/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Laminering
Fra : jensviggo
Vist : 4360 gange
50 point
Dato : 20-12-11 07:28

Så skete det, der blev en lamineringsmaskine til salg, nypris 417,43, min pris 250, det er en A3 lamineringsmaskine, dvs. maks A3 puha, nå den hedder PRO300, og er ganske ny, dansk brugervejledning, men jeg har ingen lamineringslommer.
Så her er spørgsmålet, hvilken lomme skal jeg vælge, det vil udelukkende være A4 og mindre lamineringer jeg skal lave. Den kan lave dem maks 0,6 mm, og maskinen kan laminere fra 75Mic til 150Mic tykkelse pr. side.
Hvad betyder Mic? og hvad betyder maks. 0,6 mm.
Hvilken lamineringslomme skal jeg vælge til allround opgaver.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-12-11 07:45

mic = micron:
http://www.filtec.dk/pdf/Hvor%20stor%20er%20en%20mikron.pdf

Jeg bruger selv 100 mic til de fleste opgaver, men skal det være ekstra holdbart , så vælger jeg 125 mic.
Hvad skal du bruge den til?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-12-11 08:05

Til navne, adresser, telefonnumre osv i et større firma, så alle medarbejder ved hvem der er hvem, og hvordan de kan kontaktes osv.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-12-11 08:09

Umiddelbart så ville jeg synes 100mic ville passe.
Jeg laminerer ind imellem en side, som skal udleveres til kunder, og som skal holde til at blive vendt og drejet mange gange, der bruger jeg 125mic.

Alle øvrige opgaver bruger jeg 100mic til

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-12-11 08:47

Det er jeg glad for, men hvor køber jeg dem bedst og billigst, jeg synes nettet er en jungel, har prøvet, men der nemt, har du et tip

jensviggo

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-12-11 08:59

Jeg har købt forskellige steder, og jeg ved såmænd ikke, om jeg har fundet de billigste.
jeg har købt i Metro, på www.kontorartikler.dk og de sidste tror jeg faktisk jeg købte i Bilka?

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 50 point
Dato : 20-12-11 09:44

Mic betyder micron og er et mål for tykkelsen på lamineringslommen, de 0,6mm er max tykkelse på det emne der skal lamineres. 100 eller 125mic er egentlig ikke et udtryk for hvor holdbart lamineringen er, men hvor stiv den skal være.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-11 11:30

For at kunne laminere med tykke laminatlommer, kræver det blot at maskinen er varm nok.
Laminat lommer findes i mange forskellige udførsler som:
Visitkort, Kuffertmærker, Foto 10x15, A5, A4 og A3

A3 lommer køber jeg gerne i BILKA, når de har dem.
De andre i tilfældge supermarkeder, som har tilbud på dem med jævnlige mellemrum.

Lommerne skal naturligvis være dem til varmlaminering
Dog køber jeg af og til nogle til koldlaminering tilsærlige formål

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-12-11 14:08

Så vidt jeg husker er LOMAX de billigtse jeg har købt, eller prøv og kig hos CABI Shop

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-11 16:52

Netto har haft laminerings lommer, der har jeg købt dem, men det er jo kun en gang imellem der er tilbud. Især hvis de samtidig har en lamineringsmaskine i deres sortiment.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-12-11 17:27

jeg har nu købt 100 stk. universal lamineringslommer A4 i Bog og ide for 99,95,, de er 80 micron, har testet dem, og er godt tilfreds. Skulle jeg op i 100/125 micron, ja så var prisen osse derefter.

mvh

jensviggo

uddeling af pointsystemet virker stadig ikke, hvornår mon det kommer til det??????????

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-12-11 17:36

Godt at du fandt noget, du kunne bruge .-)
Hold øje med tilbud, for det er der ofte f.eks. i Bilka, Metro og Føtex.

God jul

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-11 17:37

Citat
uddeling af pointsystemet virker stadig ikke, hvornår mon det kommer til det

der er andre der lige har brugt det-

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-12-11 19:30

Tak for svaret kj.

go´ jul