/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
SYGEPLEJERSKEUDD
Fra : huelya87
Vist : 831 gange
50 point
Dato : 03-11-11 20:30

Hej derude

Er der nogen der ved om man godt kan blive optaget på sygeplejerskeuddannelsen hvis man har en sosu hjælper udd?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-11-11 20:43

Det kan du hvis du har en studentereksamen...det kræves i dag.
Og så er det ikke en uddannelse i dag med løn...du skal studerer på SU.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 03-11-11 20:57

ja men hvorfor står der så på optagelse på kvote 2:

Omsorgsrelateret erhvervsarbejde svarende til 30 timer/uge i minimum 3 måneder. Det kunne f.eks. være arbejde som vikar i hjemmeplejen, som handicaphjælper eller humanitært arbejde.
Andet erhvervsarbejde.
Arbejde i udlandet af minimum 3 sammenhængende måneder.
Udenlandsophold uden erhvervsarbejde af minimum 3 sammenhængende måneder.
Højskoleophold og fritidsarbejde.
Levnedsbeskrivelse.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-11-11 21:45

Du kan tjekke optagelseskrav på www.vidar.dk
Om sygeplejerske står der:

For at komme ind på uddannelsen skal du opfylde ét af følgende adgangskrav:

- studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx) eller eux

- social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt dansk C, naturfag C og engelsk D

- 9 måneders erhvervserfaring samt fire gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B samt enten matematik B, fysik B, kemi B eller biologi B eller bioteknologi A samt enten samfundsfag C eller psykologi C.

Bemærk: Fag, som er specikke adgangskrav, skal være bestået.

-----------------------------Læs evt mere her:

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/sygeplejerske.aspx#fold4

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-11 22:36

Citat
- social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt dansk C, naturfag C og engelsk D

lad være med at vælge naturfag, det er en blanding af , kemi, biologi, geografi, osv. som de har lavet om til et fag.

vælg fagene hver for sig, så får du en bedre forståelse.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 01-12-11 16:06

Tak for svaret Cimbombom.