/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Foresat lækker oplysninger på Facebook.
Fra : vedikkealt
Vist : 766 gange
500 point
Dato : 18-04-12 11:21

Hej med jer.

Hvordan ville i forholde jer i sådan en sag ?

Jeg har en foresat, som i funktion regnes for at være næst kommanderende i firmaet.

Nu sidder han så, godt nok i et lukket Arbejds forum på nettet, og lækker oplysninger om min gøren og færden på jobbet, i et forsøg på at besudle mine gerninger og omdømme. Oplysninger han ALENE kan være i besiddelse af, i kraft af at han har adgang til vores PC systemer på arbejde, med egne koder.
Altså må der være et brud på tavshedspligten.
Den nemme med at tale manden til fornuft, er udelukket, han danner klike med 2 af mine kollegaer, som han også har en foresat funktion overfor.

Har i nogle gode løsningsforslag ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-12 11:37

Anmeld siden som spam til FB

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-04-12 12:00

Nordsted1

Siden er faktisk en jeg selv har oprettet på Facebook, for kollegaer rundt i Danmark.

Jeg har tænkt muligheden, at anmelde dette indlæg, men HVAD sker der egentligt ved det ?
og skal man give en forklaring, på hvorfor ? aldrig noget jeg har prøvet før.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-12 12:11

Hvis du har oprettet den, så kan du også styre hvem der har adgang til at skrive på siden, så nemt er det.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-04-12 12:17

# Kortoververden

Ja... det kan jeg godt styre ... men så laver jeg jo bare en ny klike lignende noget, det vil jeg ikke.

Censur vil jeg heller ikke ud i, da det jo også vil lave - Hold 1 og Hold 2 blandt kollegaer.

Siden var tænkt for ALLE kollegaer i DK, uanset hvilket opgaver de løser i virksomheden.

Og den enkelte har vel et ansvar for det vedkommende selv skriver ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-12 12:45

Jeg har heller ikke prøvet at anmelde spam.... du kan læse mere om det her

https://www.facebook.com/help/search/?q=anmelde+spam

Sidste udvej kunne jo også være at slette vedkommende fra din venneliste... er der nogen reaktioner på det han skriver??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-12 17:43

Du kan anmelde ham som spam og så holder de øje med ham. Og han vil ikke respektere andre metoder end dem han selv bruger.

Men han er misundelig på dig eller din stilling, for ellers ville han ikke prøve at gøre dig ugle set.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-12 17:46

Granner, tror du de holder øje med "spammeren", de kan vel ikke forstå hvad der bliver skrevet, er FB ikke en amerikans side??

Jeg vil tro de bare sletter hans indlæg/stritter ham ud - men det kan man jo også selv gøre

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-04-12 19:48

Der vil intet ske ved at anmelde ham for spam, det har intet med spam at gøre.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 18-04-12 21:07

Er det ikke meget normal at gå til manden man har et problem med.
Og hvis du har god samvittighed og intet at skjule, siger det mere om vedkommende end dig selv.
Så få en snak med problemmanden, hvis det ikke er dig der er problemet... Hvem ved?... Kender ikke hele historien... Uanset hvad må manden vil tænke meget på dig, siden han vil bruger tid på dig.......

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-04-12 22:57

# Nordsted1

Ikke andre reaktioner, end EN af de andre fra kliken - Synes godt om.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 19-04-12 06:55

Nu ved jeg jo ikke hvor mange der kan se den side, men umiddelbart lyder det som om det er mange, og når der kun er en der har trykket - synes godt om - så ville jeg ikke gøre noget ved det, men holde øje med om der sker en udvikling på siden, og så tage den der fra.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-12 08:38

Hvem pokker tror på, at det skulle hjælpe en skid at anmelde sådan et indlæg på den skodside til Facebook som værende spam.

Der er jo ikke så meget at rafle om i en situation som denne her.

Du nævner det jo selv, manden har overtrådt sin tavshedspligt.

Det hører under straffeloven, så du har sådan set to muligheder, enten at blive ved med at synes, at stodderen er en stor lort fordi han lækker oplysninger, og derudover foretage dig ingenting ELLER at tage screendump af de indlæg hvor du mener han går over stregen med det han skriver, og så anmelde ham for det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-12 08:43

Og når det så er gjort, kan det blive et helvede at gå på arbejde - evt. en fyring.

Vedikkealt, måske det var det bedst, at starte med at tale med din fagforening, om hvordan du skal håndtere sagen?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-12 08:44

Kan du ikke tale med din fagforening.Så kan de gå ind i sagen.Måske går det som mobning på arbejdspladsen.
alimak

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-04-12 12:42

# Svar til flere...

Der skal jo MEGA meget til, hvis ikke det hele skal ende i .... du siger og jeg påstår ... du påstår og jeg siger.

Der har længe været tale om, at vi skulle have APV samtale, eller hvad det nu hedder...?

Om så chefen vil gå ind i det ... kan jeg jo ikke vide ... men som jeg ser det, kunne det være en mulighed.

Ellers er der vel ikke mange andre muligheder, end at holde sig så laaaangt væk fra kliken som muligt, og så bare passe det arbejde jeg er glad for.

For den med ""kravetøjet"" går nok ikke... den går jo kun hvis man er chef i Københavns Kommune...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-04-12 17:43

Snak med "torsken", og fortæl ham, at du går til hans chef, hvis ikke der sker en ændring.

Men først fagforeningen - evt. tale med dem om denne idé.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-12 23:05

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg følger dit råd Nordsted1.

Der er ikke andre der har skrevet eller kommenteret - så jeg tager den som Lukket.

Bedste hilsner fra vedikkealt...