/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Stofa TV
Fra : ferik
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 05-03-12 18:02

jeg kan ikke finde gruppen TV
vi er et område med 27 boliger i FARSØ, der får leveret TV signal fra Stofa
desværre levere de ikke et DIGITAL signal, som de skriver i en mail
citat
" For at kunne se de digitale kanaler, skal I i jeres område have en Zaptorløsning. Jeres antenneanlæg tilbyder dog desværre ikke dette, hvorfor I ikke vil have adgang til det digitale sendenet, men kun det analoge."
citat slut
jeg troede at de skulle levere et Digital signal
? er det lovligt, at de ikke levere et Digital signal

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 05-03-12 18:28

Jeg ved ikke om det er lovligt,
men her i Sønderborg har vi også stofanet og kan stadig se de analoge kanaler.

Ingen Zapter hos mig og jeg kan da se 42 kanaler.
Bed stofa om at få den sønderjyske model fra Sønderborg...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-03-12 19:33

Det siger loven
Kulturministeriet har vedtaget en lov, der præciserer, at ejere af fællesantenneanlæg har pligt til at fordele ”must carry”-kanalerne digitalt til alle de husstande, der er tilsluttet anlægget. Det drejer sig om kanalerne DR1, DR2, TV 2 og udsendelserne fra TV 2-regionerne.

http://www.detnyetv-signal.dk/antenneforeninger.aspx

de "flinke" Supportere hos Stofa kommer desværre med den ene efter den anden fejlagtig oplysning

vi har 25 kanaler pris næsten 300- kr pr mdr TV2 sport er ikke iblandt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-12 21:00

Citat
jeg troede at de skulle levere et Digital signal

Næh - hvorfor troede du det - de leverer det de har mulighed for til den pris I vil betale

Citat
er det lovligt, at de ikke levere et Digital signal

Ja - I får jo det analoge signal som tidligere - så I mangler ikke nogen af kanalerne....

Der er dog visse kanaler I ikke kan få...

Det er jeres antenneforening I skal klage til - det er dem der ikke vil betale for det extraudstyr der kræves (I den sidste ende er det jo jer selv der betaler )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-12 21:05

PS....

Og for lige at uddybe...

Jeres antenneforening modtager skam alle kanalerne digitalt - men uden digitalt modtagerudstyr kan de ikke sende det digitale signal videre og sender det derfor analogt....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-03-12 21:33

Citat
FARSØ

Hvor ligger det henne...
Tæt på
http://www.farsoe-mc.dk/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-03-12 21:37

[Er online] nomore
ca 1 km syd for MC

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-03-12 21:40

refi
du tager heilt forkert
vi har ikke nogen antenneforening
Stofa står for alt og bestemmer alt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-12 06:31

Citat
For at kunne se de digitale kanaler, skal I i jeres område have en Zaptorløsning. Jeres antenneanlæg tilbyder dog desværre ikke dette

Citat
Stofa står for alt og bestemmer alt

Nej nej....

Stofa har INTET med det at gøre....

Det er muligt I ikke har en antenneforening, men så har I et fælles antenneanlæg.....

Det er DET der skal føres up to date....

Sandsynligvis så gennem beboer/ejerforening...

STOFA leverer EEN tilslutning til jer som I så selv fordeler....

Så med mindre det er Stofa der "driver" jeres antennetilslutning (hvad jeg ikke tror), så er det JERES installation der skal ændres....

Har I stofa tilslutningsbokse i hver lejlighed ???????

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-03-12 10:29

refi
vi har ikke stofa tilslutningsbokse i hver hus
vi har en fordelinigs kasse uden for, hver 3/4 huse
med et filter for pakke 1 eller 2
STOFA STÅR FOR ALT OG BESTEMMER ALT

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 06-03-12 10:31

Du skal have et Tv der kan modtage digitale signaler.
Pr. 1 januar i år har Stofa overtaget (købt) vores antenneforenings ledningsnet, således vi nu får signalet direkte fra Stofa og vi betaler direkte til Stofa.

Anetnneforeningen er nedlagt og formuen fordeles mellem medlemmerne.

Stofa udsender signalet både analog og digitalt.
Får du direkte fra Stofa og har du et TV der kan modtage digitale signaler, så kan du også se digitalt, alle programmer.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-03-12 10:38

[Er online] mimimig
læs mit ?
og se hvad STOFA skriver i en mail
det drejer sig ialt om 6 nye TV /6 huse
der ikke kan se de Digitale kanaler

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 06-03-12 11:03

ferik
Hvad er "jeres antenneanlæg" som Stofa skriver,
er det noget Stofa ikke har med at gøre ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-03-12 11:08

vi har ingen antenneforening
der bliver aldrig holdt møder eller lign.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-12 11:18

At i har bokse for hvert 4-5-6 hus antyder NETOP at der et eller andet sted er en "udbyder"

Gå ind på http://www.stofa.dk/kabeltv/hvadkanjegse.php?shortcut=stofatvudbud - så finder du ud af HVEM udbyder er.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-12 11:23

Og her har du så fejlen

Farsø Antenneanlæg har INGEN DIGITAL aftale med Stofa

http://www.stofa.dk/kundeservice/stofafordele.php?shortcut=stofafordel&plantid=4794608&zipcode=9640

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 16-03-12 18:45

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-12 19:09

Selv tak,
måske skulle I få en antenne forening?