/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvordan kan kandu se hvilken PC jeg brug
Fra : stone47
Vist : 1002 gange
300 point
Dato : 20-01-12 11:08

hej med jer.
Jeg har et stykke tid ikke kunnet komentere jeres spørgsmål!!

jeg kan ikke logge på Kandu.dk.
jeg får emails, jeg får svar på når jeg beder om mit passwd.
Men se jeg har fået ny PC, jeg skulle mene den har været på, men måske ikke.
Jeg har lukket alle firewalls og prøvet igen og igen. ventet et par dage mere og prøvet igen.

Se nu er jeg gået ned i kælderen til den gamle PC som kan køre her, og VUPTI
det virker.
Men Hvorfor , og hvordan kan KANDU se hvilken PC jeg bruger her bag min router.

Hilsen Gamle Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-12 11:12

Nej det kan kandu ikke, men kandu kan se den cookie som bliver lagt på din computer. Men jeg kan ikke se nogen grund til at kandu skulle spærre for dig. Hvilken browser bruger du, for du nogen fejlmeddelse når du prøver og logge ind?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-12 11:14

Kandu eller andre kan ikke se hvilken PC du bruger, men den computer du bruger sender en besked til servren hvor Kandu er og fortæller hvilken styresystem og hvilken browser du bruger, det er for at serveren kan svare og sende dig en webside som du kan se og læse.
Grunden til at du kan logge på fra den gamle computer er at dit kodeord er gemt på computeren, find kodeordet og brug den på den nye computer, så kan du logge på fra den også

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 20-01-12 11:15

Jeg har en android phone og gik på kandu´s hjemmeside indtastede mit brugernavn samt password så virker det til den også , så jeg tror at du enten bruger et forkert login eller pass

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-12 11:34

Ved ikke om det har noget med dit problem at gøre,men Kandu kører ikke fejlfrit endnu,efter sidste "opdatering".

Hvis jeg åbner Kandu direkte her på siden,skal jeg skrive navn og password,de første 2 - 3 gange.
4 gang bliver jeg måske logget ind aut.(Den kan huske mig).

Hvis jeg derimod åbner Kandu fra en e-mail,er jeg logget på med det samme.

Lagde mærke til,i en anden tråd,at svendgiversen har problemer med at "være på" Kandu.

Så det funker ikke 100% endnu.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-01-12 11:58

Su skal bruge de samme password og kode som du brugte på den gamle pc.
alan57

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-12 12:38

Ryd op i temp filer, fjern alle cookies og midlertidige internet filer!

w7
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies

xp
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-01-12 14:12

Tak for hints.
Jeg har prøvet at oprette en Ny bruger oppe på den nye maskine, den kan ikke logge ind.
Jeg har nu 3 konti ved Kandu ( nu har jeg ikke flere emailaddresser).
ingen kan logge på på den nye maskine. alle 3 kan logge på her.
Har resat alt chookies. Derved kom en rude og spurgte nig om noget default domaine sikkerhed og angefalede mig dette. jeg undlod at slå det til. Har fjernet alle firewalls.
virus programmet er Kaspersky i en 60 dages prøve jeg kan jo fjerne den helt.
gode råd tak?
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-12 14:23

Du kan jo prøve at slå Kaspersky fra!

Du kan godt åbne kandu men bare ikke logge ind?

Tjek HOSTS filen, men det burde ikke være den, hvis du kan åbne kandu siden.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-01-12 14:38

Jeg kan ikke se at host filen har indflydelse på dette den har jeg rettet i for ellers kan jeg ikke se min egen server ved navn.
Jeg fandt en babylon toolbar det kunne jo godt være en spion så den fjernede jeg.
jeg har slået alt det firewall fra jeg kan finde men der er jo 1000 ting at stille på her.
ellers fjerner jeg Kaspersky helt.
jeg læser godt jeres svar oven på men må neden under og svare
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-12 14:53

Bed lige mærke i dette:
Citat
virus programmet er Kaspersky i en 60 dages prøve

Det samme her,på min nye Notebook.
Hvordan er dine erfaringer med denne? Er det een man skal satse på,eller begrave?
Hvad mener evt. andre om Kaspersky?

På min stationære,har jeg F-Secure,som jeg efterhånden er træt af.

M.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-01-12 16:26

Jeg ved ikke om Kaspersky er bedre end andet. Hvis det er den der er skyld i dette problem så ved jeg ikke.
Mener TDCs er F-secure det er den jeg har her i kælderen.
begge er de meget komplexe og det er da svært at finde ud af.
Jeg har bøvler med at lave extra hul i den firewall til min server.
Er det i det hele taget nødvendigt med en firewall når routeren har lukket for det meste.
arbejder lidt med noget webcamserver altså står allene bag en router, skal tilgås udefra online.
Skal sættes ned på en båd på havnen som overvågning gad vid hvordan det går.
hilsen Steen
Ps går op og piller Kaspersky ud.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 20-01-12 17:40

Ja du kan ikke undvære en firewall, routeren lukker kun for porte, firewallen sørger for at uautoriseret programmer har adgang til internettet.

Det lyder fuldstændig tosset at du ikke kan logge på kandu på den nye computer. Har du prøvet med andre browsere?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-01-12 18:13

lige for selvfølgelig jeg prøver lige chrome.
Ok og den virker , også med Kaspersky slået til.
så nærmer vi os så må jeg se på explorens internet instillinger det var jo rart at vide.
Selv om jeg sikkert har glemt det næste gang.
jeg vender tilbage hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 20-01-12 18:34

Tak for svaret webnoob. Du får points det var jo sporet. Jeg havde slettet cookies som skrevet oven for . prøvede så croome alt ok. vadede lidt rundt i explorerens sikkerhed uden resultat. slettede så alt gemt indhold også aktiv -x spor. Der var den så nu er alt normalt.
Tak for deltagelsen til alle hilsen Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-12 14:54

Jeg ved godt, at dette spørgsmål er lukket:
Citat
Hvordan kan kandu se hvilken PC jeg brug

..men:
Hér ...er et 'alternativt' svar: http://browserspy.dk/
</MOLOKYLE>