/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er WSCNTFY.EXE
Fra : ara
Vist : 1178 gange
100 point
Dato : 15-06-12 22:56

Hej.

Når jeg vil lukke min pc får jeg denne fejlmeddelelse.

At Programmet WSCNTFY.EXE ikke kan lukke.

Hvad er det for et, og hvad skal jeg gøre.?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:02

Citat
wscntfy.exe er en del af Microsoft Windows Security system og udsender den aktuelle sikkerhedssituation status på din computer.

Dette program er vigtigt for en stabil og sikker drift af din computer og bør ikke afsluttes.

wscntfy.exe er et system proces, der er nødvendig for din pc til at fungere korrekt. Det bør ikke fjernes. Tjek dit system nu at identificere ubrugte processer, der sinker din computer .
wscntfy.exe

Er wscntfy.exe skadeligt?
. Denne proces betragtes som sikkert. Det er usandsynligt, at udgøre en skade på dit system. Tjek din computer afmatning spørgsmål, herunder ubrugte processer, ugyldige poster i registreringsdatabasen og ugunstige systemindstillinger .
Sikkerhed Rating

wscntfy.exe er en sikker proces

Kan jeg stoppe eller fjerne wscntfy.exe?
Da wscntfy.exe er et system proces, bør det ikke stoppes. Processen er nødvendig for din pc til at fungere korrekt. Scan Windows behandler nu at identificere ubrugte processer, der påvirker pc'ens ydeevne .

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.processlibrary.com/directory/files/wscntfy/&sa=X&ei=rqLbT4-kHsfRsgbP0rCxCQ&ved=0CGIQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3DWSCNTFY.EXE%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DMqe%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26channel%3Drcs%26prmd%3Dimvns

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:07

Jeg forstår desværre ikke helt det du skriver.

Når jeg vil lukke min pc ned kommer der et vindue frem "afslutning af program"

Så får jeg en meddelelse om at "dette program svarer ikke".

Det bevirker jo at min pc ikke lukker ned.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:10

er dit antivirus opdateret,.. ?

du kunne evt. afinstallere det,
og teste AVG, som vurderes som bedste gratis program, iflg. denne test
http://www.w7h.dk/index.php/11681

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-12 23:13

Kom nu venner nu må I sgu' da snart ha' lært det. Info info info, det er svært og hjælpe med så lidt info.

Windows version? Service Pack? Ændringer på computeren, så som nyligt installerede programmer eller hardware? Computer model?

"wscntfy.exe" er Windows Security Center Notify Application, som kom til Windows XP med Service Pack 2. Den viser status for Windows updates, virus beskyttelse og firewall på processelinjen ved uret. Filen skal ligge i C:\windows\system32, hvis den ikke gør det så er det formentlig en virus.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:15

Citat
Når jeg vil lukke min pc ned kommer der et vindue frem "afslutning af program"

Så får jeg en meddelelse om at "dette program svarer ikke".

Det bevirker jo at min pc ikke lukker ned.

har du prøvet at 'rykke' stikket ud (220 v) ?
så er jeg næsten sikker på den lukker og slukker,

så kan du evt. starte op i fejlsikret tilstand
ved at holde tasten F8 nedtrykket under genstart / opstart,
herefter kan du afinstallere din antivirus, og enten geninstallere,.. eller prøve en ny version fx AVG.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:16

Windows XP

service pakke 3.

Har ikke installeret noget for nylig

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:17

Jeg har AVG 2012 på pc'en

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:21

har du 2 antivirusprogrammer install samtidig,.. ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-12 23:23

Citat
service pakke 3

Afinstaller SP3 og SP2 og geninstaller SP2 og SP3, hvis du har mulighed for at gendanneså langt tilbage så gør det.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:24

Det tror jeg da ikke

Har som sagt AVG og det burde være den eneste.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:26

kig i kontrolpanel af / install programmer

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:30

Jeg har kun avg installeret, men jeg vidste ikke om der var et virus program indbygget i XP der kørte i baggrunden.

Derfor var jeg i tvivl om jeg havde to.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:35

det er heller ikke indbygget i XP,..
ligger der noget i stifinder / programmer der begynder med 'Microsoft security'

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:36

Jeg kan se inde i "sikkerhedscenteret" at windows virusbeskyttelse er slået til.

Må den det, når jeg har AVG

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:38

mener,... hvis det er din PC,..
må du vel vide hvad du har installeret,
det omtalte program installere ikke sig selv,. !

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:39

Der ligger ikke sådan en mappe derinde.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:39

mener du firewall ?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:42

Der står 3 ting inde i "sikkerhedscenteret"

Firewall
Automatisk opdatering
virusbeskyttelse.

Alle 3 er slået "til"

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:44

står der ikke hvilken antivirus der er slået til ?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:45

Jo der gør der. Det vidste jeg ikke lige man kunne se.

Men det er AVG 2012

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:48

på min XP pc ser det sådan ud
http://peecee.dk/upload/view/371097

det er fordi Microsoft security er installeret

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:50

nå,.. jamen har du tidlige haft install Microsoft security ?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:50

Min ser også sådan ud.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-06-12 23:52

Det er ikke noget jeg har installeret.

Har lige scannet pc'en og den er fri for virus

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:54

det skal du nu ikke være sikker på,..
prøv denne
http://www.f-secure.com/da/web/home_dk/protection/free-online-tools/free-online-tools

lidt nede på siden / onlinescanner

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:55
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-06-12 23:57

og denne
http://www.norman.com/downloads/malware_cleaner/dk

(bare skriv en vrøvle mail som tilmelding)

Kommentar
Fra : ara

Dato : 16-06-12 00:04

Jeg prøver lige de scanner du har linket til.

Jeg bliver dog nød til at gå i seng nu.

Skal møde kl 6 imorgen.

Takker for hjælpen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-06-12 00:10

ok,..
hvis det ikke er noget virus eller spyware,
kan du selv studere videre her :
http://www.neuber.com/taskmanager/process/wscntfy.exe.html

som igen henviser til
http://www.neuber.com/taskmanager/?ref=neuber

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-12 12:24

EA_HS

Hvis alle 3 ting er i orden så skal Security Center så sådan ud. Der er ikke ngoen grund til at du forvirre spørger. Problemet er et wscntfy.exe ikke vil stoppe som den skal for at windows kan lukke ned og computeren kan blive slukket eller genstartet.

Synes du skal prøve og downloade Microsoft Safety Scanner: http://www.microsoft.com/security/scanner/en-us/default.aspx og køre den på din computer.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-06-12 18:16

Citat
EA_HS

Hvis alle 3 ting er i orden så skal Security Center så sådan ud. Der er ikke ngoen grund til at du forvirre spørger.

jeg betvivler skam ikke din viden, og mange-årige kompetence / erfaring,
.......... langt fra,....
prøver kun at hjælpe ud fra den lille smule viden jeg har,
det er bestemt ikke sikkert det hjælper,.. til gengæld tager det ikke ret lang tid,
og skader i det mindste ikke computeren,

Citat
Problemet er et wscntfy.exe ikke vil stoppe som den skal for at windows kan lukke ned og computeren kan blive slukket eller genstartet.

Synes du skal prøve og downloade Microsoft Safety Scanner: http://www.microsoft.com/security/scanner/en-us/default.aspx og køre den på din computer.

så kan man bare håbe,.. for spørger,.. at DET løser problemet,.. !

3 - 4 gange har jeg selv søgt hjælp fra såkaldet 'eksperter', bl.a.
http://www.spywarefri.dk/
det har hver gang resulteret i DAGE-lange undersøgelser af computeren,
præcis lige så mange gange har det resulteret i ny-formatering af HD

så er spørgsmålet måske,.. hvad,.. man helst vil bruge tid på,..!

Citat
Senest i forum
Trojaner - falsk positiv?
53 minutter siden
Fulgt rensningsinstuks MEN
2 dage, 3 timer, 41 minutter siden
Ebimkeu
4 dage, 2 timer, 21 minutter siden
Windows Vista
4 dage, 19 timer, 24 minutter siden
Mulig infektion
4 dage, 20 timer, 1 minut siden

jeg ved ikke hvorfor,..
men noget tyder på at efter 3 - 5 dages endeløse scanninger og andre 'ekspert' påfund
ender de fleste med at opgive,... dvs. spørgsmålene står ubesvaret,

jeg skal undlade at kopiere nogle af disse lange 'samtaler' her ind,
dem kan man selv følge hvis det skulle have interesse.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/84064/

ved godt det ikke vedrører dit svar her på kandu.dk
men måske værd at overveje,.. hvis virusscanningerne ikke hjælper

/ med al' respekt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-12 19:33

EA_HS vi er helt enige i at os "eksperter" kan godt finde på at forlange at der bliver scannet og kigget i noget som man alm. bruger ikke har forstand på og det sagten kan være lettere for spørger at "bare" formatere computeren. Men i nogle tilfælde er der data som ikke skal mistes og det er mit udgangspunkt hver gang jeg svare på noget herinde.

Hvis en process hænger når computeren skal lukkes så skal processen som regl geninstalleres og er det et program processen køre for så skal programmet geninstalleres. Og da Windows Security Center Notify Application var noget der kom med SP2 så ville JEG fjerne service pack 3 og 2 for at at installere dem igen med det samme, det kan sagtens være en lang process i sig selv da mange opdateringer installeret siden SP3 og 2 kom er afhængige af netop dem og derfor også skal fjerne dem. Men det er mit forslag. Man kan også prøve og finde frem til hvor Windows Security Center Notify Application hænger når computeren skal lukkes, men så er vi igen ude i lang process med at kigge og scanne.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-06-12 09:23

Citat
EA_HS vi er helt enige i at os "eksperter" kan godt finde på at forlange at der bliver scannet og kigget i noget som man alm. bruger ikke har forstand på og det sagten kan være lettere for spørger at "bare" formatere computeren. Men i nogle tilfælde er der data som ikke skal mistes og det er mit udgangspunkt hver gang jeg svare på noget herinde.

du har fuldstændig ret,..
men er det ikke yderst sjældent man ikke kan få sine vigtige data kopieret over på en extern HD,..
i værste fald ved at montere HD i en anden PC,... (brugte brugbare stationære fås fra ca 75 kr)
og dermed geninstallere OS,... så man er 100% sikker på at alt uvedkommende er væk,
og dermed har en 'dugfrisk' og lynhurtig PC igen,..

mener,.. tidsforbruget er i mange tilfælde mindre,.. måske meget mindre.
og så ved man præcis hvad man har.

altså medmindre man er ekspert,....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:20

Halloooo!!!