/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Internet
Fra : Dieter
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 20-05-12 17:17

Hej,
jeg har geninstalleret Windows 7.
Og nu kan jeg ikke finde ud af at komme på internettet.
Vi har 2 PC´er og en router.

Nogen der kan / vil hjælpe ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-12 17:19

HVis ikke dit netkort er installeret kan du ikke logge på et net.

Men hvordan logger du normalt på med kabel eller trådløst?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-12 17:19

Er det på begge pcer du har genindstalleret og er det begge der ikke kan komme på nettet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-05-12 17:28

Jeg plejer at logge på med kabel Har ogdå checket at stikken sidder rigtig i router og PC.
Det er kun på den ene PC jeg har genindstalleret Windows 7.
Det er kun mig, der ikke kan komme på nettet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-05-12 17:47

Har du installeret drivere efter du installerede Windows 7?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-12 17:49

Klik på start og højreklik Computer - Egenskaber - enhedshåndtering oppe foroven til venstre i menuen. Der kan du se alt der er installeret ad drivere til dine enheder. Hvis der er et gult spørgsmålstegn er der ingenting installeret eller driveren fungerer ikke. Kunne måske tro dit netkort ikke er installeret endnu.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-05-12 17:59

Ja, det har jeg

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-05-12 18:32

Fijala,
der er et gult udråbstegn ved
Ethernet controller.
Er det den det er galt med?
Hvis ja, hvad skal jeg så gøre ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-05-12 19:21

Det er fodi du mangler og installere driveren til ethernet controlleren.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-12 19:32

Lige netop som jeg skrev tidligere så er der ikke installeret et netkort. Har du ikke den dvd eller cd det fulgte med din pc. Der er dine drivere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-12 19:46

Smid computeren ud og køb en ny.

Selv om du måske finder driverne til netkortet mangler du formentlig den vigtige til DMA.
du er en af tosserne, som sletter alt og tror de kan installere igen. Din computer var sikkert født med en særlig partition til genopretning. Den har du vel også ødelagt. Ellers skal du finde brugsanvisningen og i gang med genopretningen i følge den.
Men det er lettere at købe en anden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-12 19:53

Rolig nu, det kan jo lade sig gøre og finde driveren via den anden pc. Den går jo på nettet. Hvis du finder driveren skal du gemme den på en usb stick eller noget lignende. Derefter kan du instsllere den.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-12 22:14

Ja det var så den til netkortet. De er jo ret standardiseret. Men driver til bundkort er det langt svæere med. Den vil virke_men elen´digt- uden.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-05-12 00:11

Hej Dieter

En mulighed kunne være at installere Uniblue - Driver Scanner og se hvilke driver du mangler, samt hvilke der skal opdateres. Programmet kan hentes her: http://www.uniblue.com/da/software/driverscanner/

Eller søg og scan din computer her på driver: http://scan.driverguide.com/scan.php

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-05-12 10:39

Tak for svaret Fijala.
Jeg må have været for træt i går. Havde installeret driverne, men overset denne vigtige driver.
Så nu er jeg på internettet igen.
Mange tak for dine seriøse ! svar.