/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drivere til Vista på W7 PC.
Fra : marcussen1
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 02-01-12 15:39

Jeg har en HP statinær PC med Windows 7 installeret ved køb. Harddisken er på 1000 GB, og jeg har forsøgt at inst. Vista ved siden af på en separat partition, hviket jeg så godt kunne, men kan ikke komme på nettet. Når jeg så søger på HPs "Support & Drivere" får jeg tilsyneladende at vide, at sådanne kan jeg ikke få.
Nu er spørgsmålet så, om jeg har andre muligheder.

P.S. Der er nok nogle, der vil spørge, hvorfor jeg vil have Vista, det er såmænd bare for sjov.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-12 17:45

Driverne til Win7 burde virke i Vista

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 18:47

Fijala.......
Alt virker blot ikke adgang til nettet

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-01-12 19:18

Hvilken model er det ?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 19:29

HP serie P 6000
model p6756sc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 19:52
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-01-12 19:54

hmm... ja.. det var jo ikke så nemt som først antaget

har du prøvet at tvinge win7 driveren på den, som Fijala har foreslået ?

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=br&prodTypeId=12454&prodSeriesId=5035348&swItem=pv-89906-1&prodNameId=5102702&swEnvOID=4062&swLang=8&taskId=135&mode=4&idx=1

Citat
Microsoft Windows 7 (32-bit), Microsoft Windows 7 Home Basic (32-bit), Microsoft Windows 7 Home Premium (32-bit), Microsoft Windows 7 Professional (32-bit), Microsoft Windows 7 Starter (32-bit), Microsoft Windows 7 Ultimate (32-bit)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 19:58

Original Realtek LAN Driver
http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3884665&prodNameId=3930124&swEnvOID=2095&swLang=8&mode=2&swItem=pv-68218-1

Operating System(s):
Microsoft Windows Vista, Microsoft Windows Vista Business (32-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (32-bit), Microsoft Windows Vista Home Premium (32-bit), Microsoft Windows Vista Starter, Microsoft Windows Vista Ultimate (32-bit)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 20:33

Klaudi.....
Jeg forsøger i øjeblikket at downloade ORIGINAL Lan DRiver. Den har nu kørt i ca 16 - 17 og der bliver ved at stå vent venligt, og man kan se der sker noget. Kan det tage så lang tid?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-01-12 20:36

Citat
Klaudi.....
Jeg forsøger i øjeblikket at downloade ORIGINAL Lan DRiver. Den har nu kørt i ca 16 - 17 og der bliver ved at stå vent venligt, og man kan se der sker noget. Kan det tage så lang tid?

tog kun ganske få sekunder her. mon ikke der er noget popup værk der driller dig ?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 20:46

Jeg får nu at vide, at systemet ikke opfylder kravene til dette operationssystem. det er kun til 32 bit og mit er 64 bit

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 20:56

Her i 64 bit
Original Realtek LAN Driver
http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3884665&prodNameId=3923136&swEnvOID=2101&swLang=6&mode=2&swItem=pv-68362-1

Operating System(s):
Microsoft Windows Vista (64-bit), Microsoft Windows Vista Business (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Premium (64-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (64-bit)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 21:07

Det opfylder heller kravene

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 21:08

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 21:13

Hvad er Vista'en 32 eller 64bit?

Hvad hedder Netværks adapteren?

Brug evt SIW til at finde ud af det, nederst er en freeware version
SIW - System Information for Windows
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 21:51

Vista er 32 bit
netværksadapter 1: 802.1n wireless LAN card
""" 2: Realtec PCIe FE family controller

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 21:59

Så burde en af de driver jo virke, jeg vil mene du skal bruge 32 bit, når nu vista er 32bit,
du skriver de ikke opfylder kravene, kan du vælge "Fortsæt alligevel"? så prøv det,
det er jo nok bare fordi de ikke er microsoft godkendte!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-01-12 21:59
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-12 22:09

De skal sgu virke ellers er der noget andet galt

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-12 22:13

Jeg kan ikke "Vælge fortsæt", og dit sidste link gav heller ingen resultat.
Desværre må jeg trække mig tilbage til vandret stilling, men venter spændt på et måske brugbart resultat imorgen.
Ellers vil jeg sige, at det naturligvis ikke er nødvendigt, da det jo nærmest var for "sjov".
Nat nat
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-12 22:18

i lige måde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:31

Hvis du henter denne fra Brommi's link
http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=7&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

pakker den ud,
går til Enhedshåndtering,
finder netværkskort,
højreklikker på det og vælger opdater driver,
vælg opdater fra en liste eller en bestemt placering,
klik næste,
vælg Søg ikke, jeg vælger driver der skal installeres
klik næste
klik på Jeg har diskette eller CD,
naviger så til den driver du pakkede ud og vælg mappen med 32bit driver

virker det mon?!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 03-01-12 11:24

Desværre, virker heller ikke.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-12 11:30

Det da noget hø!

Måske det er fordi du har installeret Vista 32 bit og hardwaren er 64 bit,
det skulle da ellers nok kunne lade sig gøre, men man ved jo aldrig!

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 03-01-12 12:56

Tak for svaret Klaudi.

Det kan vist ikke nytte noget at spilde mere tid på mit "tant&fjas", men du skal have tak for indsatsen.
Også tak til jer andre.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-01-12 13:05

Citat
Måske det er fordi du har installeret Vista 32 bit og hardwaren er 64 bit,
det skulle da ellers nok kunne lade sig gøre, men man ved jo aldrig!

nej...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-12 14:04

var så lidt

nej... til hvad?

Måske det er fordi du har installeret Vista 32 bit og hardwaren er 64 bit
eller
det skulle da ellers nok kunne lade sig gøre, men man ved jo aldrig!