/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Over halvdelen retur
Fra : svendgiversen
Vist : 1132 gange
30 point
Dato : 13-02-12 19:16

Jeg blev engang belært om at man ikke kan få mere end det halve antal points tilbage
fra de der vil se svar på spørgsmål?

Da jeg spurgte sidst, med et 50 points spørgsmål, kom jeg ned på 7000 points rent,
og jeg har nu 7030 points, som jeg hermed igen bringer ned på 7000 ponts.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 19:41

svendgiversen

Du får også 5 ledige point for at "lukke" spørgsmålet

Så når du accepterer et svar, så vil du have 7005 point medmindre du forhøjer med 5 point, så du til sidst ender på 7000 point,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-12 19:53

Og husk at kigge efter resultatet, inden kl. ca. 24 så du ikke igen ryger over.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 20:16

Altså 10% for at lukke, og op til 50% fra de der vil se,
totalt kan man altså få op til 60% tilbage af de points man spørger for...

Og man får vel stadig advi når nummer 6 m. fl. også vil se?
Bare ikke points.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 20:17

Ja, hvis du logger på efter 0:00 så får du tilskrevet 20 ledige point.

Husk du kan kun forhøje 2 gange i det samme spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 20:19

Citat
Og man får vel stadig advi når nummer 6 m. fl. også vil se?

Nej det gør du ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 20:26

Fik du point nu da jeg ville læse 2 tidligere spørgsmål?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:04

Citat
Fik du point nu da jeg ville læse 2 tidligere spørgsmål?

Så er det om at holde øje med regnskabet - nu kommer der flere indover

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 21:08

Jeg har ikke fået advi men 10 points mere?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:11

Jeg har lige betalt 15 point (fordelt på 2 spørgsmål) men der plejer at blive vist en "bombe" ud for spørgsmålet, hvis flere end 5 brugere har købt svaret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 21:14

Nok herfra:

En bruger har købt svaret på dit spørgsmål "Bindegal Pladder" i kategorien Smalltalk.

Ikke fra Hvorfor Brødflov med allerede 5 købte svar
og nok heller ikke Hvordan Spider med et ukendt antal købte svar?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:14

Citat
"bombe"
jeg ser den som en pengesæk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:15

Det var Brødflov og Edderkoppen jeg købte for at give dig nogle points

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:18

Det er svært at se, men det er sikker en åben sort pose med penge som vist her

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608&bpn=3#bpn

besvaret spørgsmål 35 + 36

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:18

Citat
men der plejer at blive vist en "bombe" ud for spørgsmålet, hvis flere end 5 brugere har købt svaret.

Pengesæk "bomben" bliver vel vist, i min oversigt, hvis jeg har købt svaret.

Ikke noget med antal der har købt eller hva ´?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:21

Jeg kan ikke se det samme som dig @Ans.

Jeg kan se det er mit spørgsmål og at jeg har købt besvarelsen i det andet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:22

Jeg købte "Spider" og "Pladder"

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 13-02-12 21:22

Det er den her: http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/kbt.gif som kommer når jeg har købt et spørgsmål, "bomben" http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/hotstuff.gif betyder: Efterspurgt emne og ikke om nogen har købt svaret, kun at mange har klikket på linket

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 21:22

Nu har jeg ialt fået 25 point, kun de 10 med det viste advi, ingen bomber at se???

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:27

hvormange gange skal der være klikket før bomben kommer frem ? Umiddelbart er det over 200 ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 21:27

"Spider" og "Pladder" og Brødflov og Edderkoppen = spider svarer til 25 points,
men kun advi for Pladder, og i hvert fald brødflov burde være overtegnet?

Ingen bomber, men utilsigtede points??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-12 21:27

Jeg har med mine kun 3800 købepoint ikke råd til at smide point rundt omkring.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:33

Jeg var godt klar over at den gule "pengesæk" kunne jeg se, når jeg havde købt et spørgsmål.

Den sorte (ligner en bombe) er et eftertragtet lukket spørgsmål.

Hvor mon de point ender, da spørgeren jo kun får 50% retur ?

smuller54

Hvor får du " Umiddelbart er det over 200 " fra? "bomben" kommer da ikke af, at man klikker på den. Spørgsmålet skal købes og det kan man jo kun 1 gang med sin profil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:34

Hvad ser du i din egen historik, side 6:
http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=49399&bpn=6#bpn ?
Her ser der sådan ud med bombe med mere:
http://peecee.dk/upload/view/351588

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 21:36

Brødflov er set 58 gange, Spider 96 gange og Pladder 208 gange,
hverken bomber eller guldhatte ud for nogen af dem.

Men tak for 25 points, jeg havde 100 ekstra, så nu ialt 7125 points, og så får jeg jo 3 mere...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:38

Citat
Spørgsmålet skal købes
sludder - bomben kommer også på gamle spørgsmål som jeg aldrig har klikket på, for eksempel er jeg temmelig sikker på ikke nogen sinde at have klikket på Tandløse reklamer (se Peecee) og den bliver vist med bombe hos mig, gør den det også hos jer?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:39

Citat
smuller54

Hvor får du " Umiddelbart er det over 200 " fra? "bomben" kommer da ikke af, at man klikker på den. Spørgsmålet skal købes og det kan man jo kun 1 gang med sin profil.

Det var et spørgsmål. Hvis man kigger i historikken over spørgsmål der har en "bombe" - altså et efterspurgt emne, så ligger antal af dem som har klikket ind på det over 200 - dem jeg kiggede på lå på eks. 297 og et på eks. 411

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-12 21:40

Den gule pengesæk = Du (jeg) har købt denne besvarelse.

Den sorte bombe = Efterspurgt emne

Fra OVN's link
http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=49399&bpn=6#bpn ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:43

o.v.n.

Det må være sådan du ser det, når du er online. Jeg kan da se at du abonnerer på nogle af spørgsmålene.

Jeg ser det anderledes, når jeg er online, men vi burde begge se det på samme måde, når vi er offline.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 21:45

Så er det derfor I ser pengesækken, ikke jeg
og bomben må være for over 208 der åbner et spørgsmål.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:47

Dette besvarede spørgsmål under "smalltalk" fra den 15.07.11 nr. 145 fra karin42, set af 154 har en bombe i min oversigt.

http://kandu.dk/spg156845.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:48

http://peecee.dk/upload/view/351588

Det må være når o.v.n. er online det ser sådan ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:49

Citat
når vi er offline
offline på Kandu er det når serveren er nede som den ofte er nu om dage? Jeg er aldrig offline medmindre naboen har gravet kablet over

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 21:51

Det ender med en bombe når du er færdig @svendgiversen med alle de klik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 21:52

o.v.n.

Du kan da godt følge med på kandu uden at være logget på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-12 21:58

Hvordan det ANS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 21:59

Det var en drille der er forskel på at være offline og ikke logget på

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-12 22:00

Jeg sætter splitten i nu,
stadig uvist hvordan jeg fik de 3 gange 15 points uden advi?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 22:06

svendgiversen

sætte splitten i ?

Gennemgå de emails, du har fået fra kandu. Det sker ofte at kandu "glemmer" at sende en email.

o.v.n

Godt du kunne se forskellen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-12 22:06

Ha ha -

Men jeg har været på Kandu med tre profiler på een gang på den samme computer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 22:09

svendgiversen

Ved du at der er købt 5 gange

Citat
Ikke fra Hvorfor Brødflov med allerede 5 købte svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 22:12

Citat
smuller54

Dato : 13-02-12 21:51
Det ender med en bombe når du er færdig @svendgiversen med alle de klik

Et klik udløser ikke "bomben"

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-02-12 22:15

Citat
Et klik udløser ikke "bomben"

Ok- så fandt jeg ud af det. Det er altså, når antallet af købere af svar, når et vist punkt ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-12 22:25

Citat
Ok- så fandt jeg ud af det. Det er altså, når antallet af købere af svar, når et vist punkt ?

Ja

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-12 09:13

Ja, jeg havde fået 5 advi svar på Brødflov,

her til morgen har jeg kun fået de 20 points mere,
stadig kun advi for de 10 points ud af modtagne 25.

Og hverken pengesække eller bomber.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-12 09:16

Her er et lille udvalg af kandu grafikken ..som iøvrigt ændres med jævne mellemrum:

1.) hotstuff = http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/hotstuff.gif

2.) andressvar = http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/andressvar.gif

3.) ditsvar = http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/ditsvar.gif

4.) ditspg = http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/ditspg.gif

5.) locked = http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/locked.gif

6.) upgrade = http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/statusicons/upgrade.gif

F.eks. Den famøse pengesæk fandtes dengang der var en anden grafik for 'hotstuff'. Når man købte et lukket spørgmål INDEN det blev gratis at læse, så vistes pengesækken. Når flere end 5 ...tror jeg det var, købte spørgmålet vistes en flamme (hotstuff).

Med ændrede regler; ændret grafik. QED

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-12 09:53

>sætte splitten i ?

Inden man kaster en bombe eller håndgranat skal man huske at hive splitten ud,
så eksploderer den få sekunder efter, ellers kan man risikere at få den tilbage igen uden split?

En af de få ting jeg husker som gammel sprængnings ekspert ved ingeniør tropperne...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 14-02-12 10:28

Det sidste lyder rigtig fornuftigt, tak for rådet - hvis jeg skulle få brug for det.

Men en vis herre forbyde dette.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-12 10:30

Det er godt Mololokyle, at du har vist små ikoner. Det er ikke alle (som jeg husker det) der kan li' de meget meget meget store ikoner.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-12 12:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-12 18:54

Eyvind ->

Som det ses af svaret, så kan o.v.n. også dét dersens med, at lure XHTML kildekode af

RESPEKT !

</MOLOKYLE>