser, hvilken økonomisk ramme du har. Hvor mange brugere er der? Og hvor mange kopier skal der tages pr år? Skal den kunne fødes med mange ark ad gangen, eller er det ok at den kun tager én kopi ad gangen?

Kig evt her:

http://www.canon.dk/for_work/kopimaskine.asp

http://welcome.hp.com/country/us/en/prodserv/printing_multifunction.html

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-12 22:16

# pifo

Det er til rent privat forbrug, med en bruger.

Den Brother HL-2030 laser jeg har nu, har kørt 5 år på den medfølgende patron.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-07-12 22:24

du efterlyser en laser kopimaskine?
Det har jeg ikke, men jeg har denne, som jeg er rigtig rigtig glad for:

http://alatest.dk/anmeldelser/printere/hp-officejet-pro-8500/po3-69368270,31/

ellers så kig her for inspiration:

http://printers.toptenreviews.com/laser/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-07-12 08:31

Jeg ville gå efter en Brother, har købt en til en i familien om de har ingen problemer haft, og er godt tilfreds også med farve billeder (ikke på højde med de bedste InkJet, men tilgengæld ens hver gang)
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_name/produktvisning/s_level/21660/s_product/MFC9970CDWZW1

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-07-12 10:23

# JegErHer

Den du linker til, er lige over mit behov med fax, den er jo kun til privet brug.

Så jeg tænker mere noget sådan her...

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/34720/s_product/DCP9010CNZW1

Den står til en 2700 kr., og billigere bliver det vel ikke, hvis manvil undgå skrammel mærkerne ?

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 300 point
Dato : 30-07-12 16:08

Dit behov kender du bedst selv, men det er ikke FAX delen som koster så meget ekstra det er
Duplex
Wifi
Helt fyldte toner
Hastighed (første print/sider pr. min.)
Nye model (bedre sikring af drivers)

PS. DCP-9010CN er blevet ~ 500,- dyre indenfor de sidste 3 uger :(

Men ja et godt køb og med "PCL6 & BR-Script 3 emulering" vil der nok altid kunne fås en Print Driver, så kun Scan/PDF kompatibel driver i fremtiden som måske bliver svære at få, det er jo en gammel model.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-07-12 10:26

# JegErHer

Den du linker til Brother MFC-9970CDW står til godt 6000 kr., men hvis man så får fyldte patroner og en nyere model, er det da vist også pengene værd.

Og jeg læser også, at det er muligt at udskifte enkelt patroner og tromle, så selv om printeren kun er til et beskedent hjemme brug, så er det jo også dejligt, når tingene bare er i orden...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-08-12 09:25

Så er min nye kopimaskine ankommet - ikke pakket ud endnu - men det blev en
Brother MFC-9460CDN.

Så nu kan jeg køre kopi service for hele ejendommen...

Så nu mangler jeg bare, at kunne billed redigerer lidt, og så en lamineringsmaskine, for så kan jeg få lavet nogle mersalgs skilte til mit arbejde, eller ihvertfald forsøge...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-08-12 09:33

Tak for svaret JegErHer.

Så nu håber jeg, at jeg har kopimaskine i lang tid igen.

Og så har jeg det rigtig godt med, at der står Brother på maskinen...

Og næste opgave bliver så at finde et billedredigerings program, der er egnet til brug for en amatør... altid rart at have nye mål...

Fik den for 4.500 kr.

Bedste hilsner fra vedikkealt...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-08-12 09:43

Du er velkommen, og et godt køb.

Citat
Og næste opgave bliver så at finde et billedredigerings program, der er egnet til brug for en amatør... altid rart at have nye mål...

Tja GIMP er godt og gratis, og masser af vejledninger
http://www.emu.dk/tema/gratisprogrammer/programmer/gimp.html

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 12-08-12 08:42

# JegErHer

Jeg skal lige have kigget nærmere på det billedbehandlings program du har nævnt - og så venligt linket til...

For jeg har hentet et andet gratis program, men det er ikke sådan lige at gå til.

Så jeg takker endnu engang...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-08-12 08:11

# JegErHer

Nu har jeg også kigget på det program, som du linkede til, men jeg kan heller ikke få logik i det, så det har jeg slettet igen.

Så jeg skal nok have A B C hjælp udefra...

For jeg har ikke timers tålmodighed til, at sætte mig ind det - og det billede jeg satte ind i det første program, har jeg ikke set siden...

Kommentar
Fra : JegErHer