/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
glemt adgangskode windows 7
Fra : susduf
Vist : 614 gange
95 point
Dato : 14-10-11 10:25

Hej,
min mormor har lige fået pc,
vi har oprettet hende som bruger uden adgangskode, -men på en eller anden måde er der nu oprettet adgangskode, (tror måske nogle nabobørn har leget med den

Vi ved nu ikke hvad passwordet er og kan ikke logge på

Kan nogen hjælpe??

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-10-11 10:35

starter den i win7 eller xp?

Kommentar
Fra : susduf

Dato : 14-10-11 10:44

windows 7..
-og så skal man skrive adgangskode..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-11 14:42

Bare tryk ok, den med adgangskode kommer når man ingen adgangskode har, så bare ignorer det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-10-11 15:22
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-10-11 19:36

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
på denne her hjemmeside kan du få hjælpe til og lave en boot cd eller en boot USB-nøgle som du så kan bruge til og ændre koden til den konto du ikke kan komme ind på.

Kommentar
Fra : susduf

Dato : 14-10-11 22:01

Hejsa igen,
jeg har prøvet at følge denne her vejledning
http://www.it-artikler.dk/2009/05/06/glemt-windows-vista-kode/
men jeg kommer kun til pkt. 5 (step 2) hvor man skal vælge "path to registry directory"
-det bliver den ved at gentage lige meget hvad jeg trykker, (1, enter osv.)
-er det fordi denne ikke kan bruges til windows 7?

jeg har prøvet lidt med pogostick, -men kan ikke få det til at virke, måske har jeg ikke brændt cd'en rigtigt, -har også prøvet med usb'en, -den har bare sort skærm.
med cd'en starten den alligevel windows.
Er det alle filerne jeg skal brænde eller kun 1 af dem??

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 95 point
Dato : 14-10-11 22:22

Ja det er lidt ærgeligt du har brugt tid på det link jeg skrev, jeg kan heller ikke få det til og virke. Jeg har så tilgengæld fundet et andet og ligende værktøj som kan nogle flere ting, jeg vil dog gerne lige selv se om jeg kan få det til og virke inden jeg giver det til dig så du ikke skal spilde din tid igen og så kan jeg også vejlede dig bedre.

Kommentar
Fra : susduf

Dato : 14-10-11 22:30

super, det lyder godt..
(jeg får nok ikke tid før søndag)

Kommentar
Fra : susduf

Dato : 16-10-11 14:06

Hejsa,
jeg har fået Pogostick til at virke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-11 16:17

Er problemet så løst?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-12 11:56

Hallooo!!!

Godkendelse af svar
Fra : susduf

Dato : 14-01-12 15:39

Tak for svaret webnoob.