/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til boot
Fra : 2100
Vist : 540 gange
50 point
Dato : 28-01-12 17:34

Jeg har fået en ny hardisk, der skal jeg havde mit styresystem lagt ind igen. Jeg har boot cd, men hvordan får jeg den til at starte op på dette drev.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 60 point
Dato : 28-01-12 17:50

først skal du ind i bios og sætte boot rækkefølgen til at starte op med din disk.dernext skal du boote fra din cdrom og vælge at formatere din harddisk under indlæggelse af styresystem.
for at komme i bios tryk delete under start af pc - led efter hvor du sætte boot rækkefølgen - save and exit når du har vælgt den rigtigte række følge så den husker det,f.eks harddisk din nye dernext cdrom ...
hilsen xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-12 17:52

iøvrigt er der ingen hardisk at se skal jumper måske sættes rigtigt.se vejledning oven på din harddisk

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-01-12 17:56

Hjælper ikke at trykke delete under opstart, kommer ikke ind i BIOS

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-12 18:05

prøv f2

Kommentar
Fra : HansFlap

Dato : 28-01-12 19:15

Jeg har hdd som boot 1 og har jeg brug for at starte fra CD trykker jeg F12 under opstart, og en boot menu kommer frem. prøv det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-01-12 21:32
Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-12 22:10

hvis du stædig ikke kan komme i bios så skriv hvilket bundkort eller "model pc" du har

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-12 11:33

Startrækkefølgen er egentlig ret underordnet.....

Den vil blive ved med at lede (i rækkefølgen) til den finder et bootbart medie.....

Finder den ikke cden (dvden) er den sikkert ikke bootbar....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-01-12 13:23

Hvis du fortæller os hvilken computer du har så kan vi måske fortælle dig hvad du skal trykke på.

Men du behøver ikke at gå ind i BIOS for at kunne boote fra en cd/dvd. Du kan også vælge boot options og for at komme derind er der flere valg muligheder. Der er F10, F12, Del og Esc.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 29-01-12 15:11

Tak for svaret xou.