/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
installere XP på en computer m. Vista?
Fra : tinsoldat01
Vist : 321 gange
15 point
Dato : 29-12-11 10:18

Jeg har på min bærbare computer- hvor der er installeret Vista- fået
nægtet adgang til Windows. Dette er sket i forbindelse med at jeg har
slettet fingeraftryksgenkendelse for at logge ind. Det er derfor nok
umuligt at få adgang til Windows med den nuværende installation.
Mit spørgsmål er så derfor om jeg kan føre den Windows XP som jeg har
liggende på min stationære computer over på min bærbare computer( og
stadig bevare den på min stationære computer).
Jeg har nemlig installations -cd´en til Windows XP på min stationære
men ikke til Vista på min bærbare. Jeg har dog produktnøglerne til
begge produkter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-11 11:12

For uden fingeraftrykslæser har du vel et password som passer til den installation.

Du kan ikke umiddelbart føre en installation over på den bærbare da driverne måske slet ikke eksisterer til XP på den bærbare.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-12-11 13:22

Du kan godt, men du skal installere på en anden partition, og sørge for at have alle drivere til PCén
klar til installation bagefter

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-12-11 19:52

Citat
Jeg har nemlig installations -cd´en til Windows XP

Det kan du sagtens, bare formater den partition Vista ligger på

Citat
Det er derfor nok
umuligt at få adgang til Windows med den nuværende installation.

Du kan prøve at smide din XP skive i maskinen og boote fra den
når du kommer til et sted i installationen, hvor der står? HELP/ REPAIR
klik dig ind der, så kommer kommandopromt frem,
der skriver du FIXBOOT eller FIXMBR (eller begge) og klikker ENTER
så burde den være fixet og du burde kunne starte Vista op igen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-12-11 19:53

Citat
HELP/ REPAIR

I den nederste del af skærmen.....