/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Denne kopi af Windows er ikke ægte
Fra : jangchr
Vist : 4411 gange
300 point
Dato : 19-12-11 20:13

Efter windows 7 sidste opdatering får jeg denne besked nede i højre hjørne “Denne kopi af Windows er ikke ægte” og så kommer der en boks frem hvor man kan trykke på et link hvor man kan validering windows, og hvor det står at det kunne tage et par minutter, men efter 4 timer sker der intet, den grønne ring køre stadig

Har haft samme problem med vista engang, men der stod der hele tiden at windows var uægte. men her er der ikke ved opstart en besked nede i højre hjørne hvori der står “Denne kopi af Windows er ikke ægte” der kan godt gå flere timer uden at det står

Og hvis jeg kører Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool” (MGADiag.exe) fra Microsoft med det samme efter opstart, står der Genuine under windows, men når skiltet nede i højre hjørne dukke op, står der så invadlide license

Og jeg vil jo gerne ringe til Microsoft. “Windows Activation” for at få aktiveret Windows igen, som jeg også gjorde da vista havde samme problem, men jeg kan ikke få dette frem http://support.microsoft.com/kb/950929/da på computeren

Hvis jeg skriver SLUI 4 i søgerfeltet komme denne boks frem “Windows skal gendannes, der er foretaget en uautoriseret ændring af windows. Du skal geninstaller eller gendanne windows-system-filerne for at arktiver”
Og jeg kan ikke gendanne, da den var slået fra

Og forresten, min Windows 7 er 100% ægte

Er der nogen der har et forslag til dette problem

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-12-11 20:19

Jeg ved ikke hvad du kan gøre, men jeg er sikker på at din version af Windows 7 er en OEM version, den må "kun" installeres 1 gang - selvom det er den samme pc man installerer programmet på, så gør den vrøvl.

Håber der er en af de andre "kloge hoveder" herinde der kan afhjælpe dit problem - jeg er med på "en lytter"

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 20:30

du skal skrive slui.exe 4

clou det er jo noget vrøvl, OEM betyder bare at et produkt er solgt igenne et andet firma end den der har lavet det. Der ud over betyder OEM fx fra dell at man kun kan installere dell-OEM på dell maskiner og det er der ingen begrænsninger på.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 20:32

Tror ikke at det er en OEM-version, jeg fik en DVD med Windows 7 i sin tid fra HP, fordi jeg havde købt en computer med Vista, så kunne jeg få den opgraderet til Win7 mod at betale forsendelse-omkostningerne

DVD hedder Windows 7 Home Premium upgrade media, der står intet om at det er en OEM-version på DVD`en

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 20:33

Citat
du skal skrive slui.exe 4

Nixen, det skriver det samme “Windows skal gendannes, der er foretaget en uautoriseret ændring af windows. Du skal geninstaller eller gendanne windows-system-filerne for at arktiver”

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 20:38

Hvis du skriver SYSTEM i windows søgfeltet i windows 7 og klikker på system, prøv så lige og kig i bunden om der står OEM som på mit billede.
http://peecee.dk/upload/view/341933

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 20:39

tag lige et screenbump og læg det op på fx www.peecee.dk og post det herinde.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 20:41

Under Windows artivering står der Status ikke tilgængelig og Produkt ID ikke tilgængelig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 20:44

hmm...... du skriver computeren er købt ved HP, det kunne godt tyde på det er en OEM, prøv evt. og opdater BIOS.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 20:45
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 20:47

nu var det mere fejlen når du skrev slui.exe 4 jeg gerne ville se

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 20:49

Citat
hmm...... du skriver computeren er købt ved HP, det kunne godt tyde på det er en OEM, prøv evt. og opdater BIOS.

Har et program som HP support assistant, som kan fortælle at bios er opdateret

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 20:51

så genindlæs den. flash den samme BIOS version.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 20:55
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 21:00

Hvis ikke det hjælper at flash din BIOS, så må du lave en systemgendannelse til før problemet opstod.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 21:01

Citat
så genindlæs den. flash den samme BIOS version

Ved sgu ikke om jeg tør, men prøver at finde den rigtige bios version, så det tager nok lidt tid inden jeg skriver igen, vil være 100% sikker på at det er den rigtige

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 21:04

du kan skrive din system oplysninger fra HP i en privat besked, så kan jeg prøve om jeg kan finde den nyeste BIOS version der er til din computer.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 21:12

Er det nok til at du kan se det

http://peecee.dk/upload/view/341981

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 21:14

ja det er det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-12-11 21:25

Så vidt jeg kan se så kan man ikke "bare" download BIOS opdateringer, prøv og henvend dig hos HP i morgen og høre om du kan få et link til den nyeste version eller et medie med den på.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 21:27

Ok, tak for hjælpen, skriver lige imorgen igen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-12-11 21:37

tjek lige dato og klokkeslet..........

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-12-11 23:22

du skal slette sp 1 for den har du hentet et andet sted end hvor du skulle
så genstarter du og aktivere du og så henter du microsoft virus program essentials
og instalere kan du ikke det så er din win 7 en kopi og så er du nød til at ringe for at aktivere

( din sp1 er en rc pak)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 23:28

Citat
du skal slette sp 1 for den har du hentet et andet sted end hvor du skulle
så genstarter du og aktivere du og så henter du microsoft virus program essentials
og instalere kan du ikke det så er din win 7 en kopi og så er du nød til at ringe for at aktivere

( din sp1 er en rc pak)

Alle mine Windows update er hentet hos Microsoft og essentials er installert i forvejen, og min Win 7 har nu kørt siden den kom frem uden problemer

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-12-11 23:37

Jeg formaterer harddisken 2-3 gange om året, mindst, og pludseligt fik jeg besked på at min produktnøgle ikke kunne bruges på denn Computer selv om det er den samme PC jeg har haft al den tid jeg har haft Win 7, da jeg ringede til Microsoft fik jeg besked på at jeg haved installeret Windows for mange gange og at min produktnøgle derfor er udløbet, kan det være sådan noget du erude for?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 23:40

Citat
Jeg formaterer harddisken 2-3 gange om året, mindst, og pludseligt fik jeg besked på at min produktnøgle ikke kunne bruges på denn Computer selv om det er den samme PC jeg har haft al den tid jeg har haft Win 7, da jeg ringede til Microsoft fik jeg besked på at jeg haved installeret Windows for mange gange og at min produktnøgle derfor er udløbet, kan det være sådan noget du erude for?

Tror det ikke, da jeg ike har formatteret eller installert win 7 siden jeg installerede den

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-11 23:47

Sidste svar passer ikke helt, har installert win 7 to gange i april da mit bundkort brændte af(heldigvis garanti på), da der var installert vista på den da jeg fik den tilbage

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-11 00:08

Du skal ringe til Microsoft og få din version valideret. Du kan ikke skifte bundkort med den version uden af ringe til microsoft. For du får en ny bios med det nye bundkort. Derfor problemet.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 00:13

Citat
Du skal ringe til Microsoft og få din version valideret. Du kan ikke skifte bundkort med den version uden af ringe til microsoft. For du får en ny bios med det nye bundkort. Derfor problemet.

Tror ikke at det er det der er problemet, den har jo kørt siden April uden problemer

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-12-11 08:03

Citat
>Under Windows artivering står der Status ikke tilgængelig og Produkt ID ikke tilgængelig

Tja udfra dette lyder det som om et eller andet har slettet dine nøgler i registry
Så en geninstallation eller et snyde program til at ligge den ind igen

Måske denne procedure vil hjælpe
http://www.sevenforums.com/tutorials/18630-product-key-number-change.html

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 08:35

Citat
Tja udfra dette lyder det som om et eller andet har slettet dine nøgler i registry
Så en geninstallation eller et snyde program til at ligge den ind igen

Måske denne procedure vil hjælpe
http://www.sevenforums.com/tutorials/18630-product-key-number-change.html

Hmmm, hvis jeg åbner SIW så kan jeg under licenses se alle mine nøgler til Win 7

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 10:07

hvis det er en oem og du har skiftet hd eller bios eller bundkort eller grafik så skal du ringe
samt så kan du ikke bare install ret mange gange med en oem

en oem kan ikke instaleres på flere maskiner uden vrøvl for så lukker microsoft aktivering
og så har du virkelig et problem med aktivering
har selv prøvet det og opgivet microsoft er ikke til at hugge eller stikke i med en oem

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 10:09

prøv at se 3-12 besvarede spørgsmål part 2

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 10:19

Det er ikke en OEM

Citat
3-12 besvarede spørgsmål part

Hvorhenne?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 10:22

i besvarede spørgsmål

jeg ved ikke hvordan man linker til det

dato 3-12-11

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 10:26
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 10:31

vil i lege med reg nøgle så versågod her er nogle kommandor
gå i start skriv cmd enter højre klik kør som administrator
skriv så slmgr -rilc dette fjerner licensen
skriv så slmgr -upk dette fjerner pruduktnøglen fra systemet
skriv så slmgr -cpky dette fjerned nøglen fra reg basen
skriv så slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx xer din nøgle
genstart (husk at gå op og aktivere) det virkede på min.med micro i baghånden.

prøv dette når du har fjernet sp1

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 11:01

Jeg har været inde på denne side, hvor der står hvordan man gør, godt nok er det vista, men skulle også virke til Win 7
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/37648/

Det går også godt med det meste af det, men ikke når jeg skal til at aktiveret Windows igen pr. telefon, når jeg skriver SLUI 4 i søgerfeltet komme denne boks frem “Windows skal gendannes, der er foretaget en uautoriseret ændring af windows. Du skal geninstaller eller gendanne windows-system-filerne for at arktiver”
Og jeg vil jo bare havde dette frem på skærmen http://support.microsoft.com/kb/950929/da

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 11:28

gør nu som jeg har skrevet så kommer det frem :-!så gør det dog og stop alle de spørgsmål til bagefter
har lige selv prøvet

og kan du ikke aktivere over nettet så ringer du og venter til båndet er udløbet så kommer der en i tlf og hjælper dig

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 11:35

Ok så, men da jeg ville slette SP1, kommer dette frem "Installationsprogrammet registrerede en fejl: 0x80070026, slutningen af filen blev nået"

Hvad det så end betyder

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 11:37

klart det er en forkert sp1 du har det er en rc altså en beta

start i fejlsikret og fjern sp 1

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 11:58

Den skriver det samme i fejlsikret tilstand når jeg prøver at fjerne SP1

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-12-11 12:06

så sæt skiven i tryk på f8 og kør en rep det står til venstre i skærmen

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 12:26

Nu forstår jeg sgu det snart ikke mere, nu kan jeg lige pludslig bruge windows update, det kunne jeg ikke før

Og ultra2, har ikke prøvet dit sidste forslag, jeg vil lige se om det der uægte windows dukker op igen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-12-11 13:10

Citat
Det er ikke en OEM

Det vil jeg så påstå at det er, du har fået den igennem HP.

Har du kontaktet HP og hørt om de kan skaffe dig et link eller medie af den seneste BIOS version?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-12-11 15:49

Citat
Det vil jeg så påstå at det er, du har fået den igennem HP.

Har du kontaktet HP og hørt om de kan skaffe dig et link eller medie af den seneste BIOS version

Har ringet, men ingen tager telefonen, har også skrevet en mail, men har ikke fået svar endnu

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-12-11 22:33

hvad sker der med den piratkopi

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-11 01:05

Citat
hvad sker der med den piratkopi

Det er nu ikke en pirat- kopi

Men det hjælper heller ikke noget at sætte skiven i og trykke på REP, jeg kan åbenbart ikke komme af med den SP1, jeg ringer så til Microsoft imorgen, men jeg tror ikke rigtig at de kan gøre noget, så det bliver nok den tunge vej og lave en ny installation af Windows 7

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 300 point
Dato : 22-12-11 10:56

havde det været mig så havde jeg install på ny forlængs og så aktiveret den før alle opdateringer
hvis det er dem der er noget i vejen med
når så alle opdateringer er install så tag en backup
og så instalere jeg mine programmer
og så tager jeg en ny backup og sådan bliver jeg ved intil at jeg har en ren win samt alle programmer før de bliver brugt så er det hurtigt at recover en ren maskine tilbage
lidt besværgeligt ? mennnnnnn godt
og så aletter jeg alle de gamle backup for nu ved jeg at det virker

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-11 11:00

Tak for svaret ultra2.

Tror jeg også at det ender med, en prøver lige at ringe til Microsoft først

Men tak for hjælpen g god jul og et godt nytår til dig