/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Rensning af gevær
Fra : Altor
Vist : 2146 gange
100 point
Dato : 19-12-11 13:07

Hej,
Som jeg tror jeg har nævnt, så er jeg gen-startet jæger, og ny-startet pramjæger, derfor er der stadig "lidt" huller i min viden.

Så hvis vi nu, rent hypotetisk selvfølgelig, antager at en Baikal 153 endte i Vejle fjord under en jagt, og tilbragte et par timer hos fiskene, før den blev fisket op. Hvordan ville i så håndtere rensningen/rengøringen af denne?

mvh
Torben Lystfisker

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-11 13:16

Jeg ville rense den med petroleum...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-11 13:44

Jeg glemte at sige at jeg ikke er jæger, men gammel soldat, (en af de barske pionerer fra Randers)
hvor vi ikke måtte bruge benzin, men kom man lidt petroleum i kun det ikke ses.

Du kommer selvfølgelig gevær olie på bagefter...

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 19-12-11 15:23

Skilles ad og med i bad. Tørres grundigt ved ikke for høj varme og derefter trække igennem med olie og gives olie samt skæfteolie udvendigt også.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 19-12-11 16:24

Hej Altor.

Baikal 153 - er det ikke en halvautomat ?? For så ville jeg, afhængig af standen før turen i baljen, få den renset og efterset hos en bøssemager. Ikke så meget p.g.a. det ydre, men mere af hensyn til dens virkemåde i de ædle dele !! Funktionsfejl er irriterende, men der ligger jo også hensynet til sikkerheden i et velfungerende våben !
Så få et godt tilbud hos en bøssemager.

Med venlig hilsen
Provsten1

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-11 16:32

Startede selv op med en Bakail som slog som ind i h....... , hvis du taber den omkring nord for Juelsminde, finder du den ikke, hvis det er mere vest på, så lad den ligge, og find på en tåre væddet historie til forsikringselskabet og køb en Beretta istedet for.

Ellers skylning med rigeligt vand, og derefter kogning af aftrækkermekansime og kogene vand på, og i løbet, så den er selvtørrende og derefter rigeligt syrefri olie mens det hele er gloende varmt. Skæfteolie eller linolie hvis der ikke er lak på træet, hvis lak, er aftørring skam rigeligt for et par timer hus rødspætterne.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-12-11 17:41

Den rigtige løsning fik du af Charlottefrich
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Altor

Dato : 20-12-11 09:43

Tak for svarene.
Jeg endte med at tage geværet med i bad og derefter skylle delene i kogende vand. tørre delene, oversøle med olie og lade den stå 1 dag, rense overskydende olie af, og give den et nyt frisk lag. Dette var jo selvfølgelig mit hypotetiske jeg som gjorde dette, for jeg kunne jo ikke selv være så tåbelig at skyde en hvinand og, i min iver som ny pramjæger, skyndigt lægge geværet med løbet over ankersnoren hvorefter jeg da jeg løsrev rebet fra clamcleaten, løftede løbet ud over rælingen og ned i vandet!

Et hurtigt tillægsspørgsmål for jeg ville sådan set gerne splitte mine points. Er det muligt, eller kan jeg kun acceptere 1 svar? Og er der noget man skal gøre for at point bliver tilgængelige? Har tidligere besvaret et par spørgsmål som blev accepteret...det har bare ikke givet point.

mvh
Torben

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-11 19:48

Du kan kun acceptere 1 svar

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-11 19:04

I tilfældet af, du ikke når at rense og oliere geværet, vil jeg gerne synge en lille sang for dig.

Hva ska vi nu gøre med det rustne gevær,
ja hva ska vi nu gøre med det rustne gevær.
|: Med det skal vi skyde, med det skal vi skyde,
Med det skal vi skyde alle fuglene små :|

Og hva ska vi så gøre med fuglene små,
ja hva ska vi så gøre med fuglene små.
|: Ja dem ska vi plukke, ja dem skal vi plukke,
Ja dem ska vi plukke alle fjerene af :|

Og hva ska vi så gøre med fjerene små,
ja hva ska vi så gøre med fjerene små.
|: Ja dem ska vi putte, ja dem ska vi putte,
ja dem ska vi putte i alle dynerne små :|

Og hva ska vi så gøre med dynerne små,
ja hva ska vi så gøre med dynerne små.
|: På dem ska vi lægge, på dem ska vi lægge,
på dem ska vi lægge alle pigerne små :|

Og hva ska vi så gøre med pigerne små,
ja hva ska vi så gøre med pigerne små.
|: Ja dem ska vi kneppe, ja dem ska vi kneppe,
ja dem ska vi kneppe både gul og grøn og blå :|

Og hva ska vi så gøre med børnene små,
ja hva ska vi så gøre med børnene små.
|: Ja dem ska vi lære, ja dem ska vi lære,
ja dem ska vi lære om det rustne gevær :|

Og hva ska de så gøre med det rustne gevær,
ja hva ska de så.....

Mvh
HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-12-11 20:23

Det er da vældigt fint, at Kandu kan lægge nettid til en lille jægersmand, som er i konstant manko vedrørende sin seksualitet, med sit rustne gevær, jeg græmmes faktisk.
Hvad vil du med det HH????????
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-11 21:38

Nå nå, din lille udvandrer - ro på ! Græm du bare, det rager mig en hylende papskid.

Citat
som er i konstant manko vedrørende sin seksualitet,
Ha ha ha, som sædvanligt udtaler Betterfiser sig om ting han ikke aner en dyt om... Men omvendt, skulle den go'e Betterfiser udtale sig om ting han har forstand på, var det nok ikke meget vi hørte til ham.

Go' jul BW.....Ja altså..... hvis og såfremt du fejrer jul.

HH.

Godkendelse af svar
Fra : Altor

Dato : 22-12-11 08:30

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-12-11 09:02

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-12-11 20:23

--------------------------------------------------------------------------------
Det er da vældigt fint, at Kandu kan lægge nettid til en lille jægersmand, som er i konstant manko vedrørende sin seksualitet, med sit rustne gevær, jeg græmmes faktisk.
Hvad vil du med det HH????????
BW

Helt enig med dig betterwisser !!!

Jeg vil gerne ønske alle en rigtig glædelig jul.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-12-11 10:54

Tak for points.

HH! det er beklageligt. at de offentlige toiletter mangler skrive plads, i dit område desværre, til dine latrinære udslip, men der er jo masser af plads her på " hønsenettet " så.

For det er dit niveau udi poesi og det litterære, at det må være det rette sted, at holde hof med sine indstængte fobier.

Hvad med at lave endnu et backflip til din ven fra det midtjyske, jeres indlæg er, og har været lige irelevante for jagt m.m., men det kvalme indlæg du fremturer i her, ved en ny debatørs indlæg, sætter dig rigtigt fint i bås hr. lokumsdigter.

Jeg vil også ønske alle en glædelig jul også julemanden på Kandu

MVH
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-12-11 12:07

Citat
Jeg vil også ønske alle en glædelig jul
Ikke modtaget !

Vorherre bevares for et par stivstikkere til Prosten og BW.
Det var dog ufatteligt, at de to stivstikkere kan få moralske sure opstød over en sang eller vers, der er over 100 år gammel.
HALLOOOOOO I to, hvis I ikke har bemærket det, lever vi altså i 2011 – snart år 2012.

Prosten, velkommen tilbage. Vi har ellers ikke hørt din røst siden sagen, vedr. oplysninger om CPR. til Gud og hvermand. Tog sagen så hårdt på dig/Jer, at I måtte i hi ??

BW, helt ærligt BW, så tror jeg -og det er helt oprigtigt ment. Du burde være den sidste her på jorden der sammenligner nogen personer med ”jægeren fra det jyske” Det er du sku' selv for stor en knold til

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-12-11 17:34

Citat
BW, helt ærligt BW, så tror jeg -og det er helt oprigtigt ment. Du burde være den sidste her på jorden der sammenligner nogen personer med ”jægeren fra det jyske” Det er du sku' selv for stor en knold til

Jeg har nu aldrig givet mig for " oprigtigheden " fra vendekåber, rygklappere, meddelere skrigehalse som ikke kan bevare brevhemmeliogheden og medløber typer, til din orientering HH, der er ikke mere mand i dig end der hund i en hundekiks.

Så god bedring til dig, og bliv ved dit rimeri, kan du så ikke finde en debatside, som kan bruge dit store vid inden for lokumspoesien.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-12-11 19:02

Citat
Jeg har nu aldrig givet mig for " oprigtigheden " fra vendekåber, rygklappere, meddelere skrigehalse som ikke kan bevare brevhemmeliogheden og medløber typer, til din orientering HH, der er ikke mere mand i dig end der hund i en hundekiks.
Og der er heller ikke mere mand i dig end der er i en eunuk.

Scrol selv dine egne skraldespands skrible-skrablerier igennem, og du vil opdage, hvor ubebehjælpsom du i grunden er.

Citat
Så god bedring til dig, og bliv ved dit rimeri,
God bedring ???? Hmmm.....BW dog, misforstår du ikke et og andet...

Citat
kan du så ikke finde en debatside, som kan bruge dit store vid inden for lokumspoesien.
NEIIIJ !!!!! Her befinder jeg mig ganske udmærket.
Jeg tror det er 6. gang jeg har fortalt dig det. Behøver du at blive ved at reklamere med, hvor fattesvag du er - bare for din egen skyld. Jeg har opdaget for lang tid siden, at du ikke kører med fuld tænding.

Nu, inden du generer lokumsdigteriet mere, skal du vide, at lokumsdigteri faktisk er udråbt til folkekunst. Men ak ja, hvor skal du - en uoplyst, mandsling vide det fra.

HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-12-11 20:45

Nu da BW von Slattenheimer, er helt tovlig med lokumsdigte, ville det så ikke være på sin plads at beære ham med et af slagsen ??
Jow, det ville det da !

Hvis du har kastet en arm der vejer,
så kummen bemales med sorte streger,
eller hvis du har tisset og hygge-pruttet,
og vender dig om og ser det har spruttet.
Så tænk med respekt på næste bruger,
der ængsteligt ned i kummen skuer.
Grib da børsten, min gode ven,
og gør kummen skinnende ren igen!

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-12-11 20:47

Citat
Nu, inden du generer lokumsdigteriet mere, skal du vide, at lokumsdigteri faktisk er udråbt til folkekunst. Men ak ja, hvor skal du - en uoplyst, mandsling vide det fra.
HH

Rart der er noget du kan og mestre til fulde HH, din store folkeklunser.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-12-11 21:59

De næste par dage kan jeg desværre ikke underholde dig, idet, jeg, konen og børnene smutter til Østrig for at fejre julen sammen med den familie vi har der.
2. juledag om eftermiddagen er vi hjemme på Sjælland igen, så skal jeg nok lege med dig igen.
I mellemtiden kunne du måske tillægge dig den vane, at lade være med at svare i øst, når jeg spørger i vest. Om din dårlige vane skyldes alm. begrebsforvirring eller manglende forståelsesevne, skal i dette tilfælde være usagt.....og dog, fordi, jeg er alvorlig bange for, at dine forståelsesevner ikke er helt up to date...men lad nu det ligge. Husk, du er ikke forpligtet ud over dine evner.
Er det ikke dejligt, at leve et liv uden at være forpligtiget til andet end at holde sig i live..?

HH.
Låkomsdiktar

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-12-11 11:30

Flot HH du magter næsten, at skrive korrekt af fra de offentlige latriner, hvorfor har du egentligt så stor lyst til denne hobby, mødes du med ligesindede, til fælles udvikling?

Det må erkendes, at du er mere velbevandret udi denne kunst, end det jagtlige samt etik og moral, den ros skal du have, kleiner mann was nun.

Håber alpeluften klare dit enorme poet gen, så du kan nå endnu længere ned i regionerne, du står vel og gjaller udover dalene for at få svar på tiltale, din stil er vel nok nærmest, " hvad drikker Møller ", Hvis du også vil lære at jodle, så tag en tur ned af en pukkelpist på en nedslidt bobslæde.

Prøv nu på, om du ikke kan lave et backflip til din gamle lidelses fælle og bonkammerart, fra det midtjyske, du må da snart have samler en masse " spændende " ting sammen, som du kan fedte ud af sidebenene i, lille sprade basse.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-12-11 12:57

Det er ikke første gang Heidi Ho har været perfid !!! Det er såmænd sket flere gange i løbet af de sidste par år, specielt sammen med løgnhalsen fra Løsning ! Senere blev han tilsyneladende uven med bb1, men mon det er ægte ?
Så indtil videre må han betegnes som værende lidt ustabil rent psykisk - men det kan man behandles for - måske i Østrig ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-12-11 21:15

Citat
Flot HH du magter næsten, at skrive korrekt af fra de offentlige latriner, hvorfor har du egentligt så stor lyst til denne hobby, mødes du med ligesindede, til fælles udvikling?
Ja selvfølgelig er lokumsdigtet skrevet af. Alle der er udstyret for 25 øre hjerne kan google sig frem til verset.
Høøøø, du kendte godt verset, BW. Ja selvfølgelig gjorde du det. Du er sikkert en kærkommen gæst på diverse motorvejstoiletter....Okay, af og til læser man også i avisen, at der sker mange ”sjove ting på disse toiletter

Citat
Det må erkendes, at du er mere velbevandret udi denne kunst, end det jagtlige samt etik og moral, den ros skal du have, kleiner mann was nun.

Høøø, så længe udsagnet kun kommer fra dig og din lidelsesfælle, så tror jeg ikke, jeg gider at kommentere på dit nonsens

Citat
Håber alpeluften klare dit enorme poet gen, så du kan nå endnu længere ned i regionerne, du står vel og gjaller udover dalene for at få svar på tiltale, din stil er vel nok nærmest, " hvad drikker Møller ", Hvis du også vil lære at jodle, så tag en tur ned af en pukkelpist på en nedslidt bobslæde.

Hmmm....”gjaller udover dalene” ????? Jeg ved ikke hvad du mener, derfor er det enormt svært at svare på …...hmmmm....spørgsmålet –ja, jeg går da udfra, at det skulle være et spørgsmål..????

Citat
Prøv nu på, om du ikke kan lave et backflip til din gamle lidelses fælle og bonkammerart, fra det midtjyske, du må da snart have samler en masse " spændende " ting sammen, som du kan fedte ud af sidebenene i, lille sprade basse
.

Heller ikke dette....hmmm.... Spørgsmål ???? Evner jeg at svare på. Hvad er en ”bonkammerart”.....??????????????......... Åh nu gik det op for mig.
BW mente en en bonkammerat....
Desværre BW, jeg har ingen kontakt med …..ha ha ha ha ha bonkammerart'en.
- Og kan slet ikke forstå, du vil rive omtalte midtjyske jæger ind i diskussionen her.

Prostens (mak)værk
Citat
Så indtil videre må han betegnes som værende lidt ustabil rent psykisk - men det kan man behandles for - måske i Østrig ?

Heller ikke Provst Meier kan rigtig nære sig. Straks skal løgnhalsen fra Løsning blandes ind i diskussionen – hvorfor ved jeg ikke – altså, udover at man må sande det gamle ord, der siger; Hvad hjertet er fuld af, løber munden over med.
Hans (u)hellighed må ha' et eller andet kærlighedsforhold til den jyske jæger, siden han bliver ved med at trække bb1-kortet....... Skam dig Meier !!!!

Sandelig, om ikke Provst Meier i sin hidsighed, bruger ordet ”Perfid”
Ærgerligt at Pastoren ikke kunne høre hvilken kæmpelatter jeg brød ud i, da jeg læste at fjolset brugte ordet ”perfid”
Nu betyder ordet ”Perfid” at være; ondskabsfuld, spottende, bevidst fordrejet.
Læser man et par af Postorens ældre indlæg, ja, så finder man virkelig perfide indlæg.......skrevet af Pastoren selv.

Det er en ommer, Meier. Du må lære at bruge fremmedord på den rigtige måde – eller i hvert fald således, at de ikke rammer dig selv....

Det aller aller aller komiske Provsten nogensinde har skrevet – tror jeg. Det var, da den komiske Provst sluttede med at skrive noget om min psyke.
Det er nu, I stakkels medlæsere skal holde på hat og briller, og bide Jer godt fast i computerbordet,
fordi, hvis der er nogen i dette forum der har psykiske problemer– altså udover fjolset BW, så er det den gode Provst, idet, Provsteknaldpotten, logger ind ind med – HOLD NU FAST - med ikke mindre end 3 forskellige profiler.
En Psykiater kalder den slags for skizofreni. Det kan jeg som lægmand ikke tillade at kalde det, så jeg nøjes med at kalde det for; dumhed i højeste potens.
Provstens dumhed blev også klart for alle og enhver, dengang Provsten bekræftede sig selv i, at man helst skulle oplyse sit CPR til så mange som muligt.

Deres – altså Provsten og BW's angreb imod min person er kommet istand, fordi jeg lagde en 100 år gammel sang (rustne gevær) ind som et indlæg. Sangen synges stadig utallige af steder - både rundt om i de små hjem - og især i jagthytterne efter jagten.
Selv bb1, som vi ikke har hørt fra i laaang tid, skal rodes ind i diskussionen. Ja forstå det, dem der kan – jeg kan ikke få øje på, hvorfor bb1 skal rodes ind i diskussionen.

Provsten og BW, I må undskylde at jeg kom lidt tidligere hjem fra ferien. I ved, det dér med pladsbestilling på en overbooked færge...osv osv...

HH.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-12-11 08:01

Hvor er det befriende at få den lille ondskabsfulde Heidi Ho til at blamere sig for åbent tæppe !
Må jeg foreslå, at han ikke selv benytter fremmedord som f.eks. "lægmand" - for det fremgår jo tydeligt at han ikke ved hvad det betyder !! Men det er jo nok en del af den frihed en "forfatter" har lov at benytte sig af ? Der er sandelig ikke noget at sige til, at revyerne generelt er af en særdeles dårlig kvalitet, når personer som Heidi Ho er tekstforfattere !!!

Udfra den tekst Heidi Ho sidst har skrevet, er jeg slet ikke i tvivl om den rigtige brug af ordet "perfid" -
det dækker fuldstændigt for bøssebæreren og afvigeren Heidi Ho.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-12-11 12:45

Du får tilsmidt en undskyldning herfra, nu gik der en prås op for mig, på størrelse med Fyns Revs Fyrskib.

Når din viden og kildeanvendelse inden for lyrikken, og jagtens verden er baseret på Google og måske også Facebook, er meget forklaret, men du skal huske kildeangivelse lille alpehyl, ellers kan du kampolere med de virkelige forfatteres og videns personers ophavsret, ( til orientering det har ikke noget med havet, eks. Botniske Bugt, at gøre ) .

Om du ikke kunne løsrive dig fra Puttgarden, med omliggende stræder, og var overbooked på en vilkårlig færge, har faktisk ødelagt hele min hjulestemning, har ikke tænkt på andet.

Jeg stiller skam ikke spørgsmål til dig, jeg giver skam gode råd m.m..

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-12-11 12:52

Atter et perfid indlæg fra manden med de 3 profiler - alias Provsten......Njaaaa,...Provst er vel for meget sagt....Provsten er sikkert ansat som kirkegårdsmedhjælper m/tilskud fra det offentlige. Men hvad fa'en, det smager vel altid lidt af fugl og lidt af fisk....ha ha ha ha ….

Atter udstiller den go'e ”Provst” sin uvidenhed – især når gælder fremmedord ..ha ha ha ha...lad det nu ikke blive en vane, ”Provst.
En Lægmand, kjære Provst, er en person, der ikke er fagmand - eller har specialviden inden for et bestemt område.....Der blev du godt nok klogere, ”Provst” - Og det ik' så ringe endda.

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-12-11 13:05

Bravo BW - flot indlæg.
Ææææææææhh... fik du din gamle mor til at hjælpe dig med at forfatte indlægget ?

Hils endelig din mor og ønsk hende en glædelig jul, og sig til hende; At jeg har den dybeste medfølelse med hende, og jeg er ked af, at uheldet skulle ramme hende da hun fødte dig.
Fik du ikke ilt nok under fødslen, BW ?

HH

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-12-11 13:43

Hold da kæft hvor er denne mandsling HH enfoldig eller rettere: Snotdum (læg mærke til brugen af kolon - det kan skvattet HH sgu' heller ikke finde ud af)
Man fristes til at tilgive bb1 en smule for de tåbelige indlæg han i sin tid frembragte her på siden, når man læser om sinken HH's eskapader !!! Gudfader bevares - og så i juletiden
Han bliver sgu' ved med sine urigtige påstande om diskusionerne omkring CPR-numrene og hvad de forskellige har sagt ! (170811 JAGTTEGN af return)
Eller sine uforskammede og belærende udsagn til folk han ikke er enig med - en helt igennem amatør som ikke sagligt kan argumentere uden at blive personlig !!
Så betterwisser og Provst: I har sgu' ret i jeres skriverier - fortsæt bare med at "klæde" barnerumpen Heidi Hæ af - han har til fulde fortjent det !!

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-12-11 14:03

Vi siger nu velkommen til profil nr. 2
Nu kan Provsten og Øjenvidnet rigtig snakke sammen... Ha ha ha ha ha. Vorherre bevares for et par tumper.
Øjenbæ, dit uintelligente fjols, før du giver mig et kursus i tegnsætning...hmmmm. Ha ha ha ha ha,.så få dig et stavekursus – og tag BW med.

Heidi Hæ/Robert/Jacob/Lars/lasse

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-12-11 14:21

Der er vist mere ilt i mig, end du bryder dig om. Kan du ikke holde op med dit copiskriverier, og tage andres substans i deres indlæg op, som om det er dine egne hårdt plagede tanker og formodninger.

Prøv at sætte hænder på dine små fedtede leder hozen og ret dig op, mein freund, det kan blive svært, din type kravler vist mest rundt ude ved væggen og leder efter venner, med inderlommen fyldt med krøllede kompromitterende e-mails og links til tidligere " bedste ven´s " og egne finurlige bagholdsangreb, som heller ikke blev til noget, da andre ikke ville lægge facade til dit fintænkeri, "hvad gør vi så lille du" ( citat L.Larsen), frem med det hvide flag og så sælger man inderlommens gemte skat, og tror så at man er spilstyrende på sit nye hold, jeg har kun et ord for det " et kæmpe skvat ".

Din hjerne og medfølelse må have somme konsistens som Matterhorn. Små drenge og mænd har samme reaktionsmønster, som du møver frem med her, gemmer sig bag ved mors skørter, og æv bæv min far er stærkere end din og du er grim. Skrub dog ud og find nye afskrivings værdige lokumsdigte, og måske et par nye emails fra forgange venner anno 2008 i dine gemte mails.

Du kæfter op om absolut ingenting, og vi andre bliver næsten trukket ned på dit plan, hvor arbejder Provsten da ?, har du gamle copier gemt, så du kan bevise påstanden om hans 3 login muligheder.
Lægmand skal ikke skrives med stort! hr poet.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-12-11 14:37

Bw, ønsk atter din mor tillykke med et "fint indlæg"
Og sig til hende, at den med L(l)ægmanden.... næsten var rigtig....

BW, gid jeg kunne kalde dig for poet

Citat
hvad gør vi så lille du" ( citat L.Larsen),
Hvordan synes du selv det går ?

HH
Nok den sjoveste jul i mange år.
Tak BW, Øjenbæ og Provst Meier.......los profilos

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-12-11 20:53

Nu, hvor freden har indfundet sig på frontafsnittet, vil jeg da liige synge en jægersang til.

JÆGERKONERNES HYLDEST

Mel: Se Norges blomsterdal

Vi synge vil en sang
om jægerne, der gik en tur
og sigtede på duer,
det sagde i skoven bang
bang-bang – - – - – - -
De knalder lystigt i vor skov
og har det mægtigt sjovt.

Fasanen skydes skal,
vi håber på det er en kok,
for farven er god nok,
det siger vor fiskal
fis-fis – - – - – - – kal
Ak, moden skiftet har i år
den ned i tasken går.

Se haren hopper væk,
den af de gæve fyre ler
og driller dem lidt mer’
den driver med dem gæk
gæk-gæk – - – - – - -
Nej der blev ingen haresteg,
men munter jægerleg.

En ræv der har sin grav,
men ingen fik den vist at se,
de havde en flaske’
og ingen kissejav
kis-kis – - – - – - -
Der ingen slumretæppe blir’
de første år – vi sir’.

En and de siden traf
og den var både pæn og tyk,
men foretog et dyk,
som gjorde ganske paf
paf-paf – - – - – - -
men denne gode fløjne and
nu glæder anden mand.

Hvad pusler i det krat?
Det er en agerhønseflok,
som nu har fået nok,
de jægere går grassat
gra-gra – - – - – - – sat
Nå agerhøns er meget små,
det må I nok fortså.

Oh hvilket jægerlag
Dets lige ikke findes kan
i noget andet land,
det er så kendt en sag
sag-sag – - – - – - -
En hyldets bringer vi dem her
og kærligt på dem ser
godt de fik lagt gevær.

-----------------------------------------------------------------------------
Sangen er da sød. Nærmest lidt citronmåne- agtigt.

Og neiiiiij BW, Jeg har ikke forfattet sangen... desværre.

HH
Ævvvv...nu slutter julen - og lige hvor vi har det aller sjovest.....Iiih altså.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-12-11 07:44

Mentalt set, er Heidi Ho blot et underernæret wienerbarn - bleg, blind og benløs (3B) som jeg før har skrevet, men, ikke desto mindre stadig er sandt !!!

Og hermed slut fra mig i denne tråd.

Godt nytår.

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-12-11 14:11

Citat
Mentalt set, er Heidi Ho blot et underernæret wienerbarn
Jeg undrer mig over, at alle tumperne tror, når man har sin rod i Østrig, så kommer man absolut fra Wien.
Øjenbæ, der findes da andre byer i Østrig. Kan du holde på en hemmelighed ? Jeg har min rod i byen Salzburg.....Den by må du ha' hørt om...eller hvad ??

Citat
bleg, blind og benløs (3B) som jeg før har skrevet, men, ikke desto mindre stadig er sandt !!!
Rigtigt, det har du skrevet mange mange mange gange før. Du har det jo med at gentage dig selv i en uendelighed. Nogen kalder det at være fantasiløs - andre igen - fx din midtjyske jagtkammerart han kalder det at være en bumopta'r

Citat
Og hermed slut fra mig i denne tråd.
Gælder det også dine andre profiler ? Eller skal de overtage seancen ?

Citat
Godt nytår
Jo tak !

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-12-11 19:56

Lad os synge denne lystige jægersang.
-Og nej, der er ikke et eneste uartigt ord i sangen.

1. Ein Jäger aus Kurpfalz,
Der reitet durch den grünen Wald,
Er schießt das Wild daher,
Gleich wie es ihm gefällt.
|: Juja, Juja, gar lustig ist die Jägerei
Allhier auf grüner Heid',
Allhier auf grüner Heid', :|

2. Auf! Sattelt mir mein Pferd
Und legt darauf den Mantelsack,
So reit' ich hin und her
Als Jäger aus Kurpfalz.

|: Juja, Juja, gar lustig ist die Jägerei
Allhier auf grüner Heid',
Allhier auf grüner Heid', :|

3. Hubertus auf der Jagd,
Der schoß ein'n Hirsch und einen Has'.
Er traf ein Mägdlein an,
Und das war achtzehn Jahr.

|: Juja, Juja, gar lustig ist die Jägerei
Allhier auf grüner Heid',
Allhier auf grüner Heid', :|

4. Des Jägers seine Lust
Den großen Herren ist bewußt,
Jawohl, jawohl bewußt,
Wie man das Wildpret schuß.

|: Juja, Juja, gar lustig ist die Jägerei
Allhier auf grüner Heid',
Allhier auf grüner Heid', :|

5. Wohl zwischen seine Bein,
Da muß der Hirsch geschossen sein,
Geschossen muß er sein,
Auf eins, zwei, drei.

|: Juja, Juja, gar lustig ist die Jägerei
Allhier auf grüner Heid',
Allhier auf grüner Heid', :|

6. Jetzt reit' ich nimmer heim,
Bis daß der Kuckuck, kuckuck schreit,
Er schreit die ganze Nacht
Allhier auf grüner Heid'!

|: Juja, Juja, gar lustig ist die Jägerei
Allhier auf grüner Heid',
Allhier auf grüner Heid', :|

Tekst: Herbert von Grossestein
Musiken bliver fremført af: Svend Kedelig Swingpjats orkester for trompet, luth og fløjte.....og en enkelt stortromme....Stortrommen er den der siger - BUM BUM BUM.....BUM BUM BUM.
Luthen siger - pling plong plonk.
Fløjten siger - fyyyyyyt fyyyyyyt fyyyyyt
Trompeten siger....bjuuuuuut bjuuuuuut bjuuuuuut.....AHAAAAA, så blev I atter klogere.
Såååååååeeee...æh, I kan rolig brumse med, BW, Meier og Øjenbææææ.

HH

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 29-12-11 07:38

Ak ja - så hjerner, små fornøjelser !

Egentlig har jeg ikke noget at skrive om (men jeg udgiver mig heller ikke for at være forfatter)- alt "fornuftigt" om Heidi Ho er sagt. Men blot disse få ord for at bestyrke Heidi Ho's troen på, at Øjenvidnet og undertegnede er én og samme person - hvordan han så end når frem til den konklusion ? Forklaringen kommer naturligvis ikke !!

Et lykkebringende nyt år ønskes alle - venner som "fjender".

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-11 10:52

Der er nu også forskel på, at være tekstforfatter og forsøge på, at læse og copiere andres folks tekster nogen lunde korrekt.
Germaner Heide Von Ho´s stil, og manglende ordnung muss sein, samt begreb om etik og moral er ganske godt belyst at copisten selv.

Nydeligt af typen og ganske barneligt, at begynde at rode ens afdøde mor ind i hans lille univers, omkring min ydeevne på et tastatur, men dine famlende forsøg og virkemiddler på at " ramme " andre mennesker, på en jagtdbat side, er taget til efterretning.

Dejligt med en en germansk tju bang sang, ikke for at dryppe malurt i dit fine copiarbejde, men skal der marcheres rundt om bordet, mens man udgyder dette pragtværk, og efter den sidste Zum Wohl !! smadre krystalglasset ind imod brændeovenen, eller en anden alternativ varmekilde, som i de glade fordums germanerdage.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-11 11:12

Citat
Men blot disse få ord for at bestyrke Heidi Ho's troen på, at Øjenvidnet og undertegnede er én og samme person - hvordan han så end når frem til den konklusion ? Forklaringen kommer naturligvis ikke !!
Joooe, jeg kan såmænd sagtens forklare dig, hvordan jeg er kommet frem til den konklusion - men spørgsmålet er; Vil det nytte ? Jeg vover alligevel forsøget, og giver dig en enkelt ledetråd.
"Provst," vi lever - som du sikkert har opdaget, i en meget moderne teknologisk tid, hvor næsten alting er muligt - blot du har en rimelig opdateret computer - og kender en computernørd, der forstår, hvordan teknikken i computeren via internettet fungerer - så er alt muligt i vores moderne tid - næsten da.

Citat
Et lykkebringende nyt år ønskes alle - venner som "fjender".
Tak for det, "Provst"

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-11 11:31

Hej BimseWimse, jeg har lidt travlt de næste par timer...... Du får lige en fritur.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-11 12:28

Citat
Forklaringen kommer naturligvis ikke !!

HH´s forklaring er fuldt på højde med, hans tid som super spindoctor, for hans tabte ven fra det midtjyske, da en herre med sine egne meninger skulle nedsables, og der skulle laves hinterhalt så det kunne gå ham grumt, de samme evner blev så forsøgt igen, af trofaste HH, dog denne gang med " stærke " beviser, dog ville eller turde klatrnissen ikke brænde det hele af, nok i en dobbelt spin spin aftale med stakkelen fra det midtjyske, da de måske sammen havde slået ordet, selvdestruktiv adfærd, op i den store bog, det var mageløst godt håndværk fra HH´s side, en rigtige mandfolke præstation.

Din bevisførelse er fuldt på højde med, din forståelse for at gebærde dig i en jagttråd og på anden vis, Holmegård bryder sig ikke ret meget om elefanter i butikken.
Nu er du vel sikker på at din dna kommer fra den hæder kronede by Salzburg, man fornemmer lidt " løse" håndled i din fremturen.

Mvh
BW

Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-11 17:51

Så er frituren forbi, Bimsewimse von halvvind.

Jeg vil starte med en uforbeholden undskyldning til dig, fordi jeg fik rodet din afdøde mor ind i debatten. Det var aldeles ubetænksomt af mig - undskyld for det. Jeg burde i stedet ha' skrevet, at det var naboen, som lige tilfældigvis var kommet for at få en tår "kaffe" og fik rettet lidt i manuskriptet.

Så skriver du noget om, at ramme andre mennesker....tjøhø.....fnis....Nu var det ikke lige de toner vi hørte fra dig, dengang den midtjyske jæger skulle mules. Men men, jeg kender udemærket typer som dig. I flok er i nogen helvede karle, så snart i selv får nogen på bærret, så klynkes der.
Vorherre bevares da, et skvatterøv, det er det du er.

Hvordan fanden kan du sætte lighedstegn imellem en uskyldig børnesang, Ala "En jæger gik at jage" - også nazisme ???? Du er fuldstændig skrubravende sindssyg - for nu at sige det mildt.

Om jeg har mit DNA i Salzburg..??? Hmmmmm.....Nej, jeg er født i Danmark af østrigske forældre - forældrene stammer fra Salzburg - og derved har jeg narturligt nok, resten af familien boede i Salzburg og omegn. Sværere var det ikke.

Du skriver videre; "fordums Germaner dage"
Nu spørger jeg så dig - Hvilken lande/stater repræsenterer den germanske race ?
Hvliken lande/stater repræsenterer den slaviske race - og ligeså den negroide race ?
Lad os høre din røst, du simple bondesøn.

Citat
Godt nytår til alle
Jamen, tak skal du ha'

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-11 19:55

Ha det nu rigtig godt HH og giv lyd, når dine nørdede venner får hacked sig ind på os her på Kandu, måske kan du også sælge de IP adresser, for noget nyt snask du kan vimse rundt med, når lejlighed bydes.

Racer tilhører dyreverden i min opfattelse, f.eks hunde og katte og des lige. Prøv at Google dine problemer des angående, samtidig kan du få udredt perfid for en personlig bredere forståelse af ordet, små mænd som ikke har ordet i sit tastatur, bør der tages behørigt hensyn til, især overfor deres opførsel overfor 3. mand det være hermed gjort næsten færdigt arbejde .

De eneste bær som du kan gøre dig håb om at stikke noget, er vist stikkelsbær, efter dine attituder er det nok nærmere, rønnebærerene du forsøger at hoppe op efter, spørg ræven om succes raten.
Du har da bevist hvor langt du vil gå, for ikke at stå alene på en anonym jagtdebatside, og den grænse ligger vist ude i super space, bare fordi der blæste en bette vind fra vest, så klap lige muldyret bare et godt råd fra " mandslingen ".

Det kan godt værre at jeg, bed til bollen, da den midtjyske hædersmand skulle have læst korrektur, men det var på næsten lige vilkår, med frit tilgængelige, leveret af han selv, stof - indlæg og billedmatriale glem ikke det, og ikke stærkt personlige ytringer og skrivelser, bemærk lige det Von HH alt andet lige.
Hvad skulle der være galt i at være en enfoldig simpel bondesøn, hvis mine aner havde bragt mig i denne geniale situation ? Måske hellere dette, end de falske falset toner du levere, måske kunne du lære noget her, simple ting mad f.eks, der er lavet korrekt, er bedre end forsøg på at mestre det franske køkken og i den dur prøv at efterlev det.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-11 20:06

Kære von Bimsevimse.
En gammel svensk sangtekst lød således - oversat: "Hvem kan sejle foruden vind"
Det har jeg lige fundet ud af - det kan du !

Bimsewimse von splattenheimer, din sidste skrivelse er i klar modstrid med dine to foregående. Du sejler rundt - og modsiger dig selv i den grad, at det råber til himlen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-11 23:31

Ja det er ikke nemt for en formodet simpel bondesøn, at finde gehør hos et akademisk geni, må konklusionen så ende op i. Passer mandslingen ganske fortrineligt

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-12-11 16:13

Nemlig ja......

HH