/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Backup af hjemmeside
Fra : zyberchief
Vist : 1047 gange
100 point
Dato : 13-04-12 11:13

hej derude

Jeg skal til at lave en ny hjemmeside for en ven, der allerede har noget værre skrammel hos Minisite. Jeg vil sætte den nye hjemmeside op i Joomla, men skal bruge en del af det gamle indhold.

Er der nogen, der har en nem løsning til at suge alle billeder og tekst ud af minisitet, så jeg kan fylde det over i min joomla side?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-04-12 11:40

Ja, log på siden med FTP og download alle filerne.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-04-12 14:06

Jeg er ikke god til fremmedsprog, men hvad har det spørgsmål med backup at gøre?

vic200

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-12 14:30

Du kan hente en backup med dette prg. HTTrack Website Copier
http://www.httrack.com

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-04-12 15:08

Du kan klikke dig ind på denne "skrammel" hjemmesides første side, og klikke på filer i browseren, tryk så på gem, og vælge "fuldstændig", så vil hele hjemmesidens indhold kopieres over på din PC.

Hvis der er noget som er genstridigt, så findes der andre snurrige trick, for at tage kopier af siden, også selv om man har lagt mange kræfter i at beskytte hjemmesiden mod kopiering.
Ingen ting er umuligt, men kan dog godt være besværligt.

Husk også at fremtidige produktioner af hjemmesider; her skal du altid huske at opbevare et kopi af dit arbejde på egen PC. Dette vil lette en senereredigering og genoprettelse.

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 13-04-12 15:56

serverino, du er inde på noget af det rigtige, tror jeg. Hvad med billeder, som åbnes i lighboxes, kan man hente originalerne af dem?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 16:07

Hent og installer dette program
http://filezilla-project.org/download.php
Den henter og uploader helt automatisk
det kan se forvirret ud, men programmet er meget nemt at bruge.

Ellers log ind på vedkommendes side med brugen af
Citat
ftp//:sidens navn

så dukker der en boks op, hvor du skal intaste kode og password

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 16:08

Det skulle være sådant
Citat
ftp://sidens navn

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 13-04-12 16:43

lol, jeg har filezilla i forvejen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 17:20

Citat
lol, jeg har filezilla i forvejen

Hvorfor så spørge om hvordan du henter ned fra siden.......

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 13-04-12 17:51

hvis jeg ikke har adgang til den gamle server pga. crappy hostløsning

Accepteret svar
Fra : palleby

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-12 20:38

Hej Cyberchief m.fl.
Jeg har lidt af det samme problem.
En web-site der er lavet i PostNuke cms,- som ikke mere bliver opdateret..
Jeg har fået lagt siden ind på computeren ved hjælp af programmet som Klaudi anbefaler HTTrack.

Jeg har også overvejet at lave en joomla hvor den måske kan importeres,.men jeg ved det ikke.
Endvidere har jeg fået fra wannafind en back up af databasen en SQL fil, som jeg ikke aner hvad indeholder den er på 3 mb.
Så jeg har alle artiklerne og de små billeder, men jeg vil helst ikke lave det manuelt..et kæmpe arbejde.
Endvidere skal det over på et billiger hotel (one.com) hvis de ellers understøtter joomla (alternativt wordPress)
Jeg håber du kan få noget ud af det

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 15-04-12 20:10

@palleby Jeg har selv haft hotel hos One.com i mange mange år nu, men er begyndt bedre at kunne lide unoeuro. De er næsten samme pris, men meget hurtigere til at loade ens side og bedre i forhold til at hoste flere domæner på samme serverplads

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 17:25

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-05-12 17:40

Webnoob, du må da ikke regne med at vedkommende afslutter spørgsmålet.

Spørgsmål
- Ubesvarede   3
- Besvarede   17
- Annullerede   5
- Slettede   0
Ialt   25

vic200

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 18:44

Man har vel lov at håbe

Godkendelse af svar
Fra : zyberchief

Dato : 26-06-12 17:39

Der kom ikke rigtig nogen løsning her fra tråden, men vi er efterhånden ved at få hentet alle billeder og tekst fra hjemmesiden ned manuelt meget kedeligt

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 26-06-12 18:04

tak zyberchief.
Jeg ked af ikke kunne hjælpe bedre..