/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
skærmbilledet fryser
Fra : Troldepige
Vist : 615 gange
500 point
Dato : 09-01-12 21:14

For godt en uge siden ryddede en kammerat op på min pc (noget med defragmentering eller sådan noget ), det har han gjort før uden problemer efterfølgende.

Men lige siden oplever jeg jævnligt, at skærmen "fryser".
Den gør det ikke på alle sider, men den gør det konsekvent hvis jeg går ind på jubii debatten.
I dag ville jeg kigge i Fona's tilbud og klikkede på deres tilbudsavis, så var problemet der.

Da jeg ville se i Lidl's tilbudsavis var problemet der også.

Når problemet opstår klikker jeg på Ctrl+Alt+Delete samtidig og logger ud.

Men det er ved at være lidt irriterende når det sker flere gange dagligt.

Er der en, der har en idé om hvad der er sket?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 22:08

lyder som et problem med enten java eller flash

fjern ALLE java installationer, hent nyeste java fra http://java.com

test derefter din flash her http://www.adobe.com/software/flash/about/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 04:12

Citat
hvis jeg går ind på jubii debatten.

Mener det har noget med dine sikkerheds indstillinger at gøre
prøv at se efter hvad din maskine blokkerer = popup´s/ reklamer
At tilbudsavisen skulle lave vrøvl, kunne tænkes at du ikke giver
tilladelse til at køre aktivt indhold på din pc?
http://www.gratisimage.dk/image-EDBB_4F0BAB24.jpg
men ville ellers mene det har noget at gøre med at blokkerer for indholdet
på den ene eller anden måde - aktive X er vel sat til.
Jeg oplever det til tider, når jeg løber ind på en side for at se en film
der kan jeg så ikke lukke ned eller¨andet,
fejlen hos mig er at der køres ´Java script´ i baggrunden
og mine popup blokkere ikke vil tillade dem, (heller ikke mig)
men lader jeg den stå på siden til den næsten er færdig med at indlæse
det meste af det, kommer der en popup fra min PC om jeg vil tillade kørsel af scripts
det kan så tage op til en ½ time, hvis jeg ikke lukker af for nettet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-12 11:09

Opdater Java, Adobe flash og din grafikkorts driver.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-01-12 07:21

Citat
test derefter din flash her http://www.adobe.com/software/flash/about/

Hvordan tester jeg min "flash" på den side?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-01-12 07:23

nomore, det fra dit link tjekker jeg senere i dag.

Hvordan ser jeg hvad min pc blokerer?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-01-12 07:24

webnoob skrev:
Citat
Opdater Java, Adobe flash og din grafikkorts driver.

Beklager meget, men jeg er nødt til, at have en idiotsikker vejledning.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-01-12 12:18

Jeg har nu sat tjek ved "Tillad aktivt indhold at køre i filer på Denne computer".

Og jeg har prøvet, at fjerne tjek ved "Slå blokering af pop-up vinduer til".

Og jeg har genstartet pc'en hver gang jeg har ændret noget, men ovenstående har ikke gjort nogen forskel. Desværre.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-12 13:18

Her henter du den seneste java version.
http://www.java.com/en/download/index.jsp

Her henter du den seneste Adobe flash.
http://get.adobe.com/flashplayer/
Husk og fjern flueben så du ikke får google toolbar.

Den seneste driver til dit grafik kort kan jeg ikke linke til da jeg ikke ved hvilket grafik kort du har. Jeg kan hjælpe dig med at finde ud af det via teamviewer, et fjern support programm.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-12 17:27

Jeg har fjernet alt Java og installeret nyt via webnoob's link.

Jeg har tjekket flash via EXTERMINATOR's link, den er ok.

Derefter har jeg genstartet pc'en, men problemet er der stadig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-12 17:51

Er det IE8-9 prøv at nulstille browser
Menu>Funktioner>Internetindstillinger, fanen Avanceret, nederst er Nulstil

Eller prøv med Firefox
http://www.mozilla.org/da/firefox/new/
eller
Chrome
https://www.google.com/chrome/?brand=ECWE&installdataindex=google-ntp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-12 17:54

Hvis du har CCleaner så kør den en tur med hak i punkter til IE

Hent CCleaner her
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-12 20:03

Klaudi, jeg plejer, at benytte Firefox.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-12 20:48

Citat
jeg plejer, at benytte Firefox.

Se det var jo en oplysning der ville noget!

Så hent sidste nye FF
og
Flashplayer
til 32 bit
Flash Player 11.2.202.160 Beta 3 (Non-IE)
http://www.filehippo.com/download_flashplayer_firefox_64/

til 64bit
Flash Player 11.2.202.160 Beta 3 (Non-IE) 64-bit
http://www.filehippo.com/download_flashplayer_firefox_64/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-01-12 21:36

Find ud af hvilken computer du har og grafik kort, du bør også prøve at opgradere grafik kortet og driveren til dit bundkort.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-12 06:46

Åh åh, hvordan finder jeg lige ud af, om jeg skal bruge32 eller 64 bit?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-12 07:40

Sådan kan du se, om en computer kører en 32-bit version eller en 64-bit version af Windows-operativsystemet
http://support.microsoft.com/kb/827218

Ang. FF, der kan du jo os prøve med en grundig oprydning, afinstaller FF og ryd op efter FF,
der er flere steder der gemmer sig filer, lav så en frisk installation.

Uninstalling Firefox
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Uninstalling%20Firefox

På XP gemmer der sig FF filer her
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Mozilla
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Application Data\Mozilla
C:\Programmer\Mozilla Firefox

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-12 21:45

Klaudi, nu har jeg fundet ud af, med din hjælp, at det er 64-bit.

Du skriver om nogle steder hvor der gemmer si filer i xp, kan du også fortælle nogle gode råd om windows 7 home premium?

I dag har jeg tjekket, om problemet også er der i IE, og det så det ikke ud til, så umiddelbart kunne det jo godt se ud som om, at det er FF, der er problemer med.

Jeg afventer lige dit svar før jeg går igang.

Undskyld hvis jeg er længe om, at svare, men jeg kæmper med en ordentlig omgang snotforkølelse på 3 uge, så er ikke helt frisk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-12 22:18

Den kan være skjult, for at vise skjulte mapper, åbn et Stifinder vindue og vælg,
Organiser ? Mapper og Søge muligheder ? Mappe Indstillinger ? fanen Vis ? Vis skjulte filer og mapper

C:\Users\<BRUGERNAVN>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profile folder>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-12 22:25

Det kigger jeg på i morgen, trætheden er ved at indfinde sig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-12 22:33

En mere
C:\Users\BRUGERNAVN\AppData\Local\Mozilla\Firefox

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-12 11:43

Nu kom jeg endelig igang igen.

Jeg fulgte dit link, Klaudi, vedr. afinstallation af Firefox.
Jeg tog backup af profilen, som beskrevet her: http://support.mozilla.org/en-US/kb/Backing%20up%20your%20information#w_backing-up-your-profile

Derefter afinstallerede jeg Firefox, genstartede min pc, installerede Firefox igen, genstartede min pc.

Nu manglede jeg så lige, at finde ud af, hvordan jeg får bakup'en over på pc'en igen.
Jeg har det på en usb-nøgle, skal jeg højreklikke og benytte "send til" eller "Del med"?

Så fik jeg den "geniale" idé lige at tjekke om Firefox virker ordentligt.
Jeg fandt Fona's hjemmeside og deres tilbudsavis, og så var problemet der igen/stadig.

Men jeg vil alligevel gerne lige have helt tjek på hvordan jeg får backup'en over igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-12 11:52
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-12 13:05

Nu har jeg så fulgt vejledningen vedr.restoring a profile backup, og i al min naivitet troede jeg, at mine bogmærker så ville være tilbage på deres plads, men nej.

For god ordens skyld vil jeg lige fortælle, at inden jeg fjernede FF havde jeg prøvet at installere Flash Player, som Klaudi anbefalede d. 12-1 kl. 20.48.

Kan jeg få mine bogmærker frem igen?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 19-01-12 13:18

De burde være i den profil du har gemt, en mappe med et "underligt-navn.default",
kig efter bookmarkbackups, åbn bogmærke administrator i FF og gå til Funktioner,
punktet Gendan, find frem til filen du vil gendanne

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-12 14:10

Hold da k*ft hvor det drillede mig, men det lykkedes.

Du har hjulpet mig mange gange Klaudi, hvis jeg vidste hvor du boede ville jeg stille en flaske whisky på din trappesten.

Mit oprindelige problem består endnu, så hvis du har et forslag håber jeg du bliver i tråden.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-12 14:11

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-12 14:37

velbekomme

Kan ikke komme i tanke om mere, det skulle da lige være denne version af
Java Runtime Environment 1.7.0.2 (32-bit)
http://www.filehippo.com/download_jre_32/

Java Runtime Environment 1.7.0.2 (64-bit)
http://www.filehippo.com/download_jre_64/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-12 17:00

Så bør jeg vel slette alt andet Java først?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-12 17:27

Ja du skal fjerne alle gamle versioner så der kun er 1

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-12 21:48

Det ser jeg på i morgen, hvis der ikke kommer noget på tværs.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-01-12 11:17

Jeg fjernede alt Java og installerede den fra dit seneste link, Klaudi, med lige så lidt held som de andre tiltag.

Jeg overvejer en gendannelse, men knægten bliver s'g* nok lidt utilfreds, for så mister han en del på sine spil.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-12 17:41

Hvorfor svare du på spørgsmålet hvis problemet ikke er løst?