/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Død undulat!
Fra : dogvillestar
Vist : 1176 gange
500 point
Dato : 03-11-11 18:25

Fuck!
Har lige fundet min ene undulat død - Snüggis hunundulaten, stiv og kold i bunden af buret - Underligt, for hun var rask og rørig tidligere på dagen!
Den værste er at hannen - Trolle - Nu sidder og kalder på hende og virker lidt forvirret ved at være alene i buret!

Hvad gør man?
Skynder sig at få en ny hun til ham, eller er det bedst at vente nogen tid?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-11-11 18:37

NY___ alt efter hvor gammel din HAN er,
ellers kan det jo være, du snart skal ud efter endnu en fugl

Dyr har det med at glemme ? bare ikke sin næste´s kvidder..
Men sådan er det vel også med mennesker.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 18:47

Skynd dig at købe en ny hun undulat...

Hvis han dør af alderdom/overanstrengelse køb en ny han undulat.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 500 point
Dato : 03-11-11 19:57

ØV.
Og skynd dig så at købe en ny hun til Trolle.
MEN sæt dem IKKE sammen før de har lært hinanden at kende.
Sæt et bur med den nye hun ved siden af Trolles bur ..så vænner de sig til hinanden...efter en uges tid kan du så sætte dem sammen . Men bliv hos dem så du kan holde øje med om Trolle "æder" sin nye mage.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-11-11 10:56

Da undulater er meget sociale fugle, er der lige som tre muligheder.
1. kun have én, eller 2. have to, eller 3. have mange.
Det "problem" du nævner dogvillestar, opstår kun ved at have to.
Vi har gennem mange år haft 5-10 undulater på én gang. Siden havde vi to, og til sidst én.
Vi oplevede det samme som dig, at den ene døde pludseligt. Næste dag købte vi en (en svoger har en dyrehandel), som vi satte ind i samme bur. Den "gamle" undulat var ledt tilbageholden, hvorimod den nye, som have været sammen med andre undulater, "passede" den "gamle" undulat op, og i løbet af en uges tid virkede "alt normalt" igen.

Vores sidste undulat "Pusser" som var alene, elskede livet fløj frit rundt såvel hjemme som i campingvogn/fortelt, talte og fortalte, hvornår han ville i "seng". Desværre havde vi ham kun i fire år, da vi måtte have ham aflivet ved dyrelægen pga. blodkræft.

Så min anbefaling er som beskrevet ovenfor dogvillestar.

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-01-12 08:55

Tak for svaret piaskov.