/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
hjælpe til lille chico
Fra : aaen2509
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 03-09-11 11:52

Hej alle her inde .
jeg har 2 spørgesmål

1 : Chico plukket meget sine fjer . men har er ude og flyve hver dag , og jeg snakker med ham hver dag ( hvorfor plukker han sig så meget ? )

2 : Jeg har altid haft dække over Chico når han skulle sove , men er det også det rigtig at gøre ? og vis ja er der nogle der kender et sted hvor man kan købe et ordenligt dække ?

Håner der er nogle der kan hjælpe mig

MvH aaen2509 og lille Chico

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-11 12:11
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 12:18

Fjerplukning plejer at være når den keder sig/
eller måske er den syg, den kan også gøre det uden grund.

At dække fuglen til er vel kun for din egen skyld = nattero
ellers er der ingen grund til at dække den til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-11 12:22

Eller den har fået lopper? Eller noget andet...

Spørg i Pet, ellers en dyr dyrlæge??

Kommentar
Fra : aaen2509

Dato : 03-09-11 16:54

nej han har ikk lopper han er blevet tjekket

Accepteret svar
Fra : miejoey

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-11 21:17

nu er det ikke lige sådan en fugl jeg har , men har du kigget på det sted den plukker sig ? og hvor meget gør den det ? Jeg har en kakadue . min har aldrig plukket sig så der ligger fjer over det hele , men når den skal skifte fjer "nusser" den sig ekstra meget ! det er jo et hårdt stykke fjer der skal ud , det kan godt genere fuglen lidt, men det går over når fjeren bliver blød...

Det er meget forskelligt om fugle vil have dække på om natten . Min prisesse har det ikke . hun sover fint om natten , selvom vi bor ud til en støjende vej.. Hun ved godt at hun skal sove når vi går ind i soveværelset.. Så hvis din er vant til dække synes jeg ikke du skal lade være med det.. den har jo lært det er det der betyder godnat...

Godkendelse af svar
Fra : aaen2509

Dato : 21-09-11 00:41

Tak for svaret miejoey.