/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kandu sikker back up
Fra : svendgiversen
Vist : 564 gange
61 point
Dato : 24-03-12 12:54

Af plads hensyn er jeg ved at smide materiale ud som jeg, med hjælp fra bl.a. kandu brugere,
har været år om at finde...

Heldigvis findes det meste af informationen stadig i svar på gamle kandu spørgsmål,
som jo stadig bevares i kandu regi, men hvor sikker er denne back up?

Er der garanti/sandsynlighed for at alle gamle kandu besvarelser stadig bevares??

Hvor længe, om 100 år er alting glemt, om ca 20 år for mit vedkommende???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 71 point
Dato : 24-03-12 13:34

Citat
Er der garanti/sandsynlighed for at alle gamle kandu besvarelser stadig bevares??

Så længe nogen gider Kandu er det sikkert velbevaret...

Kandu er PRIVAT - så garantier findes ikke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-03-12 13:40

Citat
Hvor længe, om 100 år er alting glemt, om ca 20 år for mit vedkommende???

Interessant spørgsmål.
Lige nu bliver der brugt store ressurcer på servere for at gemme den information, hvor Facebook nok er førende når det gælder om at kunne rulle folks liv ud.
Apropos er Facebook i gang med at opføre en enorm serverpark i Nordsverige, nok for at spare energi til køling.

Men hvor meget af den information kan fremtidens antropologer og historikere bruge ?

At Du sidste år havde et par lange tråde herinde om køb og bøvl med en buskrydder kan ingen bruge til noget om 100 år.
At jeg er ledig og syg skinner igennem på nogle tråde, men der bruger forskerne nok de officielle statestikker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 13:42

Ja hvad tror du selv?
Med alle de gange Kandu's servere går ned har jeg ikke tillid til at nogetsomhelst er sikker på deres servere, måske bliver alt slettet i morgen - det er kun Kandu teamet som bestemmer hvorlænge vores skriblerier skal bevares, hvis altså serverne kan holdes kørende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-12 13:45

Nu stiger elregningen jo også - så hvem ved hvornår de kapper ledningen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-12 13:57

Citat
Er der garanti/sandsynlighed for at alle gamle kandu besvarelser stadig bevares??

Nej.

Og mange accepterede svar på kandu er også ubrugelige.

God weekend og husk sommertid natten mellem lørdag og søndag denne weekend

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-03-12 14:45

Citat
Og mange accepterede svar på kandu er også ubrugelige.

Hvor har du ret, ans!

Og samtidig så ønsker vi ikke, at folk annullerer spørgsmål. Så ofte bliver der accepteret et svar, som slet ikke kan bruges til noget fornuftigt.
Det er jo ikke altid, der kommer et godt svar på spørgsmålene, der bliver stillet.

Jeg har altid undret mig over, hvorfor der er nogen, der kritiserer dem, der annullerer spørgsmål? Er det ikke bedre end at acceptere et dårligt svar?

Nåmen, fortsat god weekend, allesammen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-12 14:46

Typisk kandu svar, vidt forskellige fra vore førende eksperter,
men det skyldes jo mit eget usikre spørgsmål...

Og det er selvfølgelig ikke om min defekte buskrydder,
i dag har jeg en udmærket elektrisk fra Wolf, iøvrigt fået på garantien via gode kandu råd,
men primært mange gange Sporløs, slægtsforskere jeg har hjulpet...

Men spørgmålet er generelt og må have betydning for mange andre kandu brugere?

Lige nu trænger haven mere til min opmærksomhed end kandu,
men jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-12 15:23

Citat
Er det ikke bedre end at acceptere et dårligt svar?

næhhh...

Problemet ligger i at man forudsætter at Kandu er en "videndatabase".......

Det var nok også den oprindelige mening for 10-12 år siden, men den har "under"udviklet sig til blot at være et socialt forum hvor alle kan benævnes som "idioter" og svar er efter hvad der bedst passer ind i spørgerens hjerne

Skulle der af og til blive spurgt om noget der kan give et "brugbart" svar, ja så kommer der normalt også et brugbart svar...

Men at spørge om hvorfor katten skider på gulvet eller naboen stjæler ens æbler eller hvorfor du stemmer rødt eller hvor man kan finde en GRATIS Ferrari eller hvorfor ens komputer ikke lige vil som man selv vil....

Ja al den slags har INTET med viden at gøre - det er problemer man kunne spørge naboen om OG FÅ SAMME SVAR - men det spørger man ikke naboen om .- sæt han fortalte ude i byen at "der er da vist ikke for mange brikker hjemme der".....

Her er man anonym (tror man) og så er alt det tilladt som man ALDRIG ville spørge en bekent om

Og Kandu gnider sig i hænderne - lidt skæpper det vel i kassen.....

99,9% af alle svar (om noget der kræver viden) er blot opslag på google

Så om databasen eksisterer om 100 år eller ej, er underordnet - det hele står på Google

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-12 19:08

Citat
99,9% af alle svar (om noget der kræver viden) er blot opslag på google

Ja ja ja så er der også de svar, som ikke har krævet viden , men hvor en bruger bare har talt spørgeren efter munden.

Vidensdatabasen på kandu kan ikke bruges til noget som helst, men der er brugere, der tjener ubrugelige point på deres svar.

svendgiversen

Citat
om 100 år er alting glemt

Det kommer da meget an på, hvordan du gemmer dine informationer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-12 20:44

Citat
Vidensdatabasen på kandu kan ikke bruges til noget som helst
verden forandres så hurtigt at brugelige svar på spørgsmål i alle forum er forældede i løbet af kort tid
Citat
hvor en bruger bare har talt spørgeren efter munden
jo den slag er her også, men jeg har nu fået mange rigtig gode svar på de fleste af mine spørgsmål, og forsøger for det meste at give nemme udførlige svar i de spørgsmål hvor jeg deltager

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-03-12 15:50

Tak for svaret refi.