/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Facebook
Fra : stone47
Vist : 612 gange
500 point
Dato : 29-06-12 17:49

lavede et spørgsmål for et par uge siden.
Men alligevel: Kan ikke logge på facebook.
Alt andet virker, har googlet lidt på det der er mange der har lignende.
1: jeg har fjernet google chrome.
2: fjernet alt internet historik.
3: fjernet windows essentiel virus tjek.
4: stoppet windows firewall.
5: kørt en cleanup.
Mener det hænger i at facebook hopper over i https, med et certificat dette må være ødelagt af al det pillen. Men hvor finder jeg der og får det resat.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-06-12 18:01

prøv at systemgendanne til sidste dato hvor computeren kunne gå på FB.
http://support.microsoft.com/kb/304449/da

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-06-12 18:03
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 29-06-12 23:49

Det er ret voldsom at gå tilbage i tiden med hele computeren, du burde kunne nøjes med at nulstille Internet Explorer:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Reset-Internet-Explorer-8-settings
eller bruge en anden (bedre) browser:
http://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 08:39

Ja Ja jeg vil også hellere finde ud af hvad der hænger, specielt når jeg googler der er mange der har samme problem.
Det var altså det samme med alle de ting fjernet jeg startede med at skrive.
så jeg har nu sat firewalen på plads og loadet en ny virus essentiel.
Downloadet chrome igen, så må jeg tro den er resat.
Som regel er siden facebook login ok,.
Jeg gik i kælderen til serveren her virker alt ok firefox og facebook0.
Ændrede lige password når jeg nu var der hvis det hjalp, det gjorde ingen forskel.
Når jeg logger in her stopper festen. Venter på facebook.com 0% står der for neden.
En anden gang fortælder den mig at sikkerheds certifikatet ikke stemmer overens. vente til bage til sikkerhed og siden var logget på.
logger ud og vil ind igen , men nej. Det er altså på vej til HTTPS det fejler.
hvordan f.... finder vi den.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 13:29
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 14:52

Ok Her sidste.
PC har 2 netkort (Medion intel I5 1t disk 8 gbram)
Fjernede netkortet fra installationen. Aktiverede wifi som jo også er i min Router.
Så var problemet væk. Men den ville ikke rigtig installere netkortet automatisk.
Har nu gjort det manuelt med en driver fra Medion.
det aktiveret wifi og det ser ud til at facebook virker.
Konklution: selv om facebook siger problemet er løst, kan det være nødvendig at fjerne lan kortet for at få resat netstakken.
hilsen Steen.
Lad mig vide om det gælder i andre også????

Kommentar
Fra : YOGIxBEAR

Dato : 30-06-12 20:08

Har du prøvet Firefox på Linux Mint 13, MAYA ?

Facebook virker fortrinligt - hver gang ...

Eller Chromium (Linux svar på Google Chrome)

YOGIBEAR

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 20:45

OK OK jeg gik bare ned i kælderen til min server, her virkede det fint.
Men det var jo for at finde ud af hvorfor det ikke virkede her. Allemulige sider virkede fint, og kom som et lyn. Men det var kun Facebook der hang, det gik godt nok hvis jeg var logget ud og altså ikke benyttede http. men når den havde flueben i forbliv indlogget ville den jo videre til https med det samme. Hvis jeg læser rigtig er det startet med en fejl ved facebook, som er rettet. Det var bare ikke nok net stakken på mit netkort var ødelagt. altså fjernede jeg driverne til netkortet og instalerede det igen og nu virker det.
hilsen Steen
serveren er en Ubuntu 10.04, du taler med en linux fan. Jeg vil bare ikke opgradere den til en nyere linux for der ligger mange timer i hjemmesider der. http://stoneplace.dk Prøv vejret.
hej hej

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 30-06-12 20:47

Tak for svaret o.v.n..
tak til alle vi lukker den her du får points hej hej

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-12 20:56

Tak og god weekend jeg lærte vist mere af dine indlæg end du lærte af mit indlæg