/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Kilometertakster
Fra : sdam
Vist : 1124 gange
100 point
Dato : 20-10-11 08:58

Hvordan er de forskellige kilometertakster - og reglerne herfor - når men befragter sig selv f.eks. til ambulante behandlinger på et sygehus, når man har over de her obligatoriske 50 km.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 20-10-11 09:01

spørg kørselkontoret for patienter.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 20-10-11 09:02

Det kan du læse om her - det er Hamlet jeg har linket til, men reglerne er ens

http://www.hamlet.dk/K%c3%b8rselsgodtg%c3%b8relse.745.aspx

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-10-11 10:09

et skema plejer at følge med, hvis du er berettiget.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-10-11 11:28

Jeg har lige fået at vide fra befordingskontoret hos region Sjælland, at km taksten er 2 kr pr. km fra din hjemadresse til sygehuset, Hvis du selv har valgt behandlingssted (p.g.a. ventetider) betaler
du selv. Der er vist nok også forskel på om du er pensionist eller ej, jeg får betaling hvis afstanden overskrider 25km

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-11 11:34

Citat
Hvis du selv har valgt behandlingssted (p.g.a. ventetider) betaler
du selv.

Dette er IKKE korrekt - prøv at læs i mit link

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 26-10-11 16:07

Tak for svaret Nordsted1.