/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Søndags skole - var det ikke, men
Fra : nomore
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 14-12-11 22:05

Men hvilket År gik du sidst i skole om Lørdagen
(mener loven blev smidt UD i 1974 = DR/TV)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-11 22:16

Citat
Hele landet indførte lørdagsfri i folkeskolen og gymnasiet den 1. august 1970

http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=15442

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-11 22:31

På den skole hvor jeg gik havde vi så lige en kort overgang med hveranden lørdag.

Vi skulle jo nødig gå hen og blive sløve

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 14-12-11 22:49

Citat
Men hvilket År gik du sidst i skole om Lørdagen

1969 så hut jeg visker!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-11 22:55

Det var åbenbart forskelligt fra kommune til kommune iflg. dette link

http://groups.google.com/group/dk.undervisning.folkeskole/browse_thread/thread/dadb1c2691675d70

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-12-11 23:20

Jeg startede i skole i 1970, jeg er ret sikker på at vi var første årgang der ikke gik i skole om lørdagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-11 14:18

Citat
Undervisningsministeriet havde allerede i 1967 åbnet mulighed for at indføre en 5-dages skoleuge

Jeg giver ikke fem flade ører for den biblioteksvagt...

Jeg startede med at gå i skole hveranden dag og hveranden lørdag (landsbyskole)....

Dette blev drastisk ændret i 1963 da man byggede en en ny "centralskole" i byen

Derefter var det man-fre fra 8-14,15,16

Så den mulighed havde man længe før 67

At man brugte lørdage osv. var jo kun pga. pladsmangel og lærerstab - samt flere klasser i samme lokale - det var af og til ret morsomt.....

PS...

Vi havde EET klasseværelse til ALLE (ca. 70 børn der gik skiftevis) (1-7 klasse)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 19:02

Citat
Jeg giver ikke fem flade ører for den biblioteksvagt...

JA_men DOOG
Citat
Jeg startede med at gå i skole hveranden dag og hveranden lørdag (landsbyskole

UNDER - viser du der NU..???????????????????
Citat
Vi skulle jo nødig gå hen og blive sløve

Øhhhhhh: Wa hejr kando.

Citat
1969 så hut jeg visker!

Har du STÅET i lære V/ refi
Jeg blev konfikxeret i et budha?? tempel - et eller andet i 70`rne
og der kunne jeg ikke huske Lørdags ?? bal i skolen.
MEN DER VAR GODE TIDER/ eller var der nu os D..
Man lærte hvad man her med sig - Idag.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 19:06

Ikke helt med på de ÅR`S tal, men det stemmer helt fint med det jeg tænkte på?
Alle andre års-tal, ved jeg så ikke hvor kommer fra = Ministeriet for HVAD.
Danskere kan sg_ ikke engang skrive pænt...mere.
Det kan så bare undre mig at det kommer frem i TV = 1974