/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"unknown device" (fejlkode 43)
Fra : alexsh
Vist : 637 gange
200 point
Dato : 30-12-11 10:06

Hej

Kan du? for jeg kan sgu ikke... :p ..

Mine bedste forældre har fået sig en hp bærbar og nu også en trådløs printer. Der er lidt netværks problemer med printeren (hvilket jeg får løst på anden vis), men når jeg vil sætte printeren direkte til computeren skriver den "unknown device" tilsluttet, og virker af den grund ikke (fejlkode 43).

Den vises på computeren inde under:
kontrolpanelet -> Printer og andre enheder -> "unknown device"

Hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-12-11 10:12

Det er driveren, der ikke passer til maskinen. Prøv at downloade en ny driver.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-12-11 10:21

Gå ind på HPs hjemmeside og hent printerdriveren der passer til printeren.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-12-11 10:24

Det måske driveren, der skal opdateres til win 7.

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 30-12-11 10:27

cd'en som følger med til printeren skulle passe til win7 64-bit, men jeg må lige prøve at finde den på hp's hjemme side når jeg lige kommer derhjem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-11 10:31

Er der overhovedet blevet installeret en printer driver til den. Det skal nemlig gøres inden den sættes til pcen. Ellers kan det let gå galt med at bruge den rigtige driver.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-12-11 10:35

Prøv at trække forbindelsen fra printeren til pcen, genstart,så sæt printeren til.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-12-11 11:54

Pil alle ledninger til printeren du af computeren, gå i enhedshåndteringen og højreklik på den ukendte enhed og vælg fjern, genstart computeren og installer driveren til printeren, på et tidspunkt bliver du bedt om at tilslutte printeren og det gør du så, du skal sådan set bare hvad installationsprocessen siger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-11 12:46

Lige sådan skal det gøres webnoob. Det er uhyre vigtigt at det bliver gjort i den rækkefølge

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-11 17:12

Er du en gang kommet galt igang, eller har du sadlet om undervejs går det galt.
Fjern alt som er instaleret sammen med den printer, kik i kontrolpanel fjern programmer og find det sidste til den printer. kik under printere of af instalere. det er vist bedst omvendt undskyld.
start forfra: Følg skærmen nøje, tag den nemme løsning med et USB kabel så virker det.
Det virker også Med wifi hvis du følger slavisk. Men det virker ikke længere hvis du har resat din router, det må jeg indimellem (Tre-For IP telefoni). Her er også et par kneb, hvis du først har fået det til at virke, så sørger du for at routeren altid tildeler den samme IP til printeren. Så går det bedre.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 31-12-11 02:19

Prøv deaktivere din antivirus og firewall inden du instalerer din Hp printer.
Det gjorde jeg på min.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-12-11 13:19

Citat
Prøv deaktivere din antivirus og firewall inden du instalerer din Hp printer.
Det gjorde jeg på min.

HP anbefaler at man IKKE deaktivere firewall under installationen, netop for at få tilføjet nogle nødvendige filer/services i firewallen.