/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Søger lækker uldtrøje til fruen.
Fra : vedikkealt
Vist : 1240 gange
300 point
Dato : 28-07-12 21:29

Nogle her der kender en butik der handler med rigtige uldtrøjer.

Ikke uldtrøjer der er " strikket sammen " i China...

Jeg har søgt på nettet, men de meste virker - ret fabriks fremstillet.

Så gerne en fysisk butik, hvor trøjerne kan prøves, og skulle det være i - rimelig køre afstand - fra Nordjylland, vil jeg kunne nå at skaffe den inden fruens fødselsdag...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-12 21:39
Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 310 point
Dato : 28-07-12 21:39
Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-07-12 21:43

Hvad med en uldtrøje fra Læsø?

http://www.laesoeuldstue.dk/pl/%C3%98_STRIK_f%C3%A6rdigstrik__114.aspx

Jeg mener også at have set Læsøstrik i nogle butikker heroppe i Nordjylland, men det kan du jo ringe og spørge dem om.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-07-12 21:43

Nordsted1

Dit link føre til forsiden af Google... !!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-07-12 21:46

Citat
men de meste virker - ret fabriks fremstillet

Er det håndstrikkede trøjer, du efterlyser?
De skal ofte bestilles, så der er du for sent ude.

Hvis du kan klare dig med en net-butik, så kan du jo kigge her:
http://www.life-is.dk/varekatalog?category=cardigans

eller her:

http://www.peterhahn.dk/dame?cartid=413121495100966290658182

En fysisk butik kunne være en af disse:
http://www.uno-danmark.dk/default.asp?TemplateID=102

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-12 22:41

Ehm... når jeg trygger på linket, kommer der sider frem med Læsøstrik, både hvor man kan købe garnet, og steder hvor man kan købe det færdige arbejde.

Jeg er selv indehaver af en utrolig dejlig windbreaker, købt færdigstrikket, men i Nordsjælland... med deres logo på det ene ærme, jeg blev godt nok mopset, da manden ikke kunne se at det var Læsø - han troede jeg havde tørret næsen af i ærmet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-12 04:18

Det ender jo med, at jeg skal have fruen med på Læsø, så hun kan prøve de forskellige modeller, for den skal jo - kunne nå - hele vejen rundt...

Projektet er ved at løbe økonomisk af sporet... eller skal jeg bare glæde mig over, at det ikke er en Islands trøje det gælder...

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 29-07-12 07:59

Det varmeste er origianele sømandssweatre, idet de sidde tæt til kroppen. S.N.S i herning laver nogle rigtig gode til en tusses penge. Sorte eller så mørkeblå at de næsten er sorte. Røde eller andre friske farver fås fra Nørgaard på Strøget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-12 08:44

Ha ha, ja en tur til Læsø, ville da også være en dejlig gave

Der er mange flotte modeller at vælge imellem, så måske du skulle finde på et "gavekort" i stedet, måske vedlagt en kopi af denne side

http://www.laesoeuldstue.dk/pl/%C3%98_STRIK_f%C3%A6rdigstrik__114.aspx

For det er jo ikke sikkert du ved hvilken model hun synes bedst om, jeg f.eks bryder mig ikke om trøjer der skal trækkes over hovedet, skal det være windbreaker, eller alm. trøje, hvilken farve osv.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-07-12 13:16

@Nordsted

super lækker side du fandt der - lækre trøjer og sweatre.

Det er faktisk ikke dyrt for en færdigstrikket trøje i uld.

Måske man skulle lade sig friste

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-12 15:00

smuller54 - ja gør du det!!!

Den der strikker for dem, kan da ikke tjene på det med de garnpriser

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-12 18:17

# Nordsted1

Hvornår købte du din vindbreaker, og hvad gav du for den ? og var den med lynlås ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-12 20:59

Jeg tror det er 8 år eller mere (de holder godt), ja den er med lynlås, patentstrikket og mørkeblå... uh ha nu må manden ikke læse med, men jeg gav 1.500,00 kr. så de er bestemt ikke steget i pris

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-07-12 10:39

# Nordsted1

Så er der købt patentstrikket koksgrå vindbreaker, med lynlås - inderlomme og 2 yderlommer, hvor syningen er skredet i foret i den ene lomme, selvfølgelig først opdaget efter hjemkomst.

Og kvaliteten kan både ses og mærkes...

Den er købt i Butik Maja i Lønstrup til 1999 - men så slap jeg også for at slæbe fruen på Læsø, og Butik Maja lever mest som sommerbutik, men har åbent hele året med stort udvalg - kan søges og ses med hjælp fra Google.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-12 10:49

Håber virkelig fruen sætter stor pris på gaven, for den er virkelig lækker.

Kan du ikke nå at få den byttet, eller få afslag i prisen, når der er en fejl??

Tillykke med fruen

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-07-12 11:00

# Nordsted1

Butikken er kontaktet, ender nok med den skal sendes på Læsø, da det livlige foer - ikke sådan lige er til at ""rimpe sammen""

Dagen er i morgen, og mange tak...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-12 11:44

Blev fruen glad?? - ellers er hun da et utaknemmeligt skarn

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-12 23:41

# Nordsted1

Fruen har udtalt, at der med den trøje er alt for længe til vinter, og det opfatter jeg positivt...

Trøjen er sendt retur, for ejeren af Butik MAJA var af den opfattelse, at en trøje til 2000 kr. skulle være fejlfri.

Så nu ventes der bare på, at der kommer en fejlfri retur.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-12 06:55

Jamen det er da positivt. Der valgte du helt rigtigt.

Trøjen skal da være helt fejlfri, ellers vil i ærgre jer, så håber jeg bare ikke i skal vente for længe

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-08-12 08:52

# Nordsted1

Jeg skriver lige her, når trøjen er ankommet - og tjekket.

Den skulle komme til Lønstrup fra Læse med en sælger fra firmaet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-08-12 09:27

Sidste nyt.

Der bliver nu sat i ny lomme i trøjen.

Da vi købte trøjen blev den pakket ud af den originale pose - med tape på, så ny er den.

Men efterfølgende viser det sig, at lige den farve . og det design - er udgået, så fruen blev tilbudt en anden farve, eller at få sat en ny lomme i.

Så valgte fruen den nye lomme, og hvorfor skulle det ikke også blive fint og godt....

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-08-12 17:15

Du kan kontakte:
Ingeborg Mouritsepå
E-mail adressen imourits@yahoo.dk
Hun bor i Saltum

Hun strikker selv i en meget fin og professionel kvalitet - på maskine. Du kan bestille en trøje som du gerne vil have den. Vi har selv købt 3 styk af hende - efter eget design.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-08-12 17:19

Prisen ligger omkring 1500 kroner - men de penge er godt givet ud !. Det kan jeg love for.
Hvis du kontakter hende, må du gerne hilse fra
Horst Schulz i Tranum

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-12 08:45

# Dieter

Lige her kom dine oplysninger forsent, men jeg gemme dine oplysninger, da sådanne produkter vanligvis har en langt højere kvalitet, og holder pasformen langt bedre, end det der - stangtøj - som nødvendigvis ikke endgang er meget billigere.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-08-12 12:18

Tak for svaret smuller54.

Du førte os til butikken, hvor trøjen blev købt.

Lommen var så i stykker, men den er lige ankommet til os i dag, og det hele ser rigtig godt ud, og er fint lavet.

Og en tak til Butik Maja for en fin og god service.

Så nu har fruen meddelt, at det ikke for tidligt kan blive vinter...

Bedste hilsner fra vedikkealt