/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mislykkede opdateringer
Fra : sonjor
Vist : 565 gange
300 point
Dato : 03-01-12 22:51

Hej. Jeg har et problem med opdateringer (Win7 Home premium 64bit). I den sidste tid (efter opdateringer) kan jeg ikke umiddelbart lukke ned, men der foregår noget install. af opdateringer. Dette mislykkes så, hvorefter den gendanner systemet, inden den lukker ned.
Noget lignende sker så igen, når jeg starter op, så det tager en krig, hvergang både start og sluk.
Jeg kan se, at der er nogle mislykkede opdateringer - flere af dem gentagne gange - hvad kan jeg mon gøre ved det? Kan ikke se, at jeg kan fjerne de pågældende mislykkede opdateringer, men jeg tror, det er dem, der forårsager miseren. Vil nødig gå langt tilbage med gendannelse, da jeg har hentet nogen gode programmer i Giveawayoftheday, som jeg jo ikke kan få igen.
Håber på hjælp herfra.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 03-01-12 23:09

Rettelse: Det er ikke installering af opdateringer, den prøver på, når jeg tænder og slukker, men konfiguration af windows, sorry

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-12 00:09

Du skal gå ind i kontrolpanel, trykke på programmer og funktioner. Så åbner en side med programmer sig. I øverste venstre hjørne står der "vis opdateringer" Den trykker du på og så fjerne du de sidste opdateringer.

Når du har gjort det så downloader du de opdateringer igen, men du installerer dem ikke, du gemmer dem på skrivebordet. Så hiver du din netledning ud eller slukker for internettet. Og så installerer du opdateringerne. Så driller de ikke mere. For jeg måtte gøre lige så.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-01-12 05:24

prøv det her værktøj
http://support.microsoft.com/kb/971058

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-01-12 10:39

@edison Fixit klarede det ikke men
@granner01: jeg fulgte delvis dit råd, dvs. jeg afinstallerede den seneste, som var en Hotfix. Derefter prøvede jeg at slukke og tænde igen - uden problemer. Tror du så jeg behøver at gøre mere, eller?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 12:06

Ja du skal prøve og installere opdateringen igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-12 12:28

Det kan godt være at du skal slette lidt flere opdateringer, men du kan da prøve om det virker først.

Du skal nu hente de opdateringer du har slettet, og du skal ikke installere dem du skal gemme dem på skrivebordet. Og så afbryder du nettet og så installerer du dem. Så skulle det virke.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-01-12 12:31

Jamen i windows update, står der, at der ingen opdateringer mangler ?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-12 13:11

Så er der ingen problemer for så er det ikke en vital opdatering du har slettet. Så må vi bare håbe at maskinen virker.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 04-01-12 13:14

Tak for svaret granner01. Ja det gør vi. Jeg har prøvet at lukke og starte igen 2 gange uden problemer. Ellers kan jeg jo finde dit svar igen. Tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-12 13:17

Selv tak og du kan bare skrive til mig hvis det driller igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-12 13:22

I windows 7 kommer alle tilgænglige opdateringer frem, som Vigtige og som Valgfrie opdateringer, men det er ikke utænkeligt at computeren skal genstartes for at få de seneste opdateringer.