/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
MAC eller PC?
Fra : classic26
Vist : 727 gange
500 point
Dato : 06-03-12 08:36

Mac eller PC?
imac eller Macbook?
fordele og ulemper, samt jeres erfaring.
Kender intet til Mac, kun brugt PC/Windows

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 06-03-12 08:47

Meget bredt spørgsmål, som er stillet og besvaret talrige gange.
Stationær eller bærbar handler om behov og budget.
Mac vs. pc handler om mange ting: image, holdninger, vaner...
Sværger selv til Mac, hvor mange ting bare er lidt nemmere! En lang liste, men kig fx på Apples egne videopodcasts, eller på So ein ding.
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-03-12 09:02

Nu er en Mac altså også en PC (Personal Computer) !

Derudover får du lov til at betale en skrækkelig masse penge for et flot og godt design samt et operativsystem, der er syet sammen med hardwaren så der stort set aldrig er problemer.

Der er forskelle i måden at bruge systemet på og i måden man tænker på, men i løbet af kort tid, har man vænnet sig til det og vænnet sig af med at skulle rode med kommandolinier og tekniske begreber. OSX er et problemløst operativsystem for brugere og nørderne, der helst vil beskæftige sig med alle problemerne skal i stedet koncentrere sig om Windows.

Har du råd - og lyst til at undvære problemerne - så køb en Mac, ellers en Windows PC.
(Jeg vender aldrig tilbage til Windows)

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 510 point
Dato : 06-03-12 09:06

PS: Hvis ikke du har behov for en bærbar, så absolut iMac eller MacMini (afhængig af behovet).
Jeg har selv en MacBook men ville i dag købe en iMac, der er billigere og har en dejlig stor skærm, men jeg flytter også kun minimalt rundt med min MacBook.

Fik heller ikke nævnt sidegevinsterne ved Apple: Alt spiller sammen og virker stort set med det samme uden de store opsætninger o.l. Airport Extreme routeren er fantastisk god, TV-boksen ligeså. iPhone synkroniserer automatisk alt ved tilslutning. Der er automatisk back-up osv.osv. osv.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-03-12 09:58

Skal du have noget der er driftsikker og let at betjene, installerer programmerpå så er det selvfølgelig en MAC.
Der er slet ingne tvivl.
Hvor mange gange hører du ikke ved windows, prøv at installeret det igen, prøv at installeret programmet igen o.s.v.
Har haft et driftstop på en MAC der er 9 år gammel og den kører stdig.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-03-12 11:57

Du skal selvfølgelig have en Windows PC, de er langt billigere, meget mere fleksible og du får et system der er kompatibel med resten af verden. Du kunne også vælge Linux, der er gratis og fungerer ganske godt, men som kræver lidt mere arbejde og er knap så kompatibelt med resten af verden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-12 12:30

Det minder mig om dengang jeg havde lært universitets programmmer på DTH, nu DTU,
kom ud i industrien og så måtte lære at benytte de programmer der brugtes der.

MAC er sikkert bedre en PC, men det er PC man stadig benytter på de fleste danske kontorer...
Unix er sikkert også bedre end Windows, men hvem benytter det på arbejdspladser?

Alternativet til PC med Windows er nu snarere Ipad eller Epad med android...
Stadig alt efter hvad du skal bruge din "PC" til ??

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-03-12 16:17

Mac er altså langt federe' med mindre duver programmør eller hardcore nørd. Så helt klart en IMac. 21" er rigeligt. Det køb vil du sent fortryde.

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 08-03-12 09:37

Tak for svaret myg, og tak til jer andre for input.
Blir nok en imac der kommer til at pryde computerbordet!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-03-12 10:11

Held og lykke med den - du bliver ikke snydt - men forbered dig på en kort tilvænningsperiode