/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV flip
Fra : LuffeA
Vist : 889 gange
100 point
Dato : 20-12-11 15:15

Har i går hjemtaget nyt TV, Philips Full HD, og har også fået YouSee fuldpakken ind med HD og hele pivetøjet......fandens til procedure med Net-ID osv

Jeg har foretaget små billedjusteringer så det passer til mine øjne, men er løbet ind i problemer. Tid efter anden kommer der flimrende striber hen over skærmen, og i hele minutter kan HD blive fuldkommen utydelig, er det YouSee den er gal med ?

Jeg har sat det til automatisk billedformatskift, hvilket gør at det viste bliver forstørret op nu og da så man kun ser halvdelen af det der skulle vises, desuden hopper underteksterne op og ned.

What to do ?

Accepteret svar
Fra : wanky

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-11 16:09

Et eller andet sted på yousee tv har jeg læst om problemet, da jeg selv har haft det i min installation.
I følge det jeg læste, kan det skyldes dårlige antennekabelforbindelser. Det kan være både kablet der måske ikke har dobbelt afskærmning, eller også selve stikkene på kablet, der ikke er tilstrækkelig gode.

Jeg er næsten sikker på at du kan finde årsagen til problemet dér.
Efter at jeg selv skiftede kablet ud samt checkede stikkene, har jeg ikke haft problemer mere.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-12-11 16:19

er helt enig med wanky. Jeg havde ligende underlige problemer.. så sendte de mig et andet antennekabel.. og så var alt normalt.. meget underlige problemer.. uskarp billede. striber på skærm.. og nogle kanaler manglede..... altsammen periodisk.. troede yousee manden tog pis på mig da han sagde det... men han havde ret! :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-11 16:40

Mine TV-stik er samlet helt efter forskrifterne.

Men det er et 30 år gammelt kabel af den tynde type der så ikke har overlevet flere flytninger

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-12-11 16:48

Jeg ville skifte det kabel med et nyt og skærmet :) Fik af vide at dem fra harald nyborg ikke er en dyt bedre.. om det er sandt.. ved jeg ikke...

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 20-12-11 16:50

Jeg har lige fundet dette til dig:

Udfald og pixelering skyldes næsten altid indstråling, så det du kan undersøge er om det antennekabel du bruger er afskærmet ordentligt, det skal gerne være dobbeltafskærmet.

Vi har en del kunder der kontakter os omkring det du oplever, de fleste gange får de det rettet ved at udskifte deres antennekabel.

Denne side giver nogen rigtige gode informationer: http://homeconnect.me/

Hvis dette ikke hjælper, er du meget velkommen til at skrive en privat besked til vores profil.

Vi skal bruge kundenummer, adresse og kontaktnummer. Så vil vi meget gerne kigge nærmere på det.

Mvh Dan

Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 20-12-11 17:04

Jeg havde besøg af en montør som havde det helt dyre målegrej.Det viste sig selv om det var et købekabel var der fejl på dette,havde heldigvis et andet på lager og her var indet galt så prøv med et andet kabel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-11 17:22

Nu kom der sgu fut i fejemøget, jeg stak hånden om bagved og rodede lidt med stikket.

Jeg havde jo indbrud hvor de stjal mit TV, de har bare flået stikket ud.
Nå, det passer mig udmærket da det gamle var mpeg2 Ready HD.....der er dæleme en forskel.

Forsikringen havde dog en afskrivning på det gamle TV på 30%/3 år, men det er alligevel bedre end at skulle forære det væk ved skift.

Nå, jeg køber et nyt samlet kabel efter nytår, det kniber lidt med finanserne.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-11 17:26

Tak for svaret wanky.

Som da jeg for et par år siden rodede med mit 2.1 lydsystem til computeren og gennem et par dage prøvede adskillige drivere.

Ledningen var hoppet ud