/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Moskusænder
Fra : Fynboerne
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 19-03-12 13:36

Jeg har en andrik og 2 ænder gående sammen i et hus med tilhørende går med lille andedam. de har været sammen siden sidste efterår og nu er den ene and ved at drive den anden rundt i hele haven, når de er ude. En nat hørte jeg et gevaltigt plasken og det var de 2 ænder der var oppe at slås i vanddammen.
Hvad kan det skyldes og skal jeg bare lade dem selv finde ud af det, eller skal jeg skille dem ad?
Jeg har jo kun en andrik og jeg vil jo gerne, at han kan parre sig med begge hunner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-12 14:19

Godt at du ikke har to andrikker og kun en hun, så risikerer hun at drukne,
giv hver af andrikkerne en hyrde time aften, alene med den skønne and...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-12 14:24

Undskyld, modsat,

lad dog den stakkels andrik elene med en af de to forførende ænder, på skift
og giv ham lidt hvile ind i mellem...

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-12 18:16

Du skal passe på, for i denne tid kan en andrik stresse en hun så meget at den dør, sådan går det også i naturen.

Så lad dem få lidt på skift - så hunnen får fred et dgønad gangen.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 22-03-12 10:05

Tak for svaret Klatterup.
Jeg har den ene and gående for sig selv om natten og nu kan de godt gå sammen om dagen i haven.