/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg er en ko til at skrive kort
Fra : Mille1133
Vist : 3902 gange
50 point
Dato : 15-12-11 20:54

Jeg er en ko til at skrive kort, til at finde på noget smart.

Kan nogle hjælpe? Det er til min datter der bliver udlært i morgen som Maler
Og det må gerne være sjovt og lærerigt

På forhånd tak :0)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-11 21:15

Jeg går ud fra at ikke er kunstmaler men rigtig maler med svendebrev...

Så begynd her:
http://www.maler.dk/default.asp?mod=bogside&id=839

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-12-11 21:22
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-11 21:36

Din datter kender "koen" og vil undre sig meget, hvis der lige pludselig stod noget smart, som hun stensikkert ved du ikke har skrevet... så skriv som du plejer, din datter vil elske de ord.

Meeeen måske du kan finde noget inspiration i "Novembervisen" den er før brugt til nyudlærte malere

http://www.alletiderssange.dk/site/sange/diverse/jeg_vil_male_dagen.htm

Tillykke med datteren, håber også hun har arbejde efter svendegildet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-11 21:38

Hurra nu skal familien holde taler
for en datter der er udlært maler.

For har hun malet himlen blå?
Det er svært at svare på.
har hun farvet havet blåt?
Jo, måske, det ved hun vist godt godt:
For havet er så blåt fordi,
hun har kigget dybt deri.
Hvem har så farvet rosen rød?
Det har solen med sin glød.

(Ovenstående er taget fra en sang og onskrevet.)

Nu skal vi råbe et højt hurra.

Ovenstående er et forslag, men som du kan se er jeg ikke så god til at digte.

Godkendelse af svar
Fra : Mille1133

Dato : 16-12-11 10:17

Tak for svaret Nordsted1.