/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværksadmin. banlist pokersider på com
Fra : alexsh
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 23-01-12 18:07

Hey Kandu!

Jeg er sgu lidt lost her. Jeg har en bekendt som har problemer med ludomani.

Det jeg så er lidt inde på er, om der er nogle der ved hvordan jeg kan enten via netværket eller på computeren, kan gå ind og låse diverse pokersider ude??

Har prøvet via internet explore, men det påvirker jo ikke hvis man så bare downloader en anden browser.

Er der evt. gratisprogrammer som man kan hente og bruge til "forældrestyrring" af computeren?

/Alex

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-12 18:56

Du kan da bruge windows firewall.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-12 18:57

og alt afhængig hvilken router der er på netværket så kan du også bruge den.

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 23-01-12 18:58

Kan der sættes password på via firewall ? Routeren er ikke et alternativ.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-12 19:10

Nej der kan ikke komme password på windows firewall, men du kan lade være med at lade brugeren være administrator på computeren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-12 19:48
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-12 23:51

Det kan styres effektivt via routeren, men det er måske noget helt andet du vil.
Windows har indbygget forældrekontrol.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 24-01-12 08:53

Man kan blokere websider ved at indsætte dem i Windows hosts-fil, der er en redigerbar fil som fortæller PC'en hvilke sider der ikke må besøges!

En forklaring kan læses her --> http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&title=brug-hosts-filen-til-at-blokere-snavs

Nu skriver forfatteren snavs, men hosts-filen kan blokere enhver webside man indsætter i den!

Eneste problem er at 'Ludomanen' jo selv kan redigere og fjerne begrænsningerne, hvis han/hun har lidt PC indsigt!

Kommentar
Fra : molped

Dato : 24-01-12 10:17

Det allernemmeste er at bruge OpenDNS

http://www.opendns.com/

Dette er en DNS-service. DNS er den internet-service, som omsætter
f.eks. www.dr.dk til en IP-adresse, som din browser så kan bruge til at
finde den ønskede hjemmeside.

Ved at bruge OpenDNS kan du bl.a. frafiltrere bestemte hjemmesider.
OpenDNS har selv en "blacklist", men du kan også selv lukke af for enkelt-
sites.

Du kan bruge OpenDNS på to måder:

- På maskinniveau ved at ændre DNS-indstillingerne på den enkelte maskine.
- På netværksniveau ved at ændre DNS-indstillinger på din router. Hermed kan
du lukke af for alle enheder på dit netværk (PC, Mac, iPod osv.).

Hvis du følger instrukserne på hjemmesiden, er der ingen ben i at bruge
OpenDNS.
En yderligere gevinst er, at du får mulighed for at føre statistik over,
hvilke sites, der tilgås fra dit netværk.

Godkendelse af svar
Fra : alexsh

Dato : 25-01-12 08:57

- Vil dog mene der skal lidt mere end "lidt" pc indsigt til. Han finder i hvert fald ikke ud af det! Så tak for svaret :)

Kommentar
Fra : dogvillestar