/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
nogle der har købt noget her?
Fra : kETCHIKAN
Vist : 3110 gange
500 point
Dato : 09-04-12 23:49

Hejsa

Er der nogle der har handlet og erfaring med dette firma?

http://www.bluesuntree.co.uk/

Tænker på evt. told og levering?

På forhånd tak

Ketchikan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-04-12 01:16

Der er ikke told på varer fra UK eller noget andet land i EU.

Forsendelsesomkostningerne kan blive så hæftige at det ikke betaler sig. Desuden er flere virksomheder i UK slet ikke interesserede i at sende til udlandet.

Desuden skal du vide at reglerne for copivarer i UK er mildere end her. Du risikerer at det du tror er ægte design, blot er middelmådige kopier.

Som privat må du gerne importere enkelte kopivarer, men hvis du vil handle videre med dem, kan du komme alvorligt i fedtefadet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-04-12 02:06

Der er en mindre fejl i det som trensor skriver, idet der ligger en højesteretsdom for at firmaer IKKE må sende kopivarer, du må gerne indfører dem hvis du selv følger med varen, men firmaet må ikke sende det til dig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 02:52

Du skal betale told/ moms + gebyrer af ALT over 79 kroner
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-04-12 05:08

Nomore
Som privat person skal man ikke betale told/moms på køb af vare indenfor EU

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 06:12

Citat
Som privat person skal man ikke betale told/moms på køb af vare indenfor EU

Du skal betale told/ moms + gebyrer af ALT over 79 kroner
Og JO du skal, du kan ikke importere frit, så købte alle biler og lignende fra Tyskland
kan bare ikke huske beløbet, men det er jo nemt at finde ud af på linket

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 06:18

Prøv bare at indtast et beløb mellem 1000 og 1200
så ser siden RØDT

1200 bliver til en betaling på ca. 1757.50 kr.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 06:26

Det der undrer mig mest, er at der skal betales ekstra for betalt fragt.
Men det så også Post Danmark der står for den sag/ alle sager over 79 kroner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-12 06:33

Citat
Og JO du skal, du kan ikke importere frit, så købte alle biler og lignende fra Tyskland

Og nej du skal ej

Der er ikke told på vareforsendelser indenfor EU.....

Der kan blive tale om en momsregulering hvis handelen foregår mellem momsregistrerede firmaer... (altså videresalg)

Den med de tyske biler er heller ikke noget problem - du kan da til hver en tid købe NY BIL i Tyskland til tyske priser - problemet er registreringen på danske nummerplader

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 07:25

Nu skriver jeg
Du skal betale told/ moms + gebyrer af ALT over 79 kroner
Jeg kunne selvfølgelig også have skrevet
Du skal betale enten betale told eller moms eller gebyrer
Men troede den var til at forstå, for almindelige mennesker

Hvis ikke der skal betales Skat, så forklar lige forskellen mellem disse 2 billeder
Så almindelige mennesker forstår DET.........

http://www.gratisimage.dk/image-1F50_4F83C350.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-A368_4F83C350.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 07:26

Citat
Hvis ikke der skal betales Skat,

Tastefejl der skulle stå TOLD

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-12 07:44

Varerne bliver sendt til dig fra udlandet
Køb i andre EU-lande:
Told: Ingen told.
Moms: Der skal som regel kun betales moms med den sats som gælder i sælgers land.
Punktafgifter (spiritus, chokolade, etc.): Der skal betales dansk punktafgift.
Køb i ikke EU-lande:
Told: Der skal betales told.
Moms: Der skal betales dansk moms.
Punktafgifter: Der skal betales dansk punktafgift.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 07:45

Eller skal man bare lade være med at TRO på den Toldberegner

Hellere tro på den og være sikker på at få en efterregning,
end bare håbe på at der ikke sker noget.
Mener endda du selv skal anmelde en sending fra udlandet = til hvem ved jeg ikke
for at undgå endnu et smæk oveni = bøde, men er ikke sikker.
Smutter...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 07:48

Citat
Hellere tro på den og være sikker på at få en efterregning

Hellere tro på den og være sikker på IKKE at få en efterregning
Det går jo strygende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-12 07:51

Citat
Hvis ikke der skal betales Skat, så forklar lige forskellen mellem disse 2 billeder

Det er PUNKT-AFGIFTER der giver forskellen....

Varer er belagt med forskellige afgifter i de forskellige lande - disse skal naturligvis betales når varerne bliver TILSENDT (over et "bagatel"beløb)

Hvis du vælger en vare uden punktafgift i DK vil du heller ikke se nogen forskel....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-12 08:29

Pas lige på.
Du køber i England, men varen kan sendes fra Hong Kong.
Så koster det.
Find ud af om de leverer fra UK.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-04-12 09:09

Varer som leveres fra et EU land er ikke belagt med told.

Mindre mængder til privat forbrug har momsen pålagt fra afsenderen. Det afhænger af hans eksportomsætning, om det er med egen sats eller den danske. Det gør i reglen ikke større forskel.

Visse varer med særlig dansk punktafgift er det anderledes med. i praksis er det kun tobak og spiritus.

Men pas på , hvis varerne ikke sendes fra UK.
Uanset hvad dansk højesteret har sagt kan en britte da godt finde på at sende kopivarer. Han overtræder jo ikke sin egen lov. Det er modtageren,som har problemet.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-04-12 09:45

Jeg køber DVD'er og printerblæk i tyskland og betaler kun forsendelsen

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 10-04-12 09:54

Her er et indslag fra dr1 pogram Rabatten om reglerne for indførsel af kopi varer fra England
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0905142036.htm

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 10-04-12 10:32

@nomore:

Først og fremmest er toldpriser.dk ikke nogen officiel side, men dernæst skriver de også selv på forsiden (http://www.toldpriser.dk/):

"Når du handler som privat, skal der betales told når du køber varer fra lande som U.S.A, Canada og Kina - i princippet alle lande uden for EU."

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 500 point
Dato : 10-04-12 10:40

Hej Ketchikan... Håber du fandt ud af told reglerne. Og som det er sagt tidligere skal du bare være sikker på at forsendelsen sker fra England/England og ikke fra anden engelske koloni.
Det ser ud til at firmaet ligger i Leicester, UK....
Jeg har selv købt vare i England uden de store problemer. Du får bare et ekstra gebyr fra Post Danmark. - Men prøv at kontakte firmaet og tjek ud, hvordan der kundeservicen er.

Firmaet har eksisteret siden 2006, så mon ikke de handler seriøst.
http://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/blue-sun-tree

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-04-12 11:11

http://www.toldpriser.dk/toldregler hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-04-12 19:44

men det er en flot hjemmeside.
Ting sendt fra uden for Eu koster.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 11-04-12 00:11

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-04-12 00:30

Jeg handler tit med Hong Kong
og hvis den prisen mregnet til danske kroner overstiger 79 Kr. betaler jeg et lille gebyr ekstra for at få varen sendt med DHL da Post Danmark skal have 180 kr i gebyr for at åbne og kontrollere frsendelsen, og derefter beregner moms og told af varen, det gør DHL ikke de fremsender bare varen, hvis det fremgår af forsendelsen at den er betalt.