/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan Google-map-link overføres til gmail?
Fra : cristian2
Vist : 417 gange
40 point
Dato : 08-07-12 21:36

Jeg skal indbyde gæster til min fødselsdag. Jeg indbyder via min gmail. Jeg har lavet en rutevejledning til gæsterne på "Google Map". Men hvordan får jeg rutevejledninger og navnlig kortet med den fremhævede blå vej kopieret over i min mail til gæsterne? Når jeg lægger et link ind i mailen og tester: klikker på linket, kommer jeg ind på et fremmed kort.

Er det muligt at kopiere (Google-map)-skærmsiden og lægge den ind?

Hvad gør jeg?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-07-12 22:34

1. lav ruten i maps.google.com
2. når du er tilfreds klikker du på kæden der er til venstre for kortet (ved siden af printerikonet)
3. tryk på send og angiv modtagere og skriv din meddelelse

du kan jo prøve at sende til dig selv som en test og se hvordan det ser ud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-12 22:37

En oplagt mulighed er at tage et skærmbillede og så sætte billedet ind i en mail, tryk på PrtScrn tasten og åben så et billedprogram, klik på Rediger og på Indsæt, så er skærmbilledet vist og billedet kan eventuelt redigeres så det unødvendige fra websiden bliver skåret væk og så gemmes billedet i et format alle computere kan vise, for eksempel JPG eller JPEG og gem det et sted hvor du kan finde billedet og sætte det ind i mailen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-12 22:39

Den blå steg som viser ruten kommer ikke med når der klikkes på kæden

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 40 point
Dato : 08-07-12 23:43

Citat
Den blå steg som viser ruten kommer ikke med når der klikkes på kæden

Jo da, der kommer et fint lille kort med i mailen

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 28-08-12 21:41

Tak for svaret EXTERMINATOR.