/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
WINDOWS 7
Fra : Dieter
Vist : 533 gange
80 point
Dato : 18-12-11 16:46

Jeg har nu ikke mindre end 3 udgaver af Windows 7 på den partition, der hedder C-Drev.
Har prøvet til bevistløshed at installere windows 7 så der kun skulle være EN udgave tilbage.
Jeg indsætter CD-Rommen og bede om en "Custom" version.
Men jeg må jo gøre noget forkert, siden jeg til stadighed har 3 x Windows 7 at vælge imellem når jeg starter PC´en.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 17:01

Når man installere Win 7, så laves den forrige version (hvis de installeres på samme drev) om til enmappe der hedder Windows Old. Den kan du bare slette så det ikke ligger og fylder.
>For at du ikke skal blive spurgt om hver gang du tænder for din pc, så kan du slå det fra ved at.
Start - Højreklik Computer - Egenskaber - I menuen til venstre kilkker du på Avanserede systemindstillinger - Klik på faneblad Avanceret - Find System og Genoprettelse - Klik Indstillinger - Fjern flueben i Vis en liste over styre systemer - Ok hele vejen ud - Genstart

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-12-11 18:01

Følg denne her guide http://www.windows7ultimate.windowsreinstall.com/windows7reinstallguides/indexfullpage.htm
Når du når til den del hvor du kan se partitionerne, så skal du vælge disk options, slette alle de partitioner der er, lave en ny på fuld størrelse og så vælge format, så bliver alle dataer slettet og du vil fremover kun have en windows 7 installation.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-12-11 02:46

kontrolpanel/ egenskaber for system/ start og genoprettelse.
Fjern flueben ved VIS LISTE og VIS INDSTILLINGER.
Eller klik på rediger, så kommer Notesblok op med
en liste over systemer slet dem du ikke bruger,
de skal se nogenlunde ud som på billedet, for dit vedkommende WIN7
http://www.gratisimage.dk/share-D387_4EEE977D.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-12-11 02:49

Citat
Dato : 18-12-11 17:01

Så fik vedkommende den altså 2x

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-12-11 07:49

jeg plejer at slette windows partitionen under den nye installation af windows. Så er jeg sikker på der ikke følger en masse affald med fra den gamle installation. Men så mister man naturligvis alt data på den partition. Når den er slettet finder installationen mere eller mindre selv ud af at lave en ny partition.

Det der er sket eftersom du har flere rester liggende er at du har trykket "next, next, next" og så drukket din kaffe under de punkter ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-12-11 18:02

Citat
Det der er sket eftersom du har flere rester liggende er at du har trykket "next, next, next" og så drukket din kaffe under de punkter ;)

men der er noget om det.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-12-11 21:50

hehe ja, det er lidt ligsom man bare trykker next next next.. hov... hvad var det liiiiige jeg sagde ok til.. og så er der pludselig et eller andet lorte program på ens spand.
Hvornår var det så lige sidst man læste EULAen.. altså licensbetingelserne

intet ondt ment i det.. har selv gjort det.......... MANGE gange :)

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 80 point
Dato : 14-01-12 12:12

Har du fået løst problemet Dieter?

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 14-01-12 14:35

Tak for svaret webnoob.