/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan bliver jeg af med Ask.
Fra : lukas2502
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 03-02-12 15:04

Ask har på en eller anden måde "sneget" sig ind som uønsket søgemaskine. det er mig indtil videre ikke lykkedes at fjerne den igen. Den er ikke at se under diverse søgetjenester, og heller ikke i programmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-12 15:06

Jo...

Den kan afinstalleres som alle andre programmer.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-12 15:14

XP
Gå i Tilføj/Fjern programmer og find Ask.com og vælg Fjern/afinstaller

Win 7/Vista
Klik Start, skriv Fjern program i søgefeltet, klik på Fjern program der kommer i listen,
find Ask.com og Fjern/afinstaller

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-02-12 17:03

Citat
Den er ikke at se under diverse søgetjenester, og heller ikke i programmer. [hr]

Det er XP.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-12 17:06

Gå i Tilføj/Fjern programmer og find Ask.com og vælg Fjern/afinstaller

Evt prøv med Revo Uninstaller
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-12 17:10

Den med søgetjenester er det i IE8 under Administrer søgemaskiner?

Prøv at gå i Funktioner, Administrer tilføjelsesprogrammer, måske gemmer den sig der!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-02-12 17:49

Kan du ikke få den afinstalleret så Højreklik et tomt sted på ASK's værktøjslinie og FJERN så fluebenet ud for ASK, så er den deaktiveret!

Clou

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-02-12 21:46

Det med søgetjenester er i Firefox 10.0. Som sagt Ask er ikke at finde NOGEN steder, undtagen når jeg skriver i søgefeltet og søger, da dukker den kort tid og melder at den søger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-12 21:54

Hvis det er i Firefox kan du jo prøve at "rulle" ned på den lille pil i søgefelt og
vælge Håndter søgetjenester... du må da kunne fjerne den der?!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-02-12 23:44

Det er det der er mig en gåde, den er hverken der eller andre tilgængelige steder. Men helt klart er den et eller andet skjult sted, men hvor, ellers ville den jo ikke dukke op hele tiden som søgemaskine hver gang jeg vil søge noget, men kun et lille øjeblik nederst til venstre på skærmen.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-02-12 08:55

Prøv at søge efter den i

Start - Søg - Alle filer og mapper - Flere avancerede indstillinger og sæt flueben i alle muligheder, måske bortset fra båndstation.

Du kan også systemgendanne til et tidspunkt hvor du er sikker på at du ikke havde Ask.

God weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-12 08:56

Hvad hvis du i stifinder højreklikker på mappen Programmer og vælger Søg... og så prøver at søge efter Ask?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-02-12 09:59

Har været der, jeg har tidligere erfaret at der er programmer der lægger "æg" et sted hvor de ikke er til at finde, feks. hvor det kun er muligt via BIOS eller register, og det kræver jo en vis "fagkendskab".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-12 10:15

Du kunne jo prøve at hente Malwarebytes Anti-Malware og scanne pc med det
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

eller

SuperAntiSpyware
http://www.filehippo.com/download_superantispyware/

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-02-12 13:13

Hvad kan de som Bullguard ikke kan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-12 13:22

ASK er hverken spyware eller malware....

ASK er en søgemaskine.....

Og den afinstalleres som alle andre i tilføj/fjern programmer.....

Så lad nu være med at installere alt muligt for at fjerne et simpelt program....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-12 13:26

PS...

ASK følger med masser af gratisprogrammer (det er den slags der betaler programmerne) og det er sikkert derfra du har fået den....

Den kan normalt forhindres i at installeres ved et simpelt fjernelse af et "hak" - men læser man ikke det der kommer på skærmen kan man meget let komme til at installere den

Den gør INGEN skade

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-12 13:49

Citat
Hvad kan de som Bullguard ikke kan?

Det er et Antivirus prg de 2 andre er antispyware prg.

Hvis du mener det er et "æg" du har fået på pc, kan det da ik' skade at prøve at scanne med en af dem, eller begge 2

Hvis det "kun" er når du bruger Firefox så fjern alt hvad der hører til FF, også de skjulte ting i Documents & Settings, og geninstaller så FF

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 04-02-12 15:28

Citat
Hvis det "kun" er når du bruger Firefox så fjern alt hvad der hører til FF, også de skjulte ting i Documents & Settings, og geninstaller så FF
Tak for svaret Klaudi.

Det var løsningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-12 15:43

velbekomme