/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
HTML kan ikke kopieres
Fra : dhmoelsted
Vist : 1028 gange
400 point
Dato : 29-11-11 08:34

Vi har 2 indentiske pc med win 7 ie8 32 bit

den ENE kan ikke.... når der markeres via ´musen sætte koden ind i en gæstebog på kom og vind laves det samme på den anden pc kører det!!! ( når der højreklikkes mangler sæt ind er inaktiv på den ene )

kunne det være java der ikke er ok ( er opdateret ) men en scriptfejl iden ?? eller indstilling i browser eller hvad ved jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 09:02

Har du prøvet med sikkerhedsindstillingerne

Funktioner > Internetindstillinger, fanen Sikkerhed, klik på Standardniveau eller Nulstil alle zoner til standardniveauet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 09:14

Eller prøv at kør IE uden addon's, der er en genvej til den i Tilbehør

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-11-11 10:50

når du har den márkeret tekst, så prøv lige om du kan lave en ctrl + c (control + copy)
er sæt ind så aktiv ??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-11-11 11:15

Eller prøv at kør IE uden addon's, der er en genvej til den i Tilbehør

skulle den du omtaler her stå som en tekst i tilbehør ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 11:20

Hos mig er den her(XP)
Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer
Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-11-11 11:35

Har du prøvet med sikkerhedsindstillingerne

Funktioner > Internetindstillinger, fanen Sikkerhed, klik på Standardniveau eller Nulstil alle zoner til standardniveauet

disse stod som bruger er nu rettet til standard uden effekt

når du har den márkeret tekst, så prøv lige om du kan lave en ctrl + c (control + copy)
er sæt ind så aktiv ??

desværre kan slet ikke sætte den kopierede kode ind

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-11-11 11:52

supplerende :
der dukker skilt op med gul trekant fejl i skriptet på denne side

linie 132
tegn 1
fejl tegnet var ventet
kode o
url doris-grafik.webbyen.dk/vis hjemmeside _privat asp?mode_top_frame og side =788777

Kan desværre ikke kopiere det org. skilt ind her på sitet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-11-11 12:07

kan du kopiere andre steder fra ? eller er det kun ved denne gæstebog ??

kan du f.eks kopier denne tekst her og sæt ind i word ?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-11-11 16:02

hej dk
jo ved kopiering uden for kom og vind regi kommer texten blot ved kom og vind er den gal ...meget mystisk er der så et bud på det ??tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 16:16

Du kan jo prøve med en geninstallation af ie8 eller opgradere til ie9, den er bedre og hurtigere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-11-11 16:25

prøv dette

1. funktioener -->Internet indstillinger'.
2. sikkerhed "bruger defineret niv..."
3. rull ned til 'diverse-->Træk og slip eller kopiering og indsættesel af filer".
4. vælg "aktivere".
5. OK, Anvend, OK.
6. luk explorer og start igen

dette her
Citat
supplerende :
der dukker skilt op med gul trekant fejl i skriptet på denne side

linie 132
tegn 1
fejl tegnet var ventet
kode o
url doris-grafik.webbyen.dk/vis hjemmeside _privat asp?mode_top_frame og side =788777

det er ikke hos dig men websiden der er en fejl på

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-11-11 17:00

hej dk
det hjalp ikke med den sidste i internetindstillinger og når hun prøver på min pc der er indentisk kan den ..
så er det vel ikke websiden og hun har haft ie9 men der er det osse galt ...og da hun bedre kan lide ie8 genoprettede jeg den... måske som klaudi skriver få en ny version af ie8 ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 17:09

Det lyder godt nok mærkligt at den ene kan og den anden kan ikke,
så det må være noget i indstillingerne!

Har du prøvet at Nulstille browseren på fanen Avanceret?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-11-11 17:23

vi har sammenlignet og hun har fået sat et par flueben men det hjalp ikke

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 400 point
Dato : 30-11-11 17:12

hmm, når du márker teksten på kom og vind og kopier kan du så sætte teksten ind
i f.eks word ?

har du slettet alt under indstillinger >> slet >>slet alt og derefter under avanceret > nulstill

er lidt usikker på om du "bare" får lov at installere ie8 igen

prøv evt at køre dette fix her først
http://support.microsoft.com/mats/ie_performance_and_safety

ellers hent og installere ie8
http://windows.microsoft.com/en-GB/internet-explorer/downloads/ie-8

version 9
http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-11-11 19:32

hej dk
hmm, når du márker teksten på kom og vind og kopier kan du så sætte teksten ind
i f.eks word ? her er svaret ja

prøv evt at køre dette fix her først :
virkede ikke

kunnne jo prøve med ie8 igen men optimismen er ved at forsvinde trods dine gode forslag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 19:45
Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-11-11 20:28

prøv så at kopier denne tekst her eller noget fra kom og vind
og åbn f.eks www.google.dk

kan du sætte teksten ind i søgefeltet...??

hvis du kopier noget tekst fra f.eks word kan du så sætte det ind i søgefeltet på google ??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-11-11 20:40

Hej dk. ja det kan jeg..også fra komogvind..det går fint ind i google

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-11-11 20:43

så virker det som om at, det felt eller boks hvor du vil sætte tekst ind på gæstebogen ikke
er aktiv når du vil sætte ind, prøv først at venstre klik 1 gang i feltet og så derefter
højreklik og sæt ind

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-12-11 08:11

tak dk
desværre hun siger det gør hun altid ..hun kan hverken venstre eller højre kliikke når hun står i den html box

så nu prøver vi at sætte ie 9 ind

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-12-11 10:33

Tak for svaret dk.
nu kører den så den ie9 vi har brugt tidligere har nok ikke været den rigtige ..det link du lagde ud der kan man jo vælge bit osv ....altså måske ikke ligegyldigt hvor man henter ie9 fra selv om der står Microsoft på siden.....
tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-11 10:46

selv tak!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-12-11 10:58

selv tak

så vi må konstatere her at det ikke kan lade sig gøre at nedgradere ie fra 9 til 8
uden der så opstår nogle fejl.