/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvornår må man annulleres spørgsmål?
Fra : Brassovitski
Vist : 587 gange
50 point
Dato : 01-01-12 19:22

Hej
Jeg vil gerne have reglerne omkring annullereing af spørgsmål forklaret.
Hvornår må en bruger selv annullere et spørgsmål?
Jeg har selv fået den opfattelse at, hvis der ikke er et gyldigt svar til et spørgsmål, eller jeg selv har fundet svaret, så annulleres spørgsmålet, eller jeg accepterer mit eget svar med den rigtige løsning?
Er dette ikke korrekt.
Jeg vil mene det mest hensigtsmæsiige vil være:

1. Ingen svar fra andre der løser problemet, eller jeg finder ikke selv et svar. (Spørgsmålet annulleres)
2. Et gyldigt svar fra en anden bruger (Brugerens svar accepteres og han/hun får point)
3. Jeg finde selv den rigtige løsning. (jeg accepterer mit eget svar)

Jeg synes geberelt det er et problem på kandu at alt for mange spørgsmål er afsluttet, selv om der ikke er et gyldigt svar/løsning på problemet. Dette bevirker så at det er alt for svært at søge på en løsning til et problem, da man får en masse resultater, uden der er en løsning.

Dette spørgsmål vil jeg gerne have svar på fra sitets administrator, og så have den korrekte måde at bruge sitet, sendt til smatlige brugere, da der åbenbart er mange meninger om, hvordan man opfører sig her på kandu.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-01-12 19:26

Citat
bevirker så at det er alt for svært at søge på en løsning til et problem, da man får en masse resultater, uden der er en løsning.

Må give dig ret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-12 19:27

Man må anullere spørgsmål ...når:

..det er ens egne !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : moderator

Dato : 01-01-12 19:31

PRÆCIS ...korrekt ...</MOLOKYLE>
http://www.kandu.dk/rules.aspx

Kærligst... Moderator!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 19:31

Citat
Man må anullere spørgsmål ...når:

..det er ens egne !!!

</MOLOKYLE>

Jo det lyder fornuftigt, andet er mig bekendt heller ikke muligt, men jeg er ind imellem blevet revset for at annullere spørgsmål, hvor der enten ikke har været et svar, eller jeg har droppet opgaven. Så derfor vil jeg synes det var på sin plads at få reglerne helt på plads. Der er jo ikke meget at hente i "Kom godt igang".

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 19:32

Forresten
Godt nytår til jer alle.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 19:37

Citat
PRÆCIS ...korrekt ...</MOLOKYLE>
http://www.kandu.dk/rules.aspx

Kærligst... Moderator!

Tjahh, det var da et rigtig dårligt svar. som jo overhovedet ikke relaterer til det der er spurgt om. Vær nu sød og vær lidt seriøs, be om.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 19:40

Pyhaaa
Det var svært at finde linket til betingelser på forsiden. Burde de ikke være lidt mere synlige?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-12 19:45

Taaaark Brassovitski ...og i lige måsen !

Tjoeh... Det er ikke ligefrem forbudt, at annullere sit spørgsmål, men jeg vil dig ..og flere ret i;

..det ikke er særlig velanset, at effektuere denne mulighed.

Alligevel er det en 'smart' option, når man i en brandert er 'kommet til', at stille et rimeligt intetsigende og uinteressant spørgsmål.
Fint nok ..og så synes jeg det er rimeligt iorden, at man IKKE ligeledes kan annullere sine KOMMENTARER ...
Tak for dét Kandu.dk
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-12 19:51

Ps. Brassovitski :

Mit indlæg fra profilen : moderator var ment som en 'joke' ...og alligevel bærende på 'værdifuld' information i form af linket til kandu's betingelser, der som du selv nævner: Ikke ligefrem springer i øjnene. Det er der iøvrigt ikke mange EULA'er der gør.

EULA : http://en.wikipedia.org/wiki/End-user_license_agreement
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-12 19:58

Pss. Retteligen er der nok nærmere tale om en TOS: http://en.wikipedia.org/wiki/Terms_of_Use

...for nu, at få det helt på det rene med disse buzz-word's.

Jeg vist ikke blevet helt 'appelsinfri' endnu. Håber du/I bærer over med mig

Det er nu 'godt' ment, men sikkert også en smule forvrøvlet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-12 21:19

Hvis du selv har klaret ærterne.......er der måske nogen som gerne vil vide hvad du så gjorde.
til alle.
Og (hvis jeg skulle glemme det)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-12 21:30

At annullere et spørgsmål, kan godt have sin gode grund. Men det vil blive registreret i ens profil.
Profilen er en slags måler på faglighed og troværdighed.
Alt for mange annulleringer, har vist sig gennem tiderne, at klinge falsk og hult i andres øre.
Man må finde sig i, at andre læsere ser på ens profil, før de overvejer at svare på spørgsmålet.
Det kan jo resultere i, at gode svar udebliver, i frygten for at det alligevel bliver annulleret.
I dag hvor point ikke længere har den store betydning her på KANDU, så er det en billig undskyldning, når et spørgsmål annulleres.

Så kunne man jo som en tidligere bruger "julemandsbukken", have flere profiler, og svare på sine egne spørgsmål og tips, for at score pointene til sig selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-12 22:02

severino -> Kan man søge på annulerede spørgsmål?

Jeg kan nemlig ikke finde mit indlæg i et annuleret spørgsmål fra en bruger, om et problem med en 'sort/transparant' menulinie i IE8. Et 'problem' som min computer selv 'lider' af og som jeg har fundet en 'skodløsning' på, men som det kunne være interesssant, at høre/læse andre brugeres erfaring med. Selvfølgelig ka' jeg ikke huske profilnavnet på brugeren/spørgeren og kan derfor ikke finde det 'annulerede' spørgsmål ...hverken ved en alm. søgning eller ved at granske min egen historik over spørgsmål jeg deltager i !!!
Temmelig irreterende.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 23:00

til severino
Citat
Alt for mange annulleringer, har vist sig gennem tiderne, at klinge falsk og hult i andres øre.
Man må finde sig i, at andre læsere ser på ens profil, før de overvejer at svare på spørgsmålet.
Det kan jo resultere i, at gode svar udebliver, i frygten for at det alligevel bliver annulleret.
I dag hvor point ikke længere har den store betydning her på KANDU, så er det en billig undskyldning, når et spørgsmål annulleres.

Jeg synes bare det er træls med dumme kommentarer bare fordi der i min profil står 61 annullerede spørgsmål. Jeg har aldrig annulleret et spørgsmål uden at skrive hvorfor, og aldrig et, hvor der har været et svar med en løsning.
og desuden synes jeg selv, jeg er ret god til at hjælpe andre, i min sparsomme fitid.
Men jeg har til gengæld set mange spørgsmål der er lukket uden at der er et fornuftigt svar, og så kan man sidde og søge alle disse igennem efter en løsning på et problem, og der står ikke en dyt i dem. det er da ret irriterende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-12 23:12

Citat
.. spørgsmål der er lukket uden at der er et fornuftigt svar, og så kan man sidde og søge alle disse igennem

..men det ka' man jo netop IKKE med annullerede spørgsmål ...eller hyr?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 02-01-12 10:39

Man kan også sige tak til alle for de indkomne forsslag, men dessværre hjalp de ikke.

v.h. 07

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-12 17:28

Citat
Hvornår må man annulleres spørgsmål?

Når du er tilfreds med svaret,.. eller dit spørgsmål er besvaret,....
alt andet ville vel være forkert
det ville i så fald give indtryk af at du er tilfreds med svaret uanset hvor dumt / forkert det måtte være,

dem der brokker sig over den slags bagateller, er dem der i folkemunde kaldes,..
'Tordenskjolds Soldater'
dem kan du skide højt og flot på,..de bidrager alligevel ikke med noget som helst fornuftigt,
af samme grund er de blacklistet på min profil,.. så er jeg fri for at se på deres brokkeri,
to af dem har iøvrigt flere profiler,.. så i virkeligheden er den kun en eller to der brokker sig over dine annuleringer,

prøv for en gang skyld at læse brokkernes profil,.. det er det rene brokkeri,
og meningsløse sludder og vrøvl,.............

fx
Citat
Kommentarer
- Ikke godkendte   18556
- Godkendte   1025
- Slettede   0

Ialt   19581

(nittentusindefemhundredeenogfirs) totalt meningsløse, nytteløse og intetsigende kommentarer,
siger lidt om ejerens 'fritidsinteresser'
...

men gi' den 'en spand kul mere',... lidt flere point vil få dit spørgsmål øverst på listen igen,..

i øvrigt rigtig godt nytår til alle her på kandu.dk ...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-01-12 23:40

Til EA_HS
Citat
Når du er tilfreds med svaret,.. eller dit spørgsmål er besvaret,....
alt andet ville vel være forkert
det ville i så fald give indtryk af at du er tilfreds med svaret uanset hvor dumt / forkert det måtte være,

Når et svar er tilfredstillende skal man vel ikke annullere spørgsmålet, men tvært imod acceptere det rigtige svar ik'

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-01-12 10:58

Ups,... Det var vist en nytårs-kiksssssss / Torsk ..

Citat teksten skulle lyde noget i retning af
Citat
hvornår skal / bør man acceptere et svar,

(selvfølgelig)

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-01-12 16:06

Tak for svaret EA_HS.
Du får pointene, for det sjoveste indlæg i denne tråd. Der er åebenbart ikke rigtig nogen administratorer (eller hvad det nu hedder på kandu) der svarer.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-01-12 18:18

administratorer .... ..

til gengæld er der rigtig mange der får dagen (og nætterne) til at gå med at lege politi / kontrollanter,
fx at der ikke er for mange annullerede spørgsmål,.... ..

men dét har du så fundet ud af,... fortsat godt nytår,..