/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
com port
Fra : ultra2
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 16-01-12 18:50

win 7 64 bit

når jeg sætter mit kabel til com port melder den run time error 8020
error reading comm device

hvad er det og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-01-12 18:54

prolific usb til serial comm port

egen skaber melder ikke fejl

driver er hentet hos sandberg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-12 18:56

com port er fra stenalderen

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-01-12 18:57

ja men kan ikke undværes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-12 19:00

jo med nye apparater

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-12 19:01

hvad skal der køre over comporten ?

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 16-01-12 19:05

Måske kan dette link hjælpe dig : IrCOMM2k V2

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-01-12 19:13

hvordan lukker man for tråløs netkort

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-12 19:16
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-01-12 19:30

det under mig at det har virket og det skal virke

run time error 8020 det må jo betyde noget med den fejl ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 19:33

Com-porte kan ikke undværes, hvis I ikke ved hvad en com-port er så er det en com-munications port. USB er en com-port, dog en hardware-port. Så er der software-portene, dem er der mange af.

Måske du skulle prøve og forklare os hvad det er du vil.

Det trådløse netkort lukkes ved at pille det ud af computeren eller deaktivere det i windows eller BIOS hvis det er integreret i bundkortet.

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-12 21:02

Hej Teil
Jeg har en amatørradio med tilhørende program til at indlæse data med, og det kan kun køres via en com port da fabrikanten kun har lavet et kabel der ender i et COM stik, hvorfor jeg har været tvunget til at købe et usb til seriel port kabel fra Sandberg, og det vikker perfekt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 23:21

Citat
COM stik

Du mener nok et seriel stik. som mener om det gamle printer stik ik'?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-01-12 23:49

Det stik jeg mener har 9 (ni) ben

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-12 23:50

Det er et seriel stik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-01-12 11:57

Det du mener med com port er formentlig en rs232 port.

seriel kan være så meget. fire wirwe, usb, og flere andre er også serielle.

der findes næsten kun de gamle printerporte og vga display som er parallelle

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-01-12 14:01

det er usb til seriel 9 ben.

men jeg har løst opgaven

software er 32 bit men microsoft syntes at en opdateret driver er lige sagen så den hentede en 64 bit driver ned sammen med andet og så var det slut
det opdagede jeg efter at have install på en anden pc og det virkede intil opdateringen kom ned
så virkede det ikke mere . efter at have hentet driver 32 bit ved sandberg så viker det igen.
vi lod pc stå åben til internet ca 1 time efter kom microsoft med en opdateret driver igen vi lod den instalere og endte i samme skuffe intet virkede så vidste vi hvad der var galt.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 18-01-12 10:44

Tak for svaret bjarnebr.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-01-12 08:54

som jeg ser det er der noget støj. Elektrisk støj, som din USB port ikke kan lide.
Prøv at sætte jord på din amatørradio og på din PC.
jeg er selv radio amatør og har sådan en radio, og har prøvet dette, men jeg brugte vist en PC med en fast com port og så er det jo ikke så sart.
kender udemærket den løse sandberg port og mener den virker fint. så det må være noget støj der ødelækker det.
jeg har sat amatørradioens lydudgang til min server, og så kan jeg få lyden ud her ovenpå hvor min normale PC står. sad sidste år oppe Norge , på ski i Rauland, Og hørte på sønderjyderne.
Opgaven var så at lave en hjemmeside få frekvensen ud på denne og en knap til at stille den med.
Det blev aldrig færdig, men prøver igen en anden dag.
prøvede også en server dims med 4 USB huller. Sat til nettet nede i kælderen, set op med din sandberg dims. Så kan jeg skrive fra min PC her ovenpå og det kommer ud nede i kælderen.
Jeg skylder at sige jeg er pentioneret TDC modem tekniker, og har arbejdet com porte i mange år.
Hvis du vil prøve at høre lyden fra min radio så lad mig det vide.
hilsen Steen (oz4id)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-01-12 08:58

Undskyld læste ikke korektur, der er ikke noget vand der lækker.
hilsen Steen