/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad fik i i julegaver
Fra : granner01
Vist : 1172 gange
200 point
Dato : 25-12-11 19:20

Nu er juleaften overstået og så kommer det store spørgsmål:

Hvad fik i i julegaver, og var i tilfredse med det?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-12-11 19:33

Ja, som forventet, kun skjorten var for lille,
men det fitness tøj jeg købte til min kone var for stort.

Min filosofi:
Pinligt hvis konen ikke kan få julegaven på, bedre at den er lidt for stor,

heldigvis kan det byttes...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-12-11 19:45

Jeg fik nogle dejlige gaver, bluse og en ny morter som kan klare det meste og et fælles spil som ungerne har nydt godt af - jeg fattede faktisk ikke ret meget- men det må jeg jo lære.

Men vi havde en dejlig aften og jeg er mest til at give gaver end at få gaver.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-12-11 20:05

Jeg fik en ny pung, som jeg havde ønsket mig:

http://www.tantegroen.dk/pi/Multifarvet_Pung_med_1_flap_Sangria_Multi_3406_.aspx

Det er det lækreste skind, man kan forestille sig. Og så passer den så fint til min taske

Uh, jeg fik mange andre dejlige gaver, men denne er nu alligevel noget særligt.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-12-11 20:14

Chanel nr. 5

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-11 20:31

Koranen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-12-11 20:37

Ønskede mig denne:

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.seriouswheels.com/images/a_1966_Jaguar_E-Type_Coupe.jpg&imgrefurl=http://www.seriouswheels.com/1960-1969/1966-Jaguar-E-Type-Coupe.htm&h=320&w=800&sz=76&tbnid=djWW8IrthXfuXM:&tbnh=49&tbnw=122&prev=/search%3Fq%3Djaguar%2Be%2Btype%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=jaguar+e+type&docid=jtOHURKYDpQUjM&hl=da&sa=X&ei=kHr3ToPeII6QsAb7vqkD&ved=0CEgQ9QEwAg&dur=1731

Og fik denne:
http://www.google.dk/imgres?q=rollator&um=1&hl=da&sa=N&biw=1268&bih=583&tbm=isch&tbnid=3nBFqUthZge3vM:&imgrefurl=http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp%3Flinkinfo%3D12586&docid=vEXdATiX4Eu4mM&imgurl=http://www.hmi-basen.dk/blobs/orig/12586.Jpg&w=1031&h=1299&ei=Mnv3TrzcNIufsgb37Y3hDw&zoom=1&iact=hc&vpx=160&vpy=151&dur=17&hovh=252&hovw=200&tx=101&ty=144&sig=108198838933621430083&page=2&tbnh=107&tbnw=84&start=12&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:12

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-12-11 21:40

Dabj

Det var synd for dig.

Jeg fik en ny elvandkoger i børstet stål og en ny morter. Samt en ny dyne, og det er en luksus gåsedyne. Skøøøønnnnt at sove med den. Og så fik jeg to bøger som jeg har ønsket mig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-12-11 21:56

et par te-skjorter og en Lacie usb pind 8gb med 4gb online storage

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 200 point
Dato : 25-12-11 23:51

den mest intense og nærmest ubeskrivelige ( jeg forsøger alligevel)gave, jeg fik lov til at opleve,var:
da vi dansede om juletræet, var jeg så heldig at have frit udsyn til mit 3-årige barnebarn. for ham var det en oplevelse af dimensioner. hver gang vi havde øjenkontakt, smilede han lykkeligt og samtidig meget genert. jeg fik en meget stærk følelse af, han oplevede, at han var en accepteret del af flokken.
han forstod fællesskabets betydning og at det var her, han hørte til.

jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har haft så stærk en følelse af noget så uforklarligt og alligevel med en helt naturlig forklaring.

jeg beklager, at det ikke lige er den type svar, som spørgsmålet lægger op til. jeg kan blot håbe, at der er flere, som får lov til at opleve noget lignende. for det er stort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-11 23:52

Jeg fik to kilo som snart skal smides igen, sammen med dem fra julefrokosten.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-12-11 23:54

dabj: skøn humor.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-12-11 00:02

De psykiske oplevelser er lige så vigtige som julegaverne. Vi raflede om gaver og min ene svigerdatter og jeg sad på et tidspunkt med alle gaverne. Tiden var sat på forhånd med æggeuret. Mine børnebørn (piger på 6 og 11 år) klagede til deres mor og hun blev forarget over at de ingen gaver havde. (vi får gave ved en slået 6'er og tager fra hinanden når de ingen er på bordet). Men der var 10 min igen. Og så slog begge pigerne 6'er efter 6'er og de tog fra mig og min anden svigerdatter og lige pludselig havde de 8 gaver. Kors hvor vi grinede, det var bare så morsomt. Og børnenes mor glemte at hun var forarget. Men glæden og morskaben hos pigerne var alle pengene værd.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-12-11 05:05

jo, der har vi osse været. og jeg skal lige love for, at vi går op i det med liv og sjæl, selv om pakkerne kun har kostet 10-20 kr. og måske oven i købet kan betegnes som hadegaver.

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 26-12-11 05:06

Jeg fik en tur i luftballong det bliver en gave man husker .
der imod kan jeg ikke huske hvad jeg fik forrig år. kan i

Min kone fik en masse B&G så har hun noget at vaske op(i hånden) når det kommer i brug
men dt var jo hendes eget ønske

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-12-11 11:29

Nåh ja jeg glemmer en biogratur for 2, det skal nok blive sjovt.
Så må vi se om vi kan blive enige om hvilken film vi skal se.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-12-11 11:48

Citat
Så må vi se om vi kan blive enige om hvilken film vi skal se

Hvis ikke I har set "Klassefesten", så kan den anbefales

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-12-11 19:06

Jeg har fået en ny termokande, som blev afprøvet i dag. Alfi, rund, tyk og sort. Dejligt!

Støvler, jakke, skøønt. En glaskande, yes, lærreder og akvarelpapir, struktur pasta. super. Biograftur til 2 - spændende.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-12-11 19:16

Vi er ikke helt enige om hvilken film vi vil se, mig og manden, jeg er til tegne/dukkefilm, fantasy, eventyr. Jeg elsker AVATAR.

Han er til krigsfilm og gamle danske.

Så hvad gør man? Inviterer veninden og giver manden en anden billet?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-12-11 21:04

Dét problem har jeg så ikke pyhh.

Jeg kunne jo tage to film lige efter hinanden hi hi..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-12-11 02:42

Fik bl.andet en is maskine.
alimak

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-12-11 17:56

Glædelig bagjul alle kandutter !
Jeg fik en nysser af min lille niece
Højris

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-12-11 18:05

Citat
Så hvad gør man?

Går ind og ser Tintin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-11 18:24

Jeg tror jeg venter til fortsættelsen af AVATAR kommer, forhåbenligt i år.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 20:33

Fartbøde......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 20:34

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Ønskede mig denne

Skal vi BYTTE?????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 10:49

Næh for jeg kører aldrig for stærkt. Jeg har i hværtifal aldrig fået en bøde.

Jeg er blevet standser af politiet en rengvåd aften, de mente at mine dæk var nedslidte. Jeg fik en undskyldning, dækkene var helt nye, sat på dagen før, derfor var de så skinnende.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-12-11 14:32

Som I måske ved fra en tidligere tråd, var min jul lidt anderledes i år.

Jeg fik én gave. Min mand har jo på grund af hospitalsophold og nu rehabilitationsklinik ikke kunnet shoppe. Men han havde præsteret at finde og bestille en supergave over internettet.

Et abonnement på Sunday Times.
Jeg savner så forfærdeligt en søndagsavis (her i Trier kommer avisen ikke søndag).
I ved brunch søndagsmorgen og næsen i en tyk avis. Herligt. Ja, jeg ved godt, at den først vil komme mandag eller tirsdag, men så læser jeg nyhedsdelen og gemmer alle de interessante tillæg til den kommende søndag.
Nej, hvor jeg glæder mig.

PS: Det var et rædselsfuldt sted," vi holdt jul". Kl. 21:00 lukkede og slukkede ALT. Så vi kunne alle bare tridse op på vores værelser. Heldigvis havde jeg jo bilen fuld af julegaver, julekonfekt, ris a'lamand etc, så min mand og jeg hyggede os alligevel, men jul var det altså ikke..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-11 15:01

Det var synd, frieda

Havde I så husket mandelgaven?

Boede I på et missionshotel

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-12-11 15:13

På Missionshotellet kunne vi vist i det mindste have fået en kop kaffe og en småkafe.

Se min kommentar her
http://www.kandu.dk/spg159708.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 16:12

Frieda

Du kan da bare holde jul når din mand er blevet meget bedre gående, vi har holdt jul i februar for flere år siden, men det var fordi familien kom hjem fra Australien og de små skulle opleve en dansk jul.

At der så var mange gaver (købt på udsalg), ja det gjorde julen helt uforglemmelig. Og så hjalp det også at de små fra Australien så sne for første gang.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-11 17:28

det minder mig om en gang for mange år siden. en veninde havde arvet. det skulle fejres med en juletur med alle ungerne til tyskland. fineste katalog med mange fine billeder af hotellet. de havde dog glemt et billede af bussen.
aarhus/harzen i et faldefærdigt skur af en bus. en af passagererne sad længe og gav ondt af sig, at der var noget galt med et hjul. da vi nåede over grænsen, kunne han ikke mere, men for op til chaufføren og forlangte at blive sat af.: jeg siger, der er noget galt, jeg har kørt eksport i 18 år, SÆT MIG AF FOR HELVEDE!!
da vi holdt, viste det sig, at et hjul var milimeter fra at ryge af.
ca. 5 timer senere fik vi en bytter. en flok forkomne, hugsultne julegæster skal man ikke diskutere med, og det vidste den nye fører, så bagagen blev med lynets hast omrokeret til den nye bus, en soldaterkammerater film smækket i videoen, op for lyden - og så afsted - uden et ord.
vores (og to andre hold) kufferter med bl.a. gaver til fem unger var ikke at opspore. de var "rokeret" til et andet hotel.
det var en flok unger som ikke helt forstod meningen med højt fra træets top og julegaver fryd og fred.gav

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-11 17:35

hovsa...
gaverne ankom først næste dag.
og granner, undskyld at indholdet af gaverne er gået tabt i mellemtiden.

og det var slet ikke slut endnu, men det sparer jeg jer for.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-11 17:36

...jeg elsker korte indlæg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 18:34

Kom du bare med en lang historie.

Første gang familien fra Australien var hjemme var i 79, januar. Med 1. barn (der kom 3 ialt) Vi fik voldsom snestort mellem jul og nytår, så meget sne at togene blev indstillet. Så meget sne at ingen tog og ingen busser kørte.

Vi ventede dem den 2. januar 79. Men den 1. januar lukkede Kastrup. Der var sne over hele Nord Europa, så meget at det blev vist i Australsk TV.

Men de var på vej og jeg kan sige at de ankom den 4. om aftenen. De måtte stå af flyveren i Frankfurt, tage et tog til Hamborg, kom på et andet tog til Kbh. Hovedbanegård. Og så tog de S toget hjem til os. Og så måtte de bo 3 dage hos os indtil vi kunne komme ned til min svigermor på Falster.

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 29-12-11 06:36

Nu er det få dage siden det var jul og det føles som om det er længe siden.
Så begynder ungerne allerrede at diskuter hos hvem vi skal holde jul med næste år
det er fristende at tage fusen på dem og bestille en rejse til et sted med palmer langt væk
fra juleræset så var deres problem med hvem der har ret til at lægge beslag på min juleaften løst.
Hvor herre b...... hvor er julen dejlig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-11 15:36

Jeg venter og ser, hvad der sker til næste år........ har jo ikke min egen familie, og jeg vil IKKE med, "fordi det er synd for mig"! Så hellere sidde alene, end at føle sig i vejen.

Så vil jeg købe nogle gode gaver til mig selv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-11 16:10

Jeg har også siddet alene nogle juleaftner og jeg synes det var hyggeligt. Jeg havde købt 3 gaver og lagt under et lille juletræ men jeg spiste ikke julemad, jeg tog en engelsk bøf i stedet.

Det var skønne juleaftener.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-12-11 18:16

men hanne, da du i sidste ende selv træffer et valg, er det ikke rigtig synd for dig. og
det er nok ikke det, du efterlyser
der findes utallige alternativer, du kan undersøge (der er et helt år). NÅR NU FAMILIENS SKØD ikke
er tillokkende, for det har du prøvet så mange gange, så må du godt nok sætte i gang og finde det, du selv kan li, i stedet for at vente på den "nødtvungne?" invitation.
måske skal vi fortsætte i privaten?
knuser
aase

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-11 18:23

Ja måske skulle vi piger finde på at holde jul sammen på et tidspunkt. Hvad siger i til det?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-11 22:46

Jahhh, granner01 - dét kunne være hyggeligt.

Det er en hjemmejul med forberedelser og hygge, jeg gerne vil have.... Og så venter jeg skisme ikke på nogen nødtvungen invitation! For skulle den komme fra frafaldne familie, siger jeg nejtak.

Næ, jeg skal nok finde på noget.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 02-01-12 20:58

Tak for svaret aasenissum. Din oplevelse med dit barnebarn slår alle andre gaver.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-12 00:29

tak granner. mens jeg sad og skrev indlægget, var jeg faktisk ret spændt på, om det ville lykkes for mig at beskrive så speciel en oplevelse, at andre forstod, hvad jeg mente.
en lille tilføjelse:
da jeg dagen efter lige gik et smut derover og satte mig i sofaen, sad han lidt, kravlede hen over sin far, lagde kinden på mit ene bryst og armene om min hals. blot et øjeblik, men det gentog sig lidt senere.
pyh, det var også et par store øjeblikke, især fordi hans højelskede far lige har arbejdet 6 uger i oman.
og far er den bedste i verden og der bliver man siddende. osse mig (kl.18.23), eneste betingelse - i nærheden af djursland.
varm 2012 hilsen. aase
høh på mine julekort har jeg konsekvent skrevet 2002!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-12 00:32

kl. 18:23, det var dit forslag, jeg henviste til.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-12 00:09

Åhh, den lille skat. Der ér ikke noget så dejligt, som en krammer fra et barn - og så sit barnebarn - du er lykkens pamjulefnis, do aase

....og så je' ikk' engang misund'lig, do....