/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgangskode til Pc
Fra : thoustrup
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 07-06-12 22:48

Jeg har lige genstartet min søns PC med Windows7.
Alt er i orden (tror jeg)
Når jeg nu tænder for den igen, kræver der et adgangsnavn (password)
Men vi har aldrig haft adgangskode før. Så nu aner jeg ikke hvordan jeg kommer videre.
Findes der en kode fra frabrikken man skal bruge?
Det er en Samsung bærbar.
Kan man komme bag ind i pc’en og fjerne en evt kode?
Eller hvad skal jeg gøre?

mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-12 23:13

Der er ikke så meget du kan gøre ved det. Et system password kan du ikke ændre på........ normalt.

Du kan hente et bunke programmer fra en udvikler, hiren, et af hans værktøjer kan nulstille administratorens adgangskode. Linket til download er her http://www.hirensbootcd.org/download/ du starter downloadet næsten nederst på siden. Jeg vil ikke guide dig da det er på eget ansvar, men der er en masse guides på nettet så du kan følge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 00:32

Når du skriver genstartet, mener du så at du har indlæst et nyt operativsystem.

Password er da ingenting. Det vil sige du skal trykke "enter" uden noget tegn først.
Hvis du af vanvare har indsat et andet password kommer du ingen vegne før du kommer i tanke omdet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-06-12 03:33
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-06-12 08:11

Holder med Transor, det bør være ingenting, altså tryk bare enter.
Jeg vil lige advare om det som nomore snakker om er noget ganske andet.
Det er da et godt link men et password på et helt andet sted.
så bland ikke tingene sammen.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-06-12 11:29
Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 08-06-12 13:35

Jeg har lige talt med Samsung support, og de bekræfter for mig at Samsung computere kan have det problem at den ikke genstarter helt så langt tilbage som ønsket.
Altså så langt tilbage som da computeren var hel ny og netop pakket ud af kassen.
Han vender tilbage til mig med svar, som jeg så vil videregive til jer.
mvh
thoustrup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-12 14:08

Kan vi ikke lige prøve og bruge de rigtige udtryk?

Genstarte = Computer bliver slukket og tændt.

Gendannet = Sætter computeren tilbage til et tidligere tidspunkt hvor systemfiler og indstillinger var anderledes.

Geninstalleret = Harddisken er blevet formateret og Windows er installeret igen.

Hvad præcist har du gjort?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-12 14:43

Og hvis i fra helt ny ikke har lavet noget password, så prøv lige dette.

Brugernavn = admin eller administrator
Password = tryk på enter

Hvis den allerede viser et brugernavn, så har i på et tidspunkt lavet et password.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 08-06-12 15:46

Geninstalleret = Harddisken er blevet formateret og Windows er installeret igen.
Altså helt fra ny, som den var da jeg pakkede den ud af kassen
Problemet er at når den så starter igen, så vises der på skærmen min søns navn og en linie hvor der skal stå password.
Og her siger min Samsung supporter at der er en fejl ved nogle samsung’er. De kommer IKKE helt tilbage til ”ground zero” kun næsten tilbage
thoustrup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-12 16:03

Igen skal vi lige have det på plads.

Formatering og geninstallering af Windows er IKKE det samme som ud af kassen. MEN uanset hvad så skal man under begge processer selv definere et kodeord inden man kan blive færdig, så det må du ha' gjort.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 08-06-12 17:39

Jeg trykkede på F4 under opstart.
Og jeg klikker på: fuldstændig recovery.
Den skulle så slette alt på computeren og starte op som om den var en hel ny computer.
Men det gør min ikke.
Og Samsung har flere tilfælde med det problem, og på mandag vil jeg få mere at vide.
thoustrup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-12 17:43

Hvis samsung har problemer med at få deres recovery til at virke, så vil du blive bedt om at geninstallere windows fra en dvd og så er det EKSTREMT vigtigt at du holder fast på at samsung må levere en dvd du kan installere fra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:14

Halloooo!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 29-08-12 18:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål