/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet TV via proxyserver
Fra : Eyvind
Vist : 3027 gange
110 point
Dato : 10-11-11 16:07

Hej.
Nej jeg er ikke en TV
Men når jeg er i udlandet og ikke gider at se deres TV kanaler, kunne det være rart at se DR TV.
Det får jeg bare ikke lov til når jeg ikke er på Dansk jord. Det er noget med den IP adresse jeg er på når min internetforbindelse kører.

Er der noget med, at man kan tilgå Danmark via proxy server, uden at bevæge sig i de tvivlsomme cirkler.

Den licensbetalende TV bruger.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-11-11 16:52

Hvis det kun er kortere perioder, er en Slingbox den bedste løsning,
den gør dig i stand til at se samme TV 'pakke' som du har på din adresse her i DK,
og så er det helt lovligt,...............
kan også stilles hos en nabo / bekendt, men er så afh. af at se samme udsendelser,..

du kan læse lidt mere her
http://www.allan-bogild.dk/?p=786
og
http://www.slingmedia.com/

jeg har forsøgt men mange alternativer for at skjule IP adressen,
men det giver samtidig en ualmindelig sløv forbindelse, så det er umuligt at se ordentlig TV.

men venter lige her på sidelinien hvis der skulle være noget nyt på 'tapetet',.. ang. Dansk TV i udlandet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-11 16:57

Jeg har ingen pakke - DR TV via antenne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-11 18:54

Hovsa - jeg fik lige et fif om noget der hedder >> hidemyass << i en privat meddelelse - men den røg vist ud på en eller anden måde.

Jeg ville ellers godt høre om hvordan den bruges, så DR tror jeg er i DK.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-11 20:14

Den har så ikke server i DK - så det kan du godt glemme.....

http://www.hidemyass.com/vpn/servers/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-11-11 22:00

Citat
Jeg har ingen pakke - DR TV via antenne

Slingboxen virker uanset hvordan du modtager dit Tv i DK,
den sender det signal, og de kanaler du kan se i DK,.. videre til hvor du end befinder dig,

men det lyder som om du ikke vil 'smide' penge ud på en løsning,

som sagt, har jeg prøvet flere udgaver af 'skjul min IP',.. de har haft det tilfælles at
systemet sløver computeren så meget at det er umuligt at se TV.

det kan måske skyldes at jeg har testet det i Thailand, hvor internethastighederne sjældent
når over 1 Mbit/s,.. (download) .. i mange tilfælde kun det halve, ...

men her er der en der reklamere med gratis trial (3 dage), kan du teste den hvis du får tid,.. ?
jeg får selv brug for en løsning inden længe,..
http://www.hide-the-ip.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-11 11:16

Ja Refi - jeg kan heller ikke finde noget Dansk, så den er nok mere beregnet for den anden vej.

EA_HS - det med at købe er ikke lige mig.

Det ender vel med at vi må gå på bar for at blive underholdt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-11 11:29

Nu tager man vel heller ikke på ferie for at se TV

Og da slet IKKE på dansk....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-11 14:35

De fleste lejligheder vi kommer til er der trådløs eller jeg finder en åben linie.
Ind i mellem kunne det være rart med lidt Dansk TV.
Jeg har altid en computer med til at læsse billeder og film ind i.
Så det kunne være lækkert med en DK TV forbindelse via nettet.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 11-11-11 17:38

Der en mulighed med XBMC medie center som er free, download det, efter download går du ind i Videoer under tilføj kommer der en masse muligheder og en af dem er DR live, install den og du har nu alle DR udsendelser live, også DR update, der ligger også en TV2 regional, jeg ved ikke efter årsskiftet om den stadig vil virke.

Denne medieplayer kan også bruges til musik som downloades med de der ønskes, jeg har en der hedder, music video jukebox der ligger tons vis af rigtig god musik denne er bare sådan indrettet sådan at hvis der ligger en video på nettet vises den sammen med musik numret.

P.s kører selvfølelig sammen med windows.

Prosat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-11 18:22

Prosat - mit problem er ikke at kunne se DR TV ..........................men at se DR TV i udlandet.
DR kigger på min udenlandske IP adresse og lukker af.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 11-11-11 19:46

Nej, hvorfor tror du det, din bærbare skifter vel ikke ip adr., hvad er du bange for, det jeg henviser til er et medie center der kan vise alle DR tv pogrammer som du manglede.

Har endnu ikke prøvet i udlandet, men det køre både på min stue comp. og mine bærebare, har en slingbox som jeg har haft mange problemer med ude i verden sidst i Indien hvor internette i danmark gik kold, og jeg var i Indien kunne jeg ikke lave en setup.

Prøv det jeg anbefaler og lad os få en tilbagemelding, jeg skal selv til udlandet igen i uge 6 2012, og der vil jeg nyde DR tv live fra min bærebar.

Prosat

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 11-11-11 19:48

P.s undskyld men jeg glemte at sige at det mediecenter som jeg henviser til er et medie center som er free world wide, så hvorfor skulle DR din forbindelse når du har huld igennem.

Prosat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-11 20:35

Hvis ikke du er opkoblet på dansk server er det da ligegyldigt hvilke programmer du bruger - en UDENLANDSK IP får IKKE forbindelse....

så hvad har et mediecenter med det at gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-11 20:45

Sidst jeg prøvede, var på den græske ø Samos, hvor der var fri internet i lejligheden.
Jeg jeg hoppede ind på DR.DK > TV > live TV
Jeg blev super populær for vi kunne se en af min kones ynlingsprogrammer.............
................................................... i ca 15 min - cut og den var væk og der stod noget om at det kun vises i DK.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 11-11-11 21:01

Ok Eyvind, men det skal komme an på en prøve, god ide at lade dette spørgsmål stå åben så vi alle kan blive klogere, har ellers en ven som ser/høre DR i udlandet over internettet.

Prosat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-11 09:20

Prosat - så er det jo spændende hvilken "vej" din ven benytter hjem til DR.Dk
Radio hører jeg fint derude via et Linux program "dradio".
Min computer kan køre med Linux og windows styresystemer.

Vi hører altid P4 Kbh. for det er rart at følge med i hvordan det går med trafikken.
Ja og så lidt blandet musik til vores pensionerede alder.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-11-11 11:32

her er en liste over danske proxyer http://aliveproxy.com/proxy-list/proxies.aspx/Denmark-dk
ADVARSEL, jeg har IKKE testet nogen af dem.
Jeg har jo min egen proxy
Det er en af fordelene ved at have sin egen server kørende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-11 13:44

Tak EXTERMINATOR
Så giver det vel sig selv, hvordan sådan en proxy virker.
Er det noget med at hope derind og skrive den adresse man skal bruge eks. dr.dk
Jeg har bare en ekstra harddisk med styresystem, så det er kun de skrappe der kan hacke sig ind på bios.....................men næppe sandsyndligt når styresystemet er Linux.

Tråden får lov til at stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-11-11 02:27

Eyvind

prøv at gå ind på dr.dk.nu/live, der ser det ud til at være muligt at se DK TV uden for Danmark
jeg sidder i øjeblikket i Dubai lufthavn med en hastighed så lav
så den ikke kan gennemføre en måling (under 0,5 Mbit)
alligevel kan Dk TV vises omend med noget hakkeri i billed/lyd kl 02.00 DK tid,
http://peecee.dk/upload/view/336539
http://peecee.dk/upload/view/336541

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-11 08:31

Citat
Kan jeg se DR NU i udlandet?

* Det er muligt at se langt størstedelen af DR NUs programmer on demand. Der er dog få undtagelser - typisk indkøbte serier.
*
DR har desværre ikke rettigheder til at vise DR NU live i udlandet.

Ja det ser det ud til, at man delvis kan. Så tilsyneladende kan der så ses TV avisen osv. uden problemer.............................det glæder jeg mig til på næste tur.

Hygge i Dubai
eyvind.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-11-11 08:31

Citat
Kan jeg se DR NU i udlandet?
Det er muligt at se langt størstedelen af DR NUs programmer on demand. Der er dog få undtagelser - typisk indkøbte serier.
DR har desværre ikke rettigheder til at vise DR NU live i udlandet.

Jeg befinder mig i Danmark, men får at vide at jeg ikke har adgang til DR NU?
Problemet skyldes sandsynligvis, at din internetudbyder ikke har registreret din IP-adresse korrekt. Vi anbefaler, at du tager kontakt til din internetudbyder og forhører dig om problemet.

Herfra: http://www.dr.dk/nu/faq

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-11 08:41

EXTERMINATOR - lidt sløv i optrækket.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 15-11-11 22:10

Hej.

spændende læsning, har lige hørt fra en "ven " er i Australien og ser dk tv, men som sagt lad dette emne blive åbnet lidt længere så vi for det afprøvet, tror endnu på mit indlæg.

prosat

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-11-11 21:32

lige en tilføjelse,
det ser ud til at hastigheden,.. er af stor betydning, meget stor,..
eller også er det en kombination af flere ting,
i Thailand med en hurtig forbindelse, 2 - 6 Mbit download er signalet dårligt, hakker, og pauser,
Dr HD umuligt,

med en 3G mobil løsning,.. med en hastighed på ca 1.5 - 2.5 Mbit,. stort set umuligt.
eller der har været andet i vejen de sidste par dage,

brug af IP adresse skjuler, forekommer helt 'hen i vejret'
pointen er vel at det skal se ud til at adressen er Dansk,..'
Tyskland, Sverige mm. kan mig bekendt ikke se DK TV inde i landet / landene
fordi IP adressen ikke er Dansk,

så kan en skjult IP adresse vel slet ikke,
desuden bliver forbindelsen ved 'IP hider' så sløv langsom, så det er helt udelukket,
eller uudholdeligt at vente,.. har prøvet,.. efter ca. 40 minutter gad jeg ikke mere,

det var trial versionen :
http://www.hide-the-ip.com/
DET kan i hvert fald ikke lokke mig til at købe pro versionen.

kan derimod fint logge på bibzoom og biblioteket netlydbog, mm.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-11 21:46

Citat
så kan en skjult IP adresse vel slet ikke,

Du kan ikke skjule din ip, du kan benytte en proxy i pågældende land. Så er det proxyserverens ip dr.dk kan se, så er det proxyserveren der sender videre til dig.
Det er så også her hastigheden kommer ind i billedet. det er ikke nok med at din hastighed er stor nok, den proxy du benytter skal også kunne levere varen, det er sjældent at de gratis proxyer kan det, hastighed koster kassen.
Og en proxy kan jo ikke nøjes med en 10/10Mb linie hvis de vil have mere end to brugere.
En anden ting er at sider som dr.dk kunne finde på at blokere for proxyservere, det benytter jeg da flere steder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-11 21:58

Ok så må jeg nok nøjes med min P4 som dansk underholdning.
Et par glas ouzo på en café kan vel også give lidt underholdning til mig og min viv.

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 23-02-12 21:46

Der var en opskrift is so ein ding - tror den er på youtube

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 23-02-12 21:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-12 09:13

Tak chobber - det ser interessant ud.
Det må prøves en dag.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 24-02-12 17:35

Hej alle.

Er kommet hjem fra varmen, og jeg havde min bærbare med, men internettet var med så lav hastighed at jeg ikke fik prøvet min påstand.

Jeg har fået spurgt min ven i Australien, man ser Dk tv (siger han) men han er ikke klar over hvordan, andet en det er over nettet, han er udsendt af et dansk firma og det er dem der har sat hans bærbare op, han kan ikke gå i detaljer da han ikke ved hvad de har install på comp.

Det bringer selvfølgelig os nærmeren med hvordan man evt. kan omgås en ip adr. som viser at man er på nettet i udlandet.

Så jeg erkender at jeg ikke kan sige at mit forslag virkede, desværre.

Vi så de danske håndbold spillere blive mestre men det var over www. haha sport.com

Prosat

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-12 11:16

Tak for svaret refi. Nemlig - så jeg går bare ned til stranden og kigger på sild i stedet for.

Ps. Der sker vist ikke mere i denne tråd.

Kommentar
Fra : Bassebamse

Dato : 01-02-14 19:04

Du kan også prøve at tage et kig her: http://www.tvtvtv.dk/dansk-tv-i-udlandet/ - Det virkede for mig og jeg lige siden set Dansk TV uden problemer.