/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skype
Fra : clou
Vist : 1161 gange
100 point
Dato : 18-01-12 18:18

Hej derude

Håber der sidder nogle af Jer med gode råd om mit/vort problem med Skype.

Når jeg skyper med min ven, er billedet af ham ret grumset - han fortæller at det er lige sådan på hans pc også hvad kan man gøre for at få et bedre billede på?

Nu ved jeg godt at computeren ikke kan lave djævle til engle, hi hi - men bare billedet kan blive knap så grumset, vil vi begge være glade.

Vi kører hhv. Windows 7 med integreret Webcamera og Windows XP med ekstern Webkamera.

Har desværre ikke flere venner på Skype, som jeg kan afprøve det på, derfor håber jeg på hjælp fra Jer!

På forhånd tak!

Clou

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-01-12 18:23

Det er fordi hans WEB cam har en dårlig opløsning eller fordi der er for lidt lys i det rum hvor hans WEB cam er placeret.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-12 18:30

Hvis du har et externt camera, så prøv med det. Der kan nemt være stor forskel på kvaliteten fra det ene til det andet.
Prøv at sætte mere lys på dig selv, og se om du ikke bliver bedre hos din skype-ven!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-12 20:12

Lys plejer at være problemet. Og opløsning på kameraet er også en synder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-12 21:09

Har lige i dag snakket på skype med min kusine i USA, begge havde problemer med at billedet er grumset.

Jeg har snakke skype med hende i over 2 år nu og det er efter Microsoft købte skype at kvaliteten er blevet dårligere. Og det er næsten hver eneste gang vi snakker at det er grynet.

Jeg har overvejet at klage til Microsoft. Men måske skal vi klage i fællesskab.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-12 21:09

Prøv at sætte en arkitektlampe til at lyse på dit ansigt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-12 21:29

Talte med min søn over Skype i julen. Han var i Guatamala og der var ingen problemer. Han loggede på via Iphone ogg det var i god kvalitet efter omstændighederne. Han gik rundt med telefonen i hånden

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-01-12 22:17

Har nu forsøgt med mere lys, desværre løste det ikke problemet. Det har tidligere været bedre, så vi forstår det ikke!

Når vvi ser os selv på det lille billede i bunden af skærmen, så er det meget klart!

Clou

PS: kommer tidligst på igen fredag, da jeg sidder til møder hele dagen i morgen!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-12 00:40

Når jeg snakker på skype så er det store billede meget grynet, men de små billeder er mere klare. Og det har kun været et problem siden Microsoft overtog.

Jeg bruger skype hver uge og har gjort det i over 3 år. Snakker med USA og Australien.

Og det med uklarheden så er det som om den er blevet værre efter den sidste opdatering af skype.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-01-12 10:54

i mange pc-er er kameraet kun på 0,2 mp. det giver et meget dårligt billede.
lenovo har lavet nogle modeller med et 2,0 mp kamera og der er en verden til forskel på dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-12 18:22

Og jeg har et meget dyrt webkamera, rigtig god kvalitet.
Det er bare underligt at billedet har været helt klart i over 2 år og så overtog Microsoft.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 30-01-12 13:06

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-12 14:05

Selv tak og så kan vi håbe at billedet på skype bliver bedre.