/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
kan ikke finde facebook.com
Fra : hedefelt
Vist : 1006 gange
300 point
Dato : 29-06-12 23:29

er ikke sikker på det er det rigtige sted at stille spørgsmålet men alligevel - har en Windows 7 PC - som er 1½ år gammel eller deromkring - er opdateret jeg bruger
IE firefox og googlechrome browsere - sådan alt efter humør

Der var indtil for 3 dage siden ingen problemer med at logge på facebook - men nu kan jeg periodisk ikke få nogen af browserne til at finde facebook - browserne står bare og kører/venter - uden af vise siden - det er uanset om jeg taster www. foran eller om jeg bruger .dk eller .com.

Jeg har så søgt lidt og set man kan ændre en host-fil men den er ren - så det er ikke her blokeringen kommer ind i billedet

Alle 4 andre PC-ere i huset kan sagtens logge på facebook?

Er der nogen kloge hoveder der måske kan komme med ideer til hvad der kan være galt!

har ikke umiddelbart andre hjemmesider der er blokeret

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-06-12 00:29

Du kunne prøve en tur med CCleaner http://www.piriform.com/ccleaner/update?v=3.20.1750&l=1030
det kan i mange tilfælde hjælpe at få ryddet lidt op i cachefiler og lign.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-12 01:49

Noget med at FB er begyndt at køre på sikker side = https
så prøv at åben samme port i din firewall du bruget til netbank
Eller prøv at logge ind, med kun Windows egen firewall

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 300 point
Dato : 30-06-12 13:21

Hej Hedefelt
se lige hvad jeg skrev i spørgsmål:
http://www.kandu.dk/spg162757.aspx
jeg har googlet en del på det, og foretaget disse gode ting andre foreslår.
Der er jo tusinder der har det samme problem.
Har ind til nu ikke hjulpet, noget men vi søger videre.
som du siger hvis jeg tager en anden PC i huser er alt ok.
Der er altså foretaget noget, og jeg tror fra facebooks side iforbindelse med Https overgangen.
Her er noget netværk der ikke vil det, men hvordan ser vi hvad det er??
jeg vender tilbage hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 13:28
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 14:53

læs sidste på:http://www.kandu.dk/spg162757.aspx
hilsen Steen

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 30-06-12 15:04

dejligt det ikke kun er her det er galt . men undrer mig stadig over at det er en periodisk fejl - som startede for et par dage siden og nu bliver oftere og oftere - men glæder mig til at en klog bruger kommer med løsningen!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-06-12 15:57

- løsningen er: http://en.softonic.com/s/internet-explorer-9

God weekend

Godkendelse af svar
Fra : hedefelt

Dato : 23-07-12 20:48

Ja efter at have kigget tilbage på løsningen på dit problem - måtte jeg jo kaste mig ud idet - en systemgendannelse før problemet opstod løste intet!

Så måtte jeg søge lidt videre og se om jeg kunne opdaterer netkort driveren - hvilket desværre ikke sådan var lig til - em automatisk søgning gav intet! - men en manuel søgning ledte via google til producentens hjemmeside - og her lå der en nyere driver fra foråret som blev hentet og installeret - og nu er jeg tilbage på facebook!

tak for at lede mig den rigtige vej!